Cryo's zijn op...opzien tegen tweede IVF....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Ingeping, Mar 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hey meiden,

Nou vandaag werd na onze twee cryo tp duidelijk dat het wederom niet zo mocht zijn. Nu zijn onze cryo's van onze eerste IVF van bijna twee jaar terug op. Onze volgende stap zou dus zijn IVF 2... Zie er wel tegenop. Wil erg graag een broertje of zusje voor ons zoontje. Met name het punctie verhaal zie ik tegen op pfff....

Nu eerst maar even dit weer plaatsen en dan kijken if we meteen door gaan met onze IVF 2....

Moest gewoon even me verhaal kwijt en lees graag ervaringen van jullie, hoe jullie je voelde in soort gelijke situatie..

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Wat naar meis!

Wel weer heel dapper en sterk van jullie dat jullie naar de volgende ronde gaan. Zo sterk zijn jullie en is jullie liefde en relatie dat jullie dit samen aankunnen.
    Veel succes!

3. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    He wat rot dat het niet is gelukt. Tja welk advies kan ik je geven? Ik heb zelf 5 icsi's gedaan om over drie maanden voor de tweede keer moeder te worden. Ja ik zag er steeds weer als een berg tegenop, zeker tegen de puncties, ja het was heftig en ingrijpend. Ja het blijft heel zwaar, maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet! Elke morgen wakker worden door een klein mannetje dat op ons bed springt en het kleine Stampertje in mijn buik....laad jezelf op en ga ervoor!

4. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Bedankt voor de bemoedigende woorden. Denk dat elke vrouw er tegenop ziet. Maar ieder ervaard het zooo anders.

5. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Hier hetzelfde heb net de moed weer bijeen verzameld om voor IVF2 te gaan. Ben paar dagen na mislukte cryo poging erg verdrietig geweest maar ben er nu weer klaar voor. Zie er wel onwijs tegenop hoor weer al die hormonen me lichaam in en de punctie ook bah bah.. Het is niet anders helaas.
    Neem de tijd die je nodigt hebt! Sterkte maar vooral ook succes toegewenst!

6. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Miekie wat top dat je er weer voor gaat. Ik herken je gevoel ook helemaal. Heb er hier thuis net tijd over gesproken. Ja die hormonen vind ik nog niet eens het ergst, die punctie wel. Heb dat gewoon echt als naar ervaren. Ik ga eerst maar eens in gesprek met me zkh wat de mogelijkheden hier nog in zijn. Wil het niet zoals de vorige keer in ieder geval.
    Jij start in mei weer aan je handtekening te zien. Welk traject heb je? Lang of kort? En welk zkh?

7. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Vandaag te horen gekregen dat geen van de cryo's het ontdooien heeft doorstaan dus helaas ook weer aan de punctie. Bij de vorige punctie was ik al superblij dat ik eindelijk een keer een cryo had maar helaas die extra kans is m niet geworden.

Wanneer mag jij starten? Ik denk dat ik de mijne in april krijg. Zie er wel tegen op vooral de buikpijn van de hormonen.

Ook het geregel op m'n werk :( de eerste keer was iedereen op de hoogte het steeds weer moeten vertellen dat het niet gelukt is en de blikken van wat zielig maakte dat ik bij deze keren het niet meer heb verteld aan iemand. Nu is het steeds weer stressen en haasten om tussen de bedrijven door naar ziekenhuis te gaan. Het zijn maar momenten van 5 minuutjes voor die echo's alleen in de file er komen kost heen en weer zo anderhalf uur.

8. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Madi wat een domper voor jullie zeg. Ik heb nog geen idee wanneer te starten, zal van de week eerst contact hebben met me zkh. En wil eerst bespreken of de punctie anders kan verlopen als vorige keer. Maar zal ook wel volgende cyclusronde starten dan.

9. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Vandaag gebeld met me zkh. Volgende week gesprek om IVF 2 te bespreken!!

10. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

Dec 4, 2012
    709
    0
    0
    Hoi,

Ook ik moet aan de tweede IVF gaan beginnen. Uit IVF 1 maar 1 TP gehad, zou vorige week een cryo tp krijgen maar beide cryos (2 in 1 rietje) hebben de ontdooiing niet overleefd.
    Bah, ik zie er ook zo tegenop om weer opnieuw te beginnen... Stomme hormonen en dan die punctie!
    Ben ook zo bang dat ik weer maar 1 goede bevruchting heb (of geen!) En dan komt poging 3 en is het allemaal gewoon voorbij!

Ik verwacht rond het weekend ongesteld te worden en begin dan als het goed is met de pil, lang protocol...

11. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hey Anne,
    Je kunt al vlot beginnen dus. Bij welk zkh loop je?
    Wij hadden twee tp's gehad van IVF 1...

Ik hoop ook vlot te kunnen beginnen dan hebben we die periode maar gehad.

12. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

Dec 4, 2012
    709
    0
    0
    Hoi,
    Ik loop bij het VU, en jij?
    Ik denk zelfs dat ik al eerder ongesteld word, ik voel het al zeuren..
    Wel weer spannend, ben ook benieuwd of ik nu een nog hogere dosis gonal krijg!

13. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Ik ook bij VU, omdat ik vorige maand geen hormonen heb gehad ivm (mislukte) cryo behandeling mag ik meteen starten met icsi eerste dag cyclus. Dat is wel fijn want het protocol is soms wel erg lang.

Ik had in december punctie/terugplaatsing. Vervolgens mag je de maand erop geen terugplaatsing cryo. Dus toen was het eindelijk februari en toen kregen we te horen dat er geen plek was voor cryo. Inmiddels maart en nu helaas geen cryo doordat ze niet goed ontdooit zijn. Dan ben je alweer kwartaal verder.

@anne1977 zie dat bij jouw ook dus 2 cryo's het niet hebben gered. Blijf het raar vinden. Ze zeggen 90% ontdooid goed. En dan hebben wij er twee die onder de 10% vallen..

@ingeping krijgen jullie altijd een gesprek tussen behandelingen door? In VU ga je maar gewoon door tot je aan nax zit. Dus na 6x iui een gesprek en dan pas weer als je ivf/icsi op is. Weet niet waar je punctie hebt gehad maar ik heb er meerdere in Almere gehad en dat was echt hel kreeg je een zetpil paracetamol en daarna een pijnlijke injectie in je baarmoedermond daarna voelde je nog steeds de pijn.. Ben overgestapt naar VU en daar heb ik er 2 gehad waarbij ik zoveel medicatie kreeg dat ik er bijna niet bewust bij ben geweest. Je krijgt slaapmiddel achtige medicijnen en pijnstiller via een injectie in je bil. In Almere ging ik op van zenuwen er heen en nu vrees ik er niet voor.

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Anne en Madi ik loop ook bij het VU. Ik loop bij het VU voor de punctie en tp. Heb bij mijn zkh hier in de buurt ruim twee jaar terug 6x IUI gehad en IVF 1 deels doorlopen met punctie en tp in het VU. Daar hebben we een zoontje uit gekregen. Er waren vier cryos over, twee per rietje. Afgelopen twee maanden twee keer een cryo tp gehad en beide keren niet zwanger. Nu dus opnieuw weer starten met IVF 2 dan. Ik heb dus gesprek in het zkh hier in de buurt. Doorspreken hoe of wat. Heb de ounctie echt als naar ervaren. Dus weet wat je bedoeld met de pijnbestrijding en dormicum om rustig te worden. Ik vond de dormicum niet fijn, raakte in paniek tijdens de punctie omdat ik geen controle had over de pijn. Was daar te duf voor denk ik, was niet fijn.

15. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ik denk dat ik ook wel april zal starten

16. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Voor wie ook weer met de IVf start ik heb een mama club, IVF nmr 2, dus mocht je het leuk vinden sluit je aan

17. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

Dec 4, 2012
    709
    0
    0
    Hoi Madi en Inge,

Nou, mijn gevoel was juist, gister ongesteld geworden en moest vandaag meteen komen voor een echo. Begin morgen met de pil en 11 april met de deca.

Ja, hier ook de punctie en tp in het VU, ik vond de punctie wel te doen doordat ik idd helemaal van de wereld was. Ben alleen daarna heel ziek geworden, ze zeggen van de morfine (die in je bil) dus weet niet zo goed of ze dat de volgende keer weer doen? Ik zie er wel een klein beetje tegenop.

Hier 5 eitjes, 4 bevrucht, 1 verse en 2 cryos samen die dus niet goed ontdooit zijn... baal er behoorlijk van. Hoop echt dat ik deze keer meer goede bevruchtingen heb.
    Ik krijg geen hogere dosis gonal want ik zat al aan de max (225) Meer heeft ook geen nut volgens de arts..

18. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

Dec 4, 2012
    709
    0
    0
    Inge, waar vind ik die club?

19. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Bovenin je scherm staan de opties waaronder ook clubs. Ga daar heen, dan mama clubs en daar moet ie tussen staan. IVF nmr 2!!

20. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Ik (wij) zitten met hetzelfde.. In 2012 is onze dochter geboren. Wij hebben ICSI gedaan. In 2013 onze laatste cryo gebruikt, mislukt. We hebben 2 pogingen gehad om zwanger te worden.
    Vond het spuiten, punctie etc echt hel, maar omdat we een droom voor ogen hadden hield ik het vol. Nu de twijfel of ik het nog wel een keer ga trekken, de wachtweken, het verdriet als het mislukt..
    Ik gun onze dochter een brusje, absoluut, maar de weg daarnaar toe.. Pffff

Share This Page