het is nu natuurlijk makkelijk praten voor ons beiden... we moeten het maar zien wanneer het puntje bij paaltje is.... dus nog even afwachten.. over het SOA gedeelte.. we hebben ons allebei getest en zijn allebei clean dus dat zit gelukkig wel goed ik heb mijn lesje zeker zeker zeker wel geleeerdddddd !!!!!!!! maar ik ben zo ongeduldig weet echt niet hoe ik 2 weken moet wachten ik heb trouwens super blij met jullie reacties ik heb hier zeker wat aan gehad vind het fijn dat jullie met mij meedenken. ( ook een beetje een geruststelling )
Als je een of twee weken in het begin de pil nog slikt is dit niet schadelijk voor de vrucht. Dat is bewezen omdat er wel meer mensen door de pil heen zwanger raken
Dat er mensen door de pil heen zwanger worden betekent natuurlijk niet dat de pil daarom per definitie niet schadelijk is voor het vruchtje. Dat is echt een drogredenatie. Er zijn ook mensen die drinken omdat ze niet weten dat ze zwanger zijn, dat betekent ook niet dat drank dus niet schadelijk is. Ik zou zelf het risico in ieder geval nooit bewust nemen. Het zijn toch hormonen die pil en je weet niet wat voor effecten dat zou kunnen hebben.
Ik ben apothekersassistente en ik ken mijn feitjes wel.. Er zijn geen aanwijzingen voor nadelige effecten op zwangerschap of foetus. En als ze niet zwanger wil worden, als ze dat al niet is, lijkt het me in haar geval beter om weer gewoon aan de pil te gaan en niet nog eens 2 weken wachten. Dan zit ts weer in haar vruchtbare periode met alle gevolgen van dien. Beter zou zijn om gewoon netjes condooms te gebruiken tot zwangerschap is uitgesloten..
Oké dat maakt het verhaal anders. Dan heb je het in mijn ogen alleen vrij ongelukkig opgeschreven. Het leek alsof je zei dat het veilig is ómdat er mensen door de pil heen zwanger zijn geworden. Kennelijk bedoelde je te zeggen dat er onderzoek is gedaan bij mensen die door de pil heen zwanger zijn geworden en dat daaruit gebleken is dat het veilig is. Dat wil ik best van je aannemen, zeker als apothekersassistente! Ik zelf zou puur op gevoel nog steeds het zekere voor het onzekere nemen 😉.
Klopt maar het kan zo zijn dat TS de pil al doorslikte tijdens het mogelijke zwanger raken. Daarnaast als nog niet aan te raden om de pil bewust door te slikken op dit moment als TS het eventuele kindje wel zou willen houden. Al snap ik je standpunt wel en ben ik het er wel mee eens dat momenteel met een condoom vrijen de beste methode zou zijn. @ TS: kijk eens of een implanon wat voor je is. Die kun je niet vergeten, er wordt dan een buisje in je arm gezet. Deze dient dacht ik om de drie jaar vervangen te worden. Ik heb hem zelf gebruikt en vond het een goed alternatief.