Wat voor speelgoed hebben jullie in huis?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door demaco, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Wat voor speelgoed hebben jullie in huis?

Hier is het echt een zooitje, vanalles wat en veel dingen zijn niet meer compleet. Toch heb ik moeite om afstand te nemen van het oude speelgoed omdat ik bang ben dat de kinderen het misschien nog wel leuk vinden zo nu en dan.

Maar er MOET nu echt wat veranderen. Wat hebben jullie voor speelgoed?

Ik heb zowiezo een bak met houten puzzels, een bak met duplo, houten blokken, boekjes, wheely bug, microfoon, stofzuiger die blijven en een minikeukentje besteld om uit te proberen of dat wat is.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij zitten op een soortgelijk punt vrees ik.

Wij hebben 3 curvers staan met allerhande speelgoed wat er al maaaaaanden niet uit geweest. Echt vanalles eigenlijk
    (het is er ook al zolang niet uit geweest dat ik nog niet half weet wat er in zit)
    En een enorme berg little people.

Afgelopen vrijdag had ik m'n laatste werkdag. Nou had ik liever gewoon werk gehad maar 1 van de plannen is die curvers uitmesten, opruimen, weggooien.
    Met name de little peoples wil ik wel bewaren.
    En ik besloot net boven dat het ook wel een goed idee is misschien om de nijntje-boekjes bij de little people voorraad te bewaren.
    Zonde om weg te gooien maar ze is ook bijna 5.
    (enige twijfelpunt is dat die nijntjes misschien wel leuk Leesvoertje zijn nu ze zelf wil leren lezen. En ze kunnen er altijd later bij. Maar opruimen zou het wel :) )

Ben heel benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen...

Maar als ze dan straks jarig is.. Dan kunnen we het speelgoed tenminste ook weer ergens kwijt :)

Blijft er een enorme berg speelgoed over... Maar wel speelgoed dat wat meer bij dr leeftijd past zegmaar :)

3. knap

knap Niet meer actief

Je kunt beter vragen wat voor speelgoed er niet staat.:D

Van wii ds tot poppenwagens ect ect..
    ;)

4. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hier het zelfde probleem. Heb pasgeleden een hoop weg gedaan en wat nieuwe dingen gekocht bij de kringloopwinkel.

Helaas is hij het nu ook al weer zat... Zijn eigen woorden waren vanmiddag

Ik vind mijn speelgoed saai ..... Ja wat moet ik daar nou weer mee :(

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb pas opgeruimd, heb nu beneden staan:

Keukentje met toebehoren
    poppenwagen
    stofzuiger
    bak met puzzels
    bak met boekjes
    bak met poppenspullen en tasjes
    bak met vanalles, auto's, balletjes, stapelbekers, dokterssetje
    bak met muziekinstrumenten (xylofoon, sambaballen, piano, trommel)

Boven heb ik nog twee bakken little people staan (wordt niet mee gespeeld, bak babyspeelgoed, bak duplo en blokkenkar staan

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ruim 1x in de zoveel tijd op, dan komt er ander spul beneden, en gaat er weer ander naar boven. Mijn zoon heeft nooit naar Duplo omgekeken en wou wel met Lego spelen... maar nu is Duplo het ;) heerlijk aan het bouwen e.d. en dan komt zijn trein weer uit de kast, dan hebben een puzzel dag, dan weer zijn branfweer auto's het wisselt heel veel hier om hem bezig te houden en dat het niet saai wordt.

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ook laatst woonkamer opgeruimd,
    1 plankje met allemaal boekjes
    1 plankje met speelgoed dingetjes waar hij dagelijk mee speelt ( wat balletjes, bekers, poppetjes)
    1 lade: speelgoed wat hij zo nu en dan speelt ( muziekinstrumentjes, ed)
    1 lade met duplo en allerlei soorten balletjes en ballen ( hij is erg bal verslaafd)

verder staat er een littlepeople bus, bezem en pannetjes met etenswaren

Maar hij speelt veel in zn kamer...dat ga ik allemaal reograniseren na zn verjaardag...hij heeft ngo "baby speelgoed" zoals loop/duwkar, activty dingen enz, maar dat verhuisd naar broertjes kamer tegen die tijd..
    Maar alles waarvan ik twijfel of hij het mss ooit weer leuk vind, is naar zn kamer..en alles waar hije hct mee speelt staat in de woonkamer..

