Hoi allemaal, Ik heb regelmatig het gevoel dat mijn hartslag veel te hoog is, ik voel me er dan niet lekker bij. Opgejaagd gevoel en beetje trillerig en misselijkig... Nu heb ik net even gemeten met de bloeddrukmeter. Mijn bloeddruk is in orde, maar mijn hartslag is in rust 115 slagen per minuut. Hoe is dit bij jullie? Is dit hoog? Dank jullie wel!
115 lijkt me inderdaad wel hoog te zijn, maar mij lijkt dat best te kunnen.. maar ik weet niet hoeveel een hartslag kan verhogen door een zwangerschap. Zelf loop ik "voortdurend" rond met een hartslagmeter, dwz een Apple Watch die dus regelmatig mijn hartslag meet. Sinds ik zwanger ben (6w) sport ik niet heel erg veel meer (na 4 miskramen durf je dat niet meer ) Maar ik zie wel dat mijn hartslag voortdurend in de zone "Hoog in rust zit" en soms grote uitschieters heeft. Dinsdag heb ik bvb rond 10 u 's ochtends een hartslag van 104 gehad, terwijl ik gewoon op kantoor was, de zaterdag heb ik een van 131 gehad rond 15u in de namiddag.. Beide keren niets speciaal gedaan. En mijn gemiddelde hartslag in rust ligt tegenwoordig tussen de 80-90, voorheen was dit eerder 75-80.
Dank je wel, goed te zien dat hij bij jou soms ook een beetje in de buurt van 115 ligt... Ik zal het ook niet de hele tijd hebben, want voel me ook niet de hele tijd zo raar opgejaagd...
Volgens mij is het wel redelijk normaal aangezien er veel meer bloed door je lijf gepompt moet worden, maar ik zou toch even je verloskundige vragen hoe en wat.
Het is inderdaad normaal dat je hartslag wat hoger ligt tijdens de zwangerschap. Ik heb in rust zo'n 85-90 nu. Als je je er echt vervelend bij voelt, zou ik het even met de verloskundige bespreken!
Tijdens zwangerschap is je hartslag hoger. Rond de 90 in rust is helemaal niet gek en hij kan ook makkelijk onhoog schieten. Meestal niks om je zorgen over te maken, maar als jij je er niet lekker bij voelt zou ik het even bespreken met je verloskundige of huisarts.
normaal in rust 60 nu rond de 100. en als ik druk praat of schier hij al omhóóg. kan absoluut geen kwaad heb alle onderzoeken gehad die je maar kunt bedenken en na mn 1e zwangerschap was hij 1 dag daarna weer rond de 60. nu heb ik het ook weer.