Help! Is dit schadelijk??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door heppiedepeppie, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ben een beetje in paniek, moet even mijn verhaal kwijt!

We hebben sinds onze oven stuk was, zo'n klein oventje gekocht bij de blokker. Het is echt een super ding, werkt prima en verwarmd veel sneller dan de oven. De oven is inmiddels gemaakt, maar omdat het ding zo goed werkt, gebruiken we deze ook nog.

Nu is het zo dat je de deksel van dit apparaat nooit met water mag schoonmaken omdat je dan kortsluiting kunt krijgen. Maar door het spatten van eten, is het heel vet geworden aan de binnen én buitenkant.
    Mijn man heeft in het weekend de hele deksel netjes schoongemaakt, maar wel met agressief spul waarmee je ook schimmel, vet enz kunt reinigen. Hij heeft dat gedaan toen ik boven was, omdat dat spul erg stinkt en ik dat niet binnen wil krijgen. later heeft hij het goed schoongemaakt met een vochtige doek.
    Het apparaat zag er weer als nieuw uit! Maandag hebben we er vis in klaargemaakt en ik vond deze vis een beetje raar smaken. Maar mijn man proefde niets dus dacht ik dat het aan de zwangerschap lag en heb mijn vis netjes opgegeten.
    Nu heb ik net een worstenbroodje opgewarmd, en ik vond het weer raar smaken. Terwijl ik de deksel eraf haal zie ik dat deze helemaal wit is uitgeslagen aan de binnenkant en dat het ijzer waarachter het warmte element zit, helemaal aan het roesten is!!!:$

Ik ben echt super bang dat ik nu twee keer giftige stoffen of gassen heb binnengekregen.....het worstenbroodje heb ik half weggegooid maar die vis heb ik wel gewoon opgegeten. We hebben net de 20 weken echo gehad en die was super, maar ik ben zo bang dat ik mijn kindje nu schade aangedaan heb!

Ik voel me goed, heb geen pijn of misselijkheid....zou ik nog iets moeten ondernemen?? Of zal het wel meevallen? Ben er helemaal van geschrokken!

2. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    ik denk dat het wel wat meevalt, daarnaast als je iets eet komt dat niet gelijk ook zo bij de baby terecht. Ik zou idd dat oventje niet meer gebruiken. Maar ik zou nu geen actie hiervoor ondernemen. En ik denk dat we niet moeten willen weten wat we allemaal binnenkrijgen aan stoffen, waar je helemaal geen weet van hebt. Als je nu ergens last van hebt zou je nog even kunnen informeren.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou me niet druk maken hoor, maar zou het oventje wel weg doen ;)

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Oventje staat al in de schuur en gaat zaterdag naar de stort :)

Ik denk ook wel dat we veel schadelijke rommel binnen krijgen zonder het te merken alleen nu was ik me er bewust van en schrok echt enorm!

Deel Deze Pagina