Ik heb waarschijnlijk een acute aanval van netelroos of iets dergelijks. Heb namelijk overal verspreid over mn lijf jeukende bultjes. Weet iemand of dit vaker voor komt tijdens de zwangerschap? En of het schadelijk kan zijn? Hoop het niet!
Zwangerschapsjeuk waarschijnlijk. Had het ook de eerste weken en heb het nu namelijk ook weer, errrrug vervelend! Mijn vk zei dat het ook van mijn douchegel kon komen (Palmolive) dus gebruik nu dove en Fa, scheelt ietsjes Als het echt heel erg werd moest ik balneu(?) zeep gaan gebruiken. Het heeft te maken met een veranderende zuurtegraad van je huid tijdens de zwangerschap.
Ik heb ook ontzettende last van jeuk gehad. Is gelukkig over gegaan. Is ook een zwangerschapskwaaltje. Wat bij mij goed hielp was metholgel en mentholcreme, mentholcreme is vetter en fijner als je een droge huid hebt. Mentholgel verkoeld beter vind ik. Ik had echt overal jeuk, dus smeerde me helemaal in, maar had het dan wel echt koud in bed midden in de zomer, met pyjama en sokken aan onder een dekbed. Dus kijk uit dat je niet te veel afkoelt. Je kunt het gewoon bij de drogist of apotheek halen.
bedankt voor jullie reacties! Ik had alleen al wel door dat het ernstiger was dan gewoon zwangerschapsjeuk. Ik ben gisterochtend bij de dokter geweest en het blijkt inderdaad Netelroos te zijn. Gisterochtend zaten mn ogen echt helemaal dicht en overal op mn huid zaten dikke rode bulten. Alsof ik echt honderden keren door muggen gestoken was. Ik heb nu medicijnen gekregen ervoor die sloegen gisteren wel aan, maar vannacht is het blijkbaar weer erger geworden.. Het is heel lastig omdat ik dus zwanger ben en je dan de meeste medicijnen niet mag. De huisarts zei ook dat ik anders Prednison erbij had gehad, maar dat mag ik nu dus absoluut niet... balen! Moet nu iets meer pilletjes per dag innemen, maar mag er gewoon niet teveel helaas..
jeetje wat vervelend meis en zeker nu je zwanger bent , hopelijk raak je er snel vanaf sterkte met je jeuk