Help! IVF buitenland en Toestemmingsformulier

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Shorty01, Mar 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shorty01

Shorty01 Lid

Mar 26, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik lees hier al een tijd mee maar ik heb nog nooit wat geschreven, maar nu heb ik jullie hulp echt nodig.
    Na 6x mislukte iui met clomid 150mg heb ik gister gehoord dat ik mag gaan ivfen. Mijn vriend en ik hebben van vrienden goede verhalen gehoord over Gent en willen de behandelingen daar dus doen met de echo's en bloedonderzoeken in ons plaatselijke ziekenhuis.
    Gister heb ik mijn verzekering gebeld (OHRA) en het meisje aan de lijn vertelde dat alles vergoed was en dat ze een contract met UZ Gent hadden, ook hoefde ik geen toestemmingsfomulier in te vullen. Dit leek mij heel sterk dus ben ik gaan googlen, en heb ik vandaag weer gebeld en kreeg een man aan de lijn, hij zei dat ik wel een toestemmingsformulier moet invullen.
    Alleen nu zit ik dat formulier te bekijken en nu moet ik de naam van mijn behandelend arts plus handtekening hebben, en een startdatum voor ivf. Alleen mijn intakegesprek voor de ivf is pas in Juni ik weet dus nog niets,dus hoe moet ik dat nu doen? Wie kan mij helpen en vertellen wat ik nu moet doen want ik ben echt heel onervaren op dit gebied.

2. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Papieren meenemen naar je gesprek in juni en ter plaatse laten tekenen en de volgende dag toemailen. That's all :)

Succes!

3. Shorty01

Shorty01 Lid

Mar 26, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor je reactie, alleen stel je voor dat de OHRA het dan niet goedkeurt dan ga ik naar het Erasmus MC in Rotterdam en dan heb ik dus tot juni gewacht voor niets. Weet u toevallig of er een mogelijkheid is om vooraf al te weten of het wel of niet vergoed/goedgekeurd word? Want als ze het niet goedkeuren begin ik het liefst zo snel mogelijk alleen dan maar in Nederland snap je.

4. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet goedgekeurd werd en ik ken héél veel meiden die in Gent of Düsseldorf onder behandeling zijn ;)

5. Shorty01

Shorty01 Lid

Mar 26, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt ik ben gelijk weer een beetje gerustgesteld, ik weet pas sinds gister dat ik ivf mag gaan doen dus ben nog een beetje overdonderd van alles wat erbij komt kijken! Ik zie dat jij zwanger bent super goed! Gefelicteerd!!

6. Dankjewel!

Ja, logisch hoor! Het is ook een bizar heftig traject. Ik wilde alles ook het liefst geregeld hebben vóór de intake, maar dat gaat helaas niet.. Maar echt, ik heb nog nooit gehoord dat het niet goedgekeurd werd! Het komt echt wel goed!

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je zorgverzekeraar een contract heeft met het UZ Gent, dan worden de kosten vergoed. Wij hebben net onze intake gehad. Je moet, zoals eerder gezegd, het formulier meenemen en de arts ondertekend het. Zij vragen zelf ook een machtiging aan.
    Als je aan de voorwaarden voldoet ( niet ouder dan 42 jaar en in nl nog geen 3 pogingen hebt gehad) zullen ze t niet afwijzen.
    Succes!

Tip: neem tussendoor contact op met het UZ Gent, misschien is er een annulering, wij konden binnen twee weken terecht!

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mocht je eerder willen, zie bericht van zoetje69 in dit topic!
    1april....

9. Shorty01

Shorty01 Lid

Mar 26, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    #9 Shorty01, Mar 26, 2014
    Last edited: Mar 26, 2014
    Dank jullie wel allemaal. Ik heb het bericht gevonden en gereageerd. Ik had echt veel eerder op dit forum moeten komen!

10. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Ik had ook een heel gedoe met mijn aanvraag, moest zelfs een licentie van de IVF kliniek insturen die door de overheid is afgegeven hier, terwijl ik bij een beursgenoteerd ziekenhuis een behandeling zal ondergaan. Ook moet ik de medicatie in Nederland halen terwijl het hier goedkoper is en in een de prijs inbegrepen zit van de IVF, weet niet of het overgens kan, spuiten in de ruimbagage vervoeren ivm de luchtdruk, wat een gedoe...

11. Shorty01

Shorty01 Lid

Mar 26, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    En waar ben jij verzekerd en welk ziekenhuis doe je de behandeling.

12. enschede007

enschede007 Actief lid

Nov 9, 2013
    123
    27
    28
    Hallo dames,

Wij hebben in februari een eerste icsi poging gehad. Deze is mislukt.
    We mogen, als alles goed is, in april starten voor de volgende poging...
    Als deze niet slaagt gaan we naar Belgie (gent)...vandaag gebeld voor alvast een intake gesprek...zo voorkom ik dat ik na poging 2 lang op de wachtlijst kom te staan...

Weet iemand of een derde poging vergoed wordt door menzis?

13. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Er zitten 3 pogingen in het basispakket maar er wordt 100% van het Nederlandse tarief vergoedt, het kan zijn dat je bij moet leggen.

14. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat ligt eraan of het zkh een contract heeft met de verzekeraar. Aks dat het geval is dan worden de kosten wel 100% vergoed!

15. Shorty01

Shorty01 Lid

Mar 26, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, weet een van jullie toevallig ook hoe het met de medicijnen werkt. Bij de appotheek kun je ze sinds januari niet meer halen. Ik doe de ivf in belgie en de controles in nl alleen mijn gyn zegt dat hun geen medicijnen voor andere ivf klinieken verstrekken. Kan ik deze in belgie halen en zijn deze ook vergoed?

16. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Mijn verzekeringsmaatschappij vergoed alleen medicatie uit Nederland, ik moest een recept van m'n buitenlandse arts via een online apotheek inleveren en zou dan de medicatie krijgen. Via de website apotheekzorg.nl moest dat, maar wellicht werkt jou verzekering anders, ik zou even een mailtje sturen naar de verzekeringsmaatschappij.

Share This Page