morgen voor de eerste inenting... tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rosao, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Mijn zoontje krijgt morgen zijn eerste inenting en moet zeggen dat ik 'm een beetje knijp. Weet niet zo goed wat ik nu kan verwachten hoe hij gaat reageren op de prikken enzo.
    Zag dat je van VSM speciale druppels hebt om het hele proces wat te vergemakkelijken (tuja baby), heeft iemand daar ervaring mee? En is het nou handig om al voordien een babyzetpil paracetamol te geven tegen eventuele koorts?

Heb me ook heel erg zitten afvragen of het nou wel een goed idee is om nu al te gaan inenten, vind het zo vroeg met 8 weken. Maar goed, wil ook wel dat ie straks goed beschermd op het KDV komt. Lijkt me dat de bacillen daar wel in het rond vliegen :)

Groetjes Rosa

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou zeker geen preventief paracetamol o.i.d. geven, waarom zou je een kind van te voren al 'drogeren' terwijl je niet eens weet hoe hij gaat reageren?

Mijn zoontje had weinig last van de prikken.
    Beetje slaperig, hangerig. 's Avonds een beetje verhoging, maar naast wat extra drinken heb ik daar niks aan gedaan.
    De volgende dag was alles weer als vanouds.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame was na de eerste prikjes ook erg slaperig en een beetje verhoging ik zou m voor de prikken nog geen zetpil geven je weet niet hoe je kindje erop reageerd

je kunt m altijd nog een zetpilletje geven als ie er last van krijgt

succes

4. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Nic was hysterisch en woedend na de eerste vaccinatie, zo zielig! De tweede keer gaf ik hem 1 uur van te voren paracetamol en er was niets meer aan de hand. Ik heb ook tujababy gebruikt vanaf de eerste keer, ik kan niet echt zeggen of het werkt. ik weet niet hoe het was geweest zonder...:)
    Paracetamol mag je geloof ik pas geven als je kind meer dan 5 kilo weegt.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt als je kindje veel last heeft van de inenting ook een halve paracetamol geven.. Gewoon de zetpil in de lengte doorsnijden. Dat heb ik bij Jelle ook gedaan de eerste keer... Daarna heeft hij geen last meer gehad van zijn prikjes.

6. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hier wel bij elke enting Tuja baby gebruikt. En Sam heeft er nooit last van gehad, geen verhoging en geen last van de beentjes. Maar dan had je er al wel mee moeten beginnen, want dat moet geloof ik 1 of 2 dagen van te voren en dan op de dag zelf iets vaker en dan nog 2 dagen erna. Succes morgen.

7. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Ik heb Dani direct na de enting arni-flor of arni-kind erop gesmeerd dat is eigenlijk voor blauwe plekken en kneuzingen maar werkt ook erg goed voor de stijve beentjes na de enting en voor de verhoging gaf ik een paracetamolletje maar Dani had daar vaak geen last van. Succes.

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    hier niks gegeven. Jesper heeft heeeeeeeeel hard gehuild maar toen t voorbij was was hij ook meteen wel weer stil. De 2e prik kreeg hij terwijl hij nog niet gedronken had toen heeft hij langer gehuild. Dus zij adviseerden bij de volgende prik eerst gevoed te hebben. Nu bij de 3e (voorlopig laatste) heeft hij echt amper een kik gegeven, de cb verpleegster vond hem een stoere bikkel dat hij zo sterk was! Hier is Jesper meestal wat hangeriger en slaperiger dan andere avonden. Verder niks aan de hand. Ik zou voor je iets weet nog niet van te voren al medicijnen geven...maar dat is wat ik zou doen hè, vooral doen wat je zelf het beste lijkt. Als jij er een geruster hart bij hebt om het wel te geven, dan doen! Het kan heus geen kwaad een paracetamolletje zetpil! Suc6, en ff slikken als ze de spuit zetten want het is echt heel zielig! Ik kreeg echt een brok in mijn keel...en ik ben echt niet zo'n watje, hahahaha!

