Hi, het is nog heeeeeel vroeg in de zwangerschap maar we zijn nu al aan het orienteren op namen. Het lijkt erop dat mijn vriend en ik er niet uit gaan komen. Hij wilt voor een jongen: Roderick, Izaak of Wendel leuk. Voor een meisje wilt hij: Isabeau, Aamelie, of Magdalenia Ik wil voor een jongen: Luuk, Bram of Ivo Voor een meisje: Felien, Celine, of Lola Wat vinden jullie leuk? Mijn vriend zegt het kind aan te gaan geven bij de gemeente na de geboorte met de naam die hij leuk vindt als ik nog in het kraambed lig, omdat ik het kind al mag baren heeft hij recht op naamkeuze; dat is toch naar?
Helaas geen grapje.... En dat hij het kind dan al gaat aangeven met zijn gekozen naam; dat meent hij denk ik niet en zegt hij alleen om te ouwehoeren, schat ik in...
Over de namen is hij overigens wel bloedserieus.... Ik vind het geen leuke namen en veel te bekakt maar ja.
Een naam is iets waar je beide achter moet staan en anders doorzoeken tot er 1 komt waar jullie beide achter staan. Gelukkig heb je nog even. Vind de uitspraak van je man schokkend. Dan nog eerder: omdat jij t moet baren en dit verschrikkelijk zwaar is, mag jij ook de naam kiezen. Maar zoals ik al zei vind ik dat beide hier evenveel recht op hebben.
Jullie moeten zijn stomme grapjes niet al te serieus nemen; zo is hij opgevoed. Zijn ouders vroegen mij ook al "Goh meid ben je niet wat jong nog om al te gaan werpen?" Is een beetje hun style. Ik was benieuwd naar jullie mening over de namen....
Wat? Wat zei je: zullen we ruilen? Mag jij het kindje baren, kies ik de naam. Maar goed, wanneer jullie volwassen genoeg zijn om samen! een kindje te maken (bij dit soort opmerkingen vraag ik me altijd af hoe 'jong' iemand is) zijn jullie ook volwassen genoeg om samen uit de naam te komen lijkt me.
Beide rijtjes zitten do's en don'ts tussen. Izaak, leuk, tijdloos en origineel.. Jouw namen zijn ietwat top10, en zijnde zijn ietwat kak! Ik vind Izaäk daar een leuke oplossing voor. Niet perse kak en ook niet top 10. Ik nijg zelf ook naar mooie lange namen Josefien, wat vind je daarvan? Amelia Elenore
Josefien heb ik vaker gehoord en is inderdaad leuk. Echter is het helaas zo dat de beste vriendin van mn moeder zo heet en zij onlangs zelfmoord heeft gepleegd. Die associatie vind ik nu minder. Amelia is beter dan Aamelie maar dan vind ik Emmelie wat speelser. Elenore vind ik niet zo leuk, sorry
Zo ver liggen jullie namen niet uit elkaar dus waarom kijken jullie niet gewoon verder? Feline en Celine zijn ook erg netjes en van Luuk kan je eventueel nog Lucas maken. Gewoon even de SVB lijst van 2013 doornemen. Ik hoop wel dat het een grapje is, zoniet dan zou ik toch even nadenken over je relatie. Zo'n dominant figuur zou ik niet als de vader van mijn kinderen willen bahbah. Edit: Zie nu dat het een grapje is, gelukkig maar ik schrok al. Dacht ergens te lezen dat hij bloedserieus was dus vandaar een beetje een felle reactie
Haha ja hij is serieus over de namen en maakt steeds stomme grapjes. Wendel vindt hij leuk omdat er bij fairly odd parents een tandarts zit die Wendel heet en dat is zijn favoriete serie van vroeger. Ik zei al; wendel doet aan zwendel en nu is die naam dus een beetje van de baan gelukkig (A) Wat vinden jullie van NOVA? (voor meisje) Deze vinden we allebei wel leuk!
Goed, grapje dus... Dan nog moeten jullie middenweg vinden. Ow en Nova vind ik leuke naam. Gelukkig ook namen dus die jullie beide aanspreken,op zoek naar nog een paar daar van.
Nova is een leuke naam! Lola trouwens ook! staat hier ook op een lijstje voor een mogelijke tweede. Haha moest wel lache om de namen van je man lijkt de mijne wel die begon ook met dat soort namen (liedewij, natalja, gregory) echt niet mijn namen. ook het geintje met ik ga het aangeven dus zie maar wat het wordt hahaha.....is gewoon LARA geworden. Lara was de naam die we allebei mooi vonden/vinden. maar je hebt nog genoeg tijd om een mooie naam te vinden, wij hadden de naam vastgezet voor ons zelf rond de 28ste week.
Ohh Liedewij, wat erg zeg! Lara is wel leuk, maar niet iets dat wij zouden kiezen omdat het me aan Lara Croft doet denken van die computergame! Ghehe. Nu we eindelijk over 1 naam eens zijn hoop ik dat het een meisje wordt Dit is echt een hel samen bedenken haha zulke verschillende smaken!!
Snap dat je t oneens kan zijn en snap zijn 'grap' dan ook wel weer.... Je moet t idd beiden eens zijn over DE naam. Overigens ik geeft t kind zelf aan. Ik was na alle bevallingen al weer direct op de been en stond paar uur later op t schoolplein. Is dus wellicht ook een optie haha (en ja iedereen is er op tegen maar ik doe t lekker toch!) Lola erg leuk. Misschien dan een langere naam en dan afkorten?
Ik was ook snel op de been, maar een paar uur na de bevalling op t schoolplein staan?