tips om woning goed te verkopen

Discussion in 'De lounge' started by bulldog, Apr 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    hallo,

wie heeft er nog tips om de woning beter te laten verkopen?
    denkend aan felle dingetjes op tafel.
    muur een kleur geven.
    ect.

wie heeft er nog tips?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    als mensen komen kijken, bloemen op tafel,
    brood of appeltaart in de oven hebben, heeft met de geur te maken

scheurtjes hier en daar wegwerken als ze er zijn

opruimen! (zijn ooit eens in een huis wezen kijken op afspraak,
    was zo een bende, kostte erg veel moeite erdoor heen te kijken)

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    dank je voor je antwoord!

zo zeggen ze ok dat vrouwen naar schoonmaak kijken
    of er spinnewebben zijn enzo haha.
    gelukkig zijn die niet.

een collega van mij had allemaal appeltjes groene eccesiores in huis oogt ook wel lekker fris.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Je kan het met accesoires beter zo rustig mogelijk houden. Jij vindt appeltjegroen lekker fris, een ander vind het misschien wel foei-lelijk. Zo neutraal mogelijk is dus het beste, dan hoeven mensen ook niet door een interieur heen te kijken wat ze niet aanspreekt.

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    ja daar zit ook wel weer wat in ja..

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Wat me te binnen schiet:
    - Zorg dat alle kleine klusjes gedaan zijn. Plak dat laatste tegeltje op. Zorg dat die ene deur er weer goed inhangt, etc.
    - Zorg dat alles 'af' is. Dus overal gordijnen, lampen en plinten
    - Opruimen en schoonmaken (natuurlijk)
    - Als je wilt verhuizen omdat de woning te klein wordt, laat dat dan niet blijken. Met andere woorden: sla bijvoorbeeld tijdelijk wat spullen op, zodat het huis niet propvol staat. Dat geeft eventuele kopers namelijk de indruk dat het een klein huis is: jullie groeien er immers ook uit.
    - Zorg dat alle ruimtes een makkelijke doorloop hebben en dat ruimte en licht niet geblokkeerd wordt. Zo hadden de verkopers van ons huis in een van de kamers een kast zo neergezet dat hij verschrikkelijk opviel en groot leek, en de kamer een stuk kleiner doordat de kast veel licht blokkeerde. Niet zo handig. Vraag eventueel de mening van anderen hierover. Voor jou kan je woonkamer heel logisch ingedeeld zijn, maar misschien vindt je vriendin wel dat je bank de hele boel blokkeert.
    - Geef de mogelijkheden van de ruimtes goed aan. Een rommelhok is bijvoorbeeld niet aantrekkelijk, en bovendien kan je van zo'n ruimte vaak slecht zien hoe groot die is. Zet er een bed neer en een bureau om aan te geven dat het ook een prima slaapkamer kan zijn.
    - Als je kleuren gebruikt, dan niet te uitgesproken. Al vind ik eigenlijk dat je dat ook zelf moet weten. Over het algemeen is alles wit het veiligst. Bovendien lijken ruimtes dan het grootst.
    - Er wordt ook vaak gezegd dat je heel erg persoonlijke dingen (zoals foto's) beter weg kan halen.
    - Zet een paar bossen bloemen neer.

Succes!

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    @lindangel
    bedankt voor je reactie,
    gelukkig is alles hier af gisteren is de voordeur gemaakt die klemde.
    ik heb wat dignetjes bij geverft alles is hier trouwens wit muren en plafond.
    de zolder is aankant heb alles achter de knieschotten gezet.
    op de slaapkamers staan alleen een bed en tv
    op de kamer die we vrijhebben staat alleen onze kleding kasten dus de doorloop is goed en het is licht op de kamers.

ga vanmiddag de tuin met de hogedrukspuit doen dan zijn de sierbestrating weer mooi schoon.

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Nou, dan heb je dus al overal aan gedacht!

Succes met de verkoop!

9. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    nog 1 tip dan....je vraag prijs verlagen. :D

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,801
    19,025
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Er zijn ook wel bureautjes die je helpen om je huis beter verkoopbaar te maken. Zij kijken echt naar jouw huis en wat je aan kleine dingetjes kunt veranderen, om het huis aantrekkelijker te maken. Ze gaan dan iets verder dan opruimen en bloemen op tafel, maar kijken ook naar wat je beter (tijdelijk) uit je inrichting kunt weghalen of het omdraaien van twee meubelstukken ofzo.

