zwangerschapstesten foutief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Cato87, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cato87

Cato87 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb twee zwangerschapstesten gedaan en deze gaven allebei een negatief resultaat. Nou is mijn vraag hoe groot de kans is dat dit gebeurd?

Ongeveer 3 weken geleden had ik het vermoeden dat ik aan zwanger zou zijn, ik sliep slecht, had erg onrustige benen, en was vaak misselijk. Op dat moment was ik net bij de laatste pil van mijn strip en ik werd wel gewoon "ongesteld". Dit was alleen wel anders dan anders. Normaal begin ik met vloeien de nacht nadat ik de laatste pil heb genomen, dit keer was het 2 dagen later en ik vloeide ook minder dan normaal. Ik heb een zwangerschapstest gedaan en deze gaf aan dat ik niet zwanger zou zijn. Ik heb het een tijdje uit mijn hoofd gehaald maar sinds deze week heb ik steken achter mijn schaambeen, een zeurend gevoel. Mijn darmen rommelen bijna de gehele dag en daarnaast ben ik al die weken misselijk gebleven als ik bepaalde dingen heb gegeten. Ik ben emotioneel erg prikkelbaar en huil om alles. Van de week nogmaals een test gedaan en deze was ook negatief. Normaal gesproken dan wil ik hier wel op vertrouwen maar mijn eigen gevoel zegt wat anders.

Nou snap ik dat als ik het zeker wil weten ik naar een huisarts moet gaan maar mijn vraag is meer of het mogelijk is dat de zwangerschapstesten foutief negatief aangeven?

Groetjes

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ben je nu helemaal van de pil af?
    Zo ja dan passen al deze symptomen daar bij je hormoonhuishouding veranderd helemaal en je lichaam.is druk bezig het weer zelf te gaan regelen zonder pil.
    Denk dat je gewoon moet vertrouwen op je negatieve testen.

3. Cato87

Cato87 Niet meer actief

Ik ben nog gewoon aan de pil, ik ben namelijk nog niet van plan om zwanger te worden. Hier willen we nog even mee wachten ondanks dat het wel gewenst zou zijn.

4. paula1984

Dan denk ik niet dat je zwanger ben. En ha kun je altijd raadplegen maar die zal vragen of je heb getest. En als ze negatief zijn zal hij waarschijnlijk zeggen probeer het over 2 weken nog eens.

Weet je toen ik mijn pil jaren geleden nog nam had ik ook wel eens een afwijkende menstruatie kan gewoon een keertje zo zijn.

5. Cato87

Cato87 Niet meer actief

Dat snap ik. Maar het is nu meer dan een afwijkende menstruatie. Het zijn vooral de pijnlijke steken achter mijn schaambeen, mijn misselijkheid, emotionele buien en rommelige darmen.
    Vandaar mijn zorgen.

6. paula1984

Enige wat je dan zou kunnen doen is denk ik even naar de ha heel je verhaal uitleggen en je angst. Mss stuurt hij je door om even bloed te laten prikken.

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Even bloed laten prikken. Al acht ik de kans zeer klein... Je bent nog aan de pil en je hebt een aantal testen al gedaan. Het komt vaker voor dat de test vals positief is dan vals negatief.
    Ook de symptomen die je hebt, die kunnen van vanalles zijn.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat de wens voor een zwangerschap hoger zit dan je denkt.
    Je kan jezelf ook kwaaltjes "aanpraten" .
    Daarmee zeg ik niet dat dat nu ook zo is, maar als testen, gedaan met tussenposes van zeker een week, nog steeds nega zijn en je nu al ruim 3 weken na het vermoeden zwanger te zijn zit dan denk ik echt niet dat je zwanger bent.

9. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier het zelfde probleem hoor meis!!
    Eerste test gaf een heeel licht streepje en tweede (digitale) gaf niet zwanger aan.
    Maar blijf ontzettend misselijk vooral s ochtends en s avonds, en een zeuderend gevoel onderin mn buik alsof er de hele dag iets bezig is onderin.
    Ik zou over paar dagen nog een test doen en anders naar de dokter.
    Ik wacht het zelf ook nog een paar dagen af.
    Ben bijgelovig..en denk als we zwanger zijn, zal ''iets'' ons toch wel dat teken geven als het echt zo is.

10. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    En oja..ik ben ook aan de pil.

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Lijkt me in elk geval verstandig met de pil te stoppen dan ;)

Deel Deze Pagina