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen is nu wel meer dan 5 kilo, denk bijna 6. Weet iemand hoeveel mg paracetamol hij dan mag? Die arnika is wel een goeie, zal ik ook even halen om erop te smeren.
    Heb ook wel eens gehoord dat het handig is om een koud/bevroren washandje mee te nemen om op de inentingsplek te leggen, werkt dat een beetje?

Groetjes Rosa

10. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik heb mijn dochtertje 60 mg gegeven, staat wel in de bijsluiter hoeveel hij mag. ze was toen 3,5 kg. ze is er wel 2 dagen ziek van geweest, volgende week moet ze dr 2e prikje hebben, ik zie er nu al tegen op echt zielig. in elk been 1. succes ermee groetjes susan

11. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik heb Anna niets vooraf gegeven voor de prik. Na de prik er direct een koud washandje op gelegd. Toen de 1e prik in haar been ging, schrok ze (ze begon net te lachen toen die prik erin ging) en bij de 2e vond ze het niets meer en begon hard te huilen. Maar bij het omkleden kon ze alweer lachen.
    Eigenlijk heb ik de hele dag niets anders aan haar gemerkt.

Op het CB zeiden ze dat als ze iets onder de leden zou hebben, de inenting haar een beetje ziek kon maken. Maar als ze niets had, dan zou ze ook nergens last van hebben.

Anna heeft nergens last van gehad. Bewegen met de benen deed ze uit zichzelf al genoeg.

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Veel de beentjes bewegen, dus fietsbewegingen maken. Voor de rest heb ik nooit iets gedaan. Ze sliep de andere dag erg veel, dus dan plande ik gewoon niks.

13. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    hallo allemaal

wat ik heb gedaan bij elke prik die johwenna gekregen heeft

van te voren 60 ml paracetamol gegeven en dan
    een tip...... trek een makkelijk broekje aan niet te strak
    en dan.........
    2 gaasjes of watjes nat in de vriezer leggen een paar uur voor de prikjes dan

verband met pleisters.... knip de verband thuis al op het beentje af

zodat het verband precies rondom het beentje gaat

pleisters knip je er ook gewoon 4 van

dan voor je gaat haal je de gaasjes of watjes uit de vriezer

die doe je in een boterhamzakje

dan kom je bij het cb

daar leg je vast alles klaar

verband.pleisters, gaasjes of watjes wat je hebt

zodat je als hij/zij de prik gehad heeft dat je alles

meteen op de plek aan kan brengen en klaar

thuis kan je alles eraf halen en haar /hem op bedje leggen
    groetjes jeannet

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    @ Jeannet: :confused: wat een verzorging

Ik ben denk ik een ontaarde moeder, ik heb zoiets van: ja, het is even vervelend maar het hoort er nou eenmaal bij.
    Het gaat wel weer over....
    Ik ben echt een tegenstander van al die druppeltjes, zalfjes en zetpilletjes.
    En mijn kind lijkt erg gelukkig, dus ik denk dat hij geen trauma's heeft overgehouden aan de prikken....

:D

Maar Rosao, hopelijk gaat het goed morgen met de prikjes, succes!

15. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    @Anakin, ik ook hoor ik geef alleen iets als het echt moet en ik smeer arnika dat is homeopatisch moet zeggen het werkt echt.

16. KarenBloom

8 dec 2007
    14
    0
    0
    Poggibonsi, Italia
    Voor het prikken even de bovenbeentjes masseren...! Ik kreeg dit als tip van mijn moeder die op een CB werkt...
    Groetjes Karen

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ook niks gegeven voor de prikjes. Eerste ronde had ze er helemaal geen last van, wel wat meer geslapen dan anders. Tweede ronde heeft ze wel koorts gehad en toen heb ik een paar keer paracetamol gegeven.
    Ik heb die van 120mg geprobeerd te halveren, dat was niks. Nu heb ik ook van 60 gehaald, omdat mn uk nog niet zo zwaar is.

Ik zou niet vantevoren iets gaan geven, eerst maar afwachten of ze erop reageren... is mijn idee.

Deel Deze Pagina