Er worden dan vaak ook gelijk echt goede foto's gemaakt. Soms zie ik foto's van makelaars, die vanuit zulke knullige hoekjes zijn gemaakt. Of waar ze een totaal verkeerde lens of foute belichting voor gebruikt hebben! Ik weet niet veel van huizen verkopen, maar wel het ƩƩn en ander van fotograferen. En echt waar: goede foto's op internet doen veel! Slechte foto's kunnen er voor zorgen dat je minder kijkers krijgt!)

Maar misschien is het inschakelen van zo'n bureau iets om te doen als je huis lang te koop staat.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Zorg voor een goede fotograaf die er veel ervaring in heeft en je huis zo voordelig mogelijk op de foto's uit laat komen. Af en toe zie ik foto's waarvan ik denk 'ai, ai, ai, wat ziet dat er knullig uit'.
    Op Funda erger ik me ook altijd aan mensen die teveel tierlantijntjes hebben of 10 flessen badschuim en shampoo in de douche, allerlei bakjes en apparaten op het aanrecht hebben staat etc. Opgeruimd, ruimtelijk en licht.
    Zelf kocht ik altijd nog wat verse bloemen voor er kijkers kwamen. Oh ja, en de hondenbench klapte ik op en zette ik in de schuur. Ik gooide een heleboel grote dingen zoals de kinderwagen enzo in de auto, zodat het wat ruimtelijker toonde.

Volgens mij heb je aan het meeste wel gedacht, succes met de verkoop!

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Tja.. Mijn exman heeft zn huis nog steeds te koop staan...

Ik kom t nog steeds tegen op funda..

Tips voor vlotte verkoop heb ik niet.. maar heb al heel wat gelezen in de reactie's..

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hier sluit ik me volledig bij aan!

14. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #14 luckybird, Apr 11, 2010
    Last edited: Apr 11, 2010
    zorg voor een realistische prijs. Je ziet zo veel mensen die echt de hoofdprijs vragen en denken, dan kunnen we nog zakken. Dat schrikt mensen juist af, waardoor potentiƫle kopers niet een gaan bieden en dus voor een ander huis kiezen.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik vind de tips van lidangel erg goed!

Zorg ook dat je kasten van binnen netjes zijn. Ik heb regelmatig meegemaakt dat makelaars kasten open maken om te laten zien wat je er nog kwijt kunt.

Ik zou zelf ook veel spullen weghalen, ook speelgoed e.d. misschien hebben je kopers geen kinderen en speelgoed is niet sfeerverhogend. Foto's en persoonlijke spullen kun je ook beter weghalen bij een bezichtiging.

16. sylvie120

sylvie120 Lid

Jun 27, 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Hier is afgelopen maand onse flat verkocht na 9 maanden en 8 bezichtegingen.

We hebben een kleine flat maar ik heb de helft van onze spullen(troep) bij mn ouders gebracht zo dat het niet leek of wij ruimte gebrek hadden.
    Veder maakte ik echt SUPER !!! goed schoon dat is wel het minste wat je kan doen.
    Verse bloemtjes op tavel.
    Maar niet teveel prulletjes op de vensterbank en of kastjes.

17. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik kreeg afgelopen week het blad van de Hypotheker en daar stonden ook tips in.
    De belangrijkste:

- zorg voor veel licht in huis
    - zorg voor ruimte, dus alle overbodige spullen eruit

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Wat guppie81 zegt, is inderdaad ook waar: zorg dat het niet te veel een 'kinderhuis' is. Toen wij een huis zochten, en ik nog niet zwanger was, hebben we ook wel eens gekeken bij huizen waar het echt vol stond met kinderspeelgoed, en als kinderloos stel voelde wij ons daar dan helemaal niet thuis.

19. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    Ik sluit me aan bij de andere tips!!!!!

Wat ik verder nog kan bedenken,
    - Gordijnen enz open.
    - Frisse geur (raampje open zetten bv, niet binnen roken enz)

Als me nog wat te binnen schiet plaats ik het wel, succes!

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    DE tip om je huis sneller te verkopen is volgens mij:

Zorgen dat alles netjes afgewerkt is: idd naden wegwerken met kit, plintjes plakken, als t echt nodig is een fris verfje op de muren, opruimen, niet teveel persoonlijke dingetjes neerzetten want daar kunnen mensen vaak ook niet doorheen kijken. Maar vooral afwerken, dat is heel belangrijk en daar kun je een hoop geld op verdienen.

Mensen hebben tegenwoordig gewoon zoveel keus dat ze t niet doen voor minder dan perfect...;)

Share This Page