Help: isofix, familyfix, easybase, cabriofix??!!

Discussion in 'De babyuitzet' started by 01Patricia, Feb 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Ik dacht dat ik het begreep, maar door wisselende reacties op diverse fora ga ik weer twijfelen. Wie kan uitsluitsel geven?

---------------------

Dit is wat ik dacht:

Wij hebben een maxi cosi cabriofix gekocht en zoeken nu nog een bevestiging in 2 auto's: 1 zonder haken (dus zonder isofix) en de ander met haken in de achterbank.

Voor auto 1 wilde ik de easybase 1 of 2 aanschaffen - het maakt volgens mij niet uit welke van de twee, want de maxi cosi cabriofix kan op allebei, toch?.

Voor auto 2 moet ik dan de familyfix aanschaffen toch?

En op beide: easybase én familiyfix kan na de maxi cosi een autostoel genaamd 'pearl' -> of zijn er ook nog anderen die hierop kunnen?

--------

Kloppen deze benamingen en beredeneringen?

2. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    De familyfix kan inderdaad alleen in een auto met isofix! Na de cabriofix kun je hier de pearl in zetten ja.

De easybase kan ook in de andere auto's! Na de cabriofix kun je hier naar mijn weten NIET de pearl in zetten. Dacht dat je alleen de peddle en cabriofix in deze kunt zetten en niet de vervolg stoeltjes!

Verschil easybase 1 / 2 . Op de 1 kan alleen de cabriofix, op de 2 kunnen dd cabriofix en de peddle. Verder is er volgens mij geen verschil tussen die 2.

3. missmartini

Sep 16, 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de site van maxicosi zelf staat het duidelijk uitgelegd. Misschien daar maar even een kijkje nemen?

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Easyfix kan ook in een gewone auto zonder isofix hoor.
    Familyfix kunnen ook stoeltjes voor oudere kinderen in.
    Easyfix en easybase is alleen voor maxicosi 0-9 kg.

Zo duidelijker?

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    - Easybase 1 kan alleen met gordel en alleen voor MC cabriofix babystoel
    - Easyfix kan met gordel en met isofix vast en is alleen voor MC cabriofix babystoel
    - Easybase 2 kan alleen met gordel vast en is voor MC pebble en cabriofix babystoel
    - Familyfix kan alleen met isofix vast en is voor MC pebble en cabriofix babystoel EN voor de MC pearl vervolgstoel

6. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Onwijs super bedankt voor je zeer duidelijke antwoord!

En uiteraard is iedereen bedankt voor het reageren!

7. pink99

pink99 Actief lid

Jul 2, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ik heb me laten vertellen (weet niet of het zo is, ze kunnen me alles wijs maken) dat de easybase, en familyfix niet in iedere auto past

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Dat komt omdat de ene bijv alleen met isofix vast kan. Ik heb bijv geen isofix punten in mn auto dus een familyfix kan zowiezo niet in mn auto.

Maar echt "passen"? Nee, nooit van gehoord. Ja, alleen iets met de stelpoot. Die moet op de bodem van de auto steunen/klemmen en dat schijnt niet bij elke auto goed te kunnen. Heb ik ergens gehoord of gelegen. Of het waar is.....

9. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    klopt in de subaru justy lukt de familyfix niet. Het lukt niet om de haken te grijpen. overigens heb je bij een opvolgstoel eigenlijk geen familyfix meer nodig tenzij je dat veiliger vind. itt de maxi cosi 0-9 kg haal je de opvolgstoel niet steeds uit de auto

Share This Page