Hier komt veel crea speelgoed erbij, dus klei en plak dingen en verf, stempels, stickers
    Magneten zijn ook heel geweldig
    zn magnetische tekenbord is ook nog steeds een hit...
    voor zn verjaardag krijgt hij ook een keukentje, houten treinbaan en badpuzzels en nouja vana lles...dus ehct even vernieuwing

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik heb pas bakken voor onder haar bed gekocht en een kast met bakken erin..die staan/hangen op haar kamer...alles uitgezocht en diverse bakken gemaakt met diverse dingen erin...dus 1 puzzel, 1 spel, 1 pop met kleding enz enz....en nu mag ze dus 1x per week een bak uitzoeken en daarmee spelen....iedere week weer ander speelgoed!

Nu word er nog niet veel mee gespeeld, want tekenen en buiten spelen zijn favoriet op het moment.........Maar ik ga voortaan als iets niet uit de bak komt blijft het er nog 1 keer in...volgende keer weer niet eruit..dan gaat het weg!

Tot nu toe word nog overal wel eens per week mee gespeeld.......

Succes met uitzoeken!

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb 3 bakken met speelgoed in de gang staan, waar ik om de zoveel tijd mee wissel. Nou ja, 1 bak met speelgoed, 1 met boekjes en 1 met zachte knuffels.

Verder...

doos met duplo/trein
    verkleedkist
    poppenwagen+2poppen
    wheely bug
    kookdingetje (geen heel keukentje)
    Los speelgoed in een 2-laden Ikea kast, wat ik dus afwissel (wat poppen/knuffels/Vtech speelgoed/muziekinstrumenten/winkelspulletjes/serviesje)
    Boekjes/puzzels/tekenspul in de kast waar ze bij kan
    Knutselspullen in hoge kast
    Nog wat spellen..

Maar hier ook wel het eea wat eigenlijk nog maar weinig gebruikt wordt. En vooral in die Ikea ladenkast wordt t zo snel een rommeltje..

Oja, op dr kamer nog een poppenhuis (soms staat ie beneden) en nog wat los speelgoed in een bak.
    En op zolder nog wat oud speelgoed, strijksetje, puzzels en megablocks. Voor als ik aan t strijken ben.

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik vrees dat ik te veel speelgoed heb staan.

Onderin de boekenkast liggen drie planken vol met spelletjes, puzzels, rijgkralen en strijkkralen.

In de gangkast staat een kratje met verfspullen. Onderin de gangkast staan twee kratten: eentje vol kleispulletjes en de andere met algemeen knutselspul (stickers, glitterlijm, kleurboeken, opdrachtenboekjes, stiften, etc.). De rest van het knutselspul staat boven.

Dan hebben we nog een klein vakkenkastje en een speelgoedkist. In de kist zitten de grote poppen met kleertjes en toebehoren. In het vakkenkastje: pinypon, barbie, verkleedspullen, auto's, dokterskoffer. Er staan twee bakken met Duplo (toevallig afgelopen week naar beneden gehaald) en een 'speeltuin' van Furreal Friends. Ohja, en de poppenbuggy en haar skippybal.

Boven staat de rest: Little Pony, houten blokken, Little People (wordt niet meer mee gespeeld), keukentje, kaptafeltje, muziekinstrumenten, kassa, winkelwagentje, strijkplank met strijkijzer, Playmobil, poppenhuis, boeken, knuffels, zaklamp, etc.

Ik moet ook nodig speelgoed wegdoen, aangezien ze met veel niet meer speelt. Maar ik vind het wel moeilijk. Vandaag vroeg ze weer om een garage die ik een jaar geleden al heb verkocht. Dan baal ik daarvan.

