Hoi meiden Zal me even kort voorstellen. Heb een zoontje van 2 jaar. Na 4 jaar in de medische molen. Man heeft azoospermie dus wij maken gebruik van donorzaadjes waar we superdankbaar voor zijn dat dit kan! Via uz gent zn we zwanger geworden. Totaal 14 iui-d gehad waarvan ook 2 vroege miskramen. Nu is poging 6 voor tweede kindje mislukt en hebben over paar weken gesprek met arts. Ik heb voor mijn zoontje ook al hsg gehad en kijkoperatie. Ik denk zelf dat ik weer hsg krijg.heb keizersnede gehad en kan zijn dan je dan verklevingkje hebt. Nu vind ik iui traject niet superzwaar. Gebruik clomid 50 1 keer pregnyl spuit en gebruik na iui utro bollen. En totaal 3 keer per maand naar het zkh. Je hebt ook nog icsi met donorzaad alleen ik heb geen idee wat icsi inhoud en of je dan elke dag moet spuiten en hoeveel keer je naar zkh moet. Hoop dat iemand mij kan vertellen hoe icsi werkt... Succes allemaal xx
Ik heb ICSI gedaan. Je moet inderdaad spuiten. Ik moest eerst Decapeptyl spuiten dat legt je cyclus plat. Daarna kreeg ik een controle een inwendige echo in het ziekenhuis of de eitjes wel goed gingen. Daarna moest ik Gonal-F 150 eenheden spuiten. In die tussen tijd heb ik twee keer een inwendige echo gehad om te kijken hoeveel eitjes er groeide. Daarna mocht ik voor de punctie komen. Volgens mij 36 uur voor de punctie moest ik pregnyl spuiten. Daarna volgde de punctie en drie dagen later de terugplaatsing ook weer in het ziekenhuis. Het hele proces heeft bij mij anderhalve maand geduurd. En daarin moet ik 5 a 6 keer naar het ziekenhuis. Ik heb geen bijwerkingen of complicaties gehad. Als je dat hebt ben je misschien wel langer bezig. Zoals bijvoorbeeld overstimulatie. Bij ICSI nemen ze je eitjes dus weg met de punctie en brengen ze 1 zaadcel per eitje binnen. Ze laten het drie dagen staan zodat het embryo kan delen. En dan word het terug geplaatst. Dit is het echt in en notendop hoe ik het nu uitleg.
Precies zoals StrayCat beschrijft, ik zit er nu midden in Maar merk ook nog weinig van de bijwerkingen gelukkig. Hopelijk straks net zo'n mooi resulaat als StrayCat!
IVF/ICSI (werkt hetzelfde voor het stel, alleen in het lab is het anders) is behoorlijk intensiever dan IUI. Bij IVF/ICSI moet je er niet alleen vaker heen maar is het ook een stuk zwaarder. Je moet waarschijnlijk eerst aan de pil. Vervolgens ga je naar het ziekenhuis voor het startgesprek en alle medicijnen op te halen. Dan begin je met de injecties om je cyclus plat te leggen. Een paar dagen daarna stop je met de pil. Een week nadat je met de pil bent gestopt (en je spuit nog steeds elke dag) moet je weer naar het ziekenhuis voor de startecho. Als alles goed is mag je beginnen met de follikelstimulerende injecties, je hebt vanaf dat moment 2 injecties per dag. Na weer een week moet je weer naar het ziekenhuis, voor de eerste follikelmeting En vanaf dan moet je om de dag/paar dagen, net zolang tot je voldoende rijpe eitjes hebben. Je zet dus ook dagelijks die 2 injecties nog steeds. Dan moet je de laatste injectie zetten, pregnyl (dubbele dosis dan wat je nu hebt waarschijnlijk). En 35 uur later heb je ongeveer de punctie. Deze gebeurt vaak met een soort infuus met morfine, maar je kan ook een licht roesje krijgen. Je kan een paar dagen niet werken en niet zwaar tillen, dus is erg ingrijpend. En als alles goed is gegaan krijg je 3 dagen na de punctie ongeveer een embryo teruggeplaatst. Mijn ziekenhuis zegt dat ik er rekening mee moet houden dat ik vanaf het startgesprek tot en met de terugplaatsing 6-10 keer naar het ziekenhuis moet. Helaas ligt die op een uur rijden voor ons, dus dat is erg intensief. Doen ze bij jou in het ziekenhuis IVF/ICSI? Of moet je daarvoor naar een ander ziekenhuis? Het voordeel zou kunnen zijn dat als er embryo's ingevroren kunnen worden dat je bij een eventueel volgend kindje geen ICSI behandeling hoeft te doorlopen, je kunt dan een cryo (ingevroren embryo) laten terugplaatsen in je eigen cyclus.
Wat grappig! Ik zie in je handtekening dat je ziekenhuis al voorlopige dagen heeft doorgegeven? Ik weet dat dat nog alle kanten op kan, maar lijkt me wel erg grappig om dat zo te horen te krijgen! Je loopt 3 dagen voor op mij!
Bedankt allemaal Lijkt me idd stuk heftiger dan iui Maar alles in medische molen is pittig Heb respect voor elk stel in mm. Wij hebben nu nog 4 donorstrootjes Zou het ook zo zijn als je icsi doet en er zijn cryo's Dan heb je meer pogingen dan bij iui lijkt mij
Graag deel ik je mijn ervaring ook! Ok vaak naar het ziekenhuis en bloedprikken om hormoon level goed te monitoren. Iets wat meer emoties dan normaal (in mijn geval) gister mijn punctie gehad. Ik kreeg van te voren een valium tabletje en een spuitje morfine in mijn bil. De punctie zelf is niet prettig maar te doen. Gister niks gedaan verder. Vandaag 0,0 pijn en ik ga morgen gewoon werken hoor! Morgen hoor ik hoeveel van de 10 bruikbare eitjes bevrucht zijn en dan dinsdag de terugplaatsing. 2 weken later weet ik dan via een bloedtest of de embryo is blijven "plakken". Intensiever dan iui dat zeker maar omdat er een bevrucht eitje word terug geplaatst ook goeie kans op slagen. In ons geval 48%
Haha idd, hou er ook zeker rekening mee dat het nog kan wijzigen. Wat dan betreft heeft mijn lichaam zich nog nooit aan een schema gehouden . Maar tot nu toe is ze netjes op tijd ongesteld geworden. Hoe verloopt het bij jou? Ergens last van?
Heel eerlijk geen idee! Hormoon huishouding en kwaliteit zaad in combi met leeftijd bmi etc ging ik vanuit....
Ik weet dat bij de iui die wij doen per maand 10 a 15% kans is. Niet veel maar beter dan 0% Ik heb zelf ook al hsg gehad en kijkoperatie Hsg geen last van gehad. Kijkoperatie zelf ook niet alleen heb wel lekker weekje thuis gezeten op bank
Ik heb het vanmorgen nagevraagd hoe ze nou aan die percentages kwamen! Dat is het gemiddelde van de behandelende poli. Overigens gedaald van 48% naar 40% op basis van IVF&ICSI. Morgen mijn eerste terugplaatsing de bevruchting is gelukt ik ben zo blij!!!