Ohja: momenteel speelt ze bijna nergens mee, want ze is bijna de hele dag buiten te vinden.

11. Saskia78

@miis: oha hier is ook stoepkrijt al heel de zomer favoriet..
    Dat had hoop geld gescheeld... :D

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #12 lovewinnie, 26 aug 2012
    Laatst bewerkt: 26 aug 2012
    Kunt beter vragen wT hebben we niet. Little people, ds, puzzels, gezelschapsspellen voor groot en klein, keukentje, garage, Boekjes, Lego, Wii, eigen laptop, grote Cars auto, autos, treinbaan van chuggington, winkeltje en wagentje, verkleedspullen, poppen en poppenspullen, Klei ( heel veel soorten plat doh) knudde spullen, fotocameras, heel veel fisher price electrisch leerzaam speelgoed etc etc. Te veel ondanks dat ik vaak speelgoed weggooi. Ben daar heel streng in. Niet compleet is weg er mee. Moeten ze maar leren zuinig te zijn op hun speelgoed. Gooi regelmatig een vuilniszak weg en goed speelgoed verkool ik of geef ik weg en kunnen ze van die centjes weer war leuks halen of sparen. Kinderen komen om in speelgoed en hebben eigenlijk alles wat ze willen hebben en anders krijgen ze het wel :). Tja verwent hè. Vooral oma geeft ze heel veel. De tuin lijkt wel een kdv. Speeltoestellen met schommels en glijbaan, grote trampoline, zandbak, kinderfietsen, auto's en skelters etc. In de woonkamer grote inbouwkast vol en een kast met 8 vakken vol speelgoed. Dan in de hoek een keukentje met pannetjes etc en een grote bak met speelgoed :) en de slaapkamers nog vol met plastic opbergbakken en losse zooi. Ga dus echt niet oncomplete zooi bewaren :). En missen nee hoor heb ze na het weggooien er mooi meer om behoort :).

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier komen we ook overal in om:
    kan beter vragen wat we niet hebben? beneden staat een speelgoedkast met een flinke bak vol auto's
    een bak met babyspeelgoed ( rammeltjes, ballen, popjes, knuffels)
    een bak met boekjes,
    een paar bakken met puzzels
    Boven op de kamer van de oudste staat op de grond een Thomas de trein baan uitgestald met allerlei toebehoren
    en een krat met nog meer auto's,
    een zak met megablocks, 2 garages en een kast vol boekjes.

In de woonkamer staat ook nog een kist met groot speelgoed: van die activity dingen, vormenstoof, ballen, stapelblokken zeg maar vanalles wat niet in de speelgoedkast past.

Vervolgens hebben we op zolder nog speelgoed waarvan ik hoop/verwacht dat de jongste daar straks nog mee ga spelen.

Wat doen jullie met het speelgoed waar niet meer mee gespeeld (gaat) word(en)?
    waar ze bijv te oud voor zijn geworden?
    Het meeste speelgoed is zo degelijk dat het niks slijt. Maar op marktplaats verkoopt het voor geen meter. Is er bij de kringloop vraag naar?? Weggooien vind ik ook zo zonde!

14. Saskia78

Hier toen Anne nog op kdv zat hebben we daar ook allerhande speelgoed gedoneerd. Mits schoon, heel en practisch (makkelijk schoon te maken dus vooral) werd dat zeer gewaardeerd.
    Zelfs dr houten loopfiets is daar naar toe verdwenen. Daar hobbelen ze nu lekker mee op de babygroep mee over de gang.

Anyway... Net stuurde ik 2 meiden de deur uit om lekker te gaan fietsen. Het was tenslotte mooi weer. Brak er spontaan een hoosbui los. Dus even later zaten ze hier op de bank K3 te kijken en ik zit dan altijd mezelf beetje in de weg...
    Geen zin om erbij te zitten en ook niet om ergens anders te gaan zitten. (dat is ook weer zoiets hè)

Dus vast begonnen met de geplande opruimactie van komende week.
    1 ladenkastje is nu volledig geschoond... En ik heb 2 vuilniszakken rommel weggebracht. Niet eens veel speelgoed maar veel losse dozen, papiertjes, tijdschriften, rommeltjes, losse meuk zegmaar.

Nog even ergens ziplocker zakjes op de kop tikken. (iemand een goed idee waar ze dat hebben anders dan Ikea....)
    Dan kunnen alle kralen ook wat practischer opgeborgen.
    En ga ik alle memospellen ook in een zakje stoppen.
    Alle stempelsetjes kunnen dan gewoon bij elkaar...

Hebben maar 6 verschillende memospellen en 3 stempelsets en we spelen het nooit.
    Dus mocht iemand verlegen zitten... :)

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier zitten ze niet meer op het KDV en de gastouder heeft zeer waarschijnlijk genoeg meuk, anders was het wel een mooie bestemming geweest!
    Weet niet waar ze die ziplocker zakjes verkopen, maar ze klinken bijzonder handig! Ik blijf even mee lezen :)

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Die ziplock zakjes verkopen ze volgens mij ook gewoon bij AH :)

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Twee jongens van 3 en 5 jaar en beneden staat:
    1 bak met houten treinbaanspullen (onder de bank)
    1 bak met auto's
    1 bak met dieren
    1 bak met playmobil 123
    1 bak met losse rotzooi
    Dit staat allemaal in de ene helft van ons dressoir. In de andere helft staan boeken, puzzels, tekenspullen, spelletjes.
    En op de grond een speelkleed en een grote houten boerderij (voor de dieren).
    Boven hebben ze duplo, playmobil en lego. In theorie zit dat ook in aparte bakken, in de praktijk helaas meestal niet.

Ik heb het redelijk onder schot op deze manier, ze weten wat in welke bak thuishoort en helpen elke avond met opruimen. Alleen de bak 'losse zooi' wil ik binnenkort uitmesten en deels laten verdwijnen. En de autobak wordt te vol, dankzij een wat al te gul sponsorende opa, dus daar moet maar een deel van naar boven of zo.

18. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hier hebben we het pas opgeruimd, we hebben nu beneden:

Keukentje met toebehoren
    Lego-stad met verschillende auto's
    Krijtbord

In de trapkast staat een ladekastje met:
    2 lades vol spelletjes en puzzels
    1 la vol met speelgoed auto's
    1 la vol met los speelgoed (voornamelijk dokter spullen en toystory poppen)

Verder nog 1 bak vol knutsel-spullen en op het lade-kastje staan grotere gezelschapsspellen die niet in de la passen.

Eens in de zoveel tijd ruimen we het op en brengen we speelgoed naar zolder (waar niet meer mee gespeeld wordt)
    Op zolder hebben we nog 1 grote bak duplo staan, een auto-garage, bak vol puzzels, bak vol boekjes en 2 tassen vol baby-speelgoed.

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij hebben best veel haha..

Zoonlief heeft bak lego, bak thomas de trein, bak auto's en 1 bak met troep speelgoed..

Dochter heeft bakje Littlest petshop, bak Little people, wat my little pony's, 5 barbie's, kinderwagen, buggy, box, hele comode voor haar poppen, nog meer poppen troep haha en 1 bak met losse troep.

Gezamelijk hebben ze nog een keukentje, de wii, een grote bak duplo, spelletjes, knutselspullen en op allebei de kinderkamer een plank met boeken..

conclusie veel te veel :)

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik heb dat van in die chinees bakjes.

Maar heel herkenbaar allemaal.
    Hier ook 10 curverdozen vol. Niet die hele grote met willen, maar groot genoeg.
    En dan nog een plank met spelletjes, 2 planken knutsel en dan idd nog een keukentje, kinderwagen enz.
    Memory, ja wij hebben er ook 4. Maar ja doe er eens 1 weg, dan valt dat gelijk op ( al speelt kk er nooit mee)
    Pffff, zucht.
    Ik doe stiekem soms wel dingen weg hoor. Of geef dat aan haar babyvriendje, dat mag dan ook nog wel.

Deel Deze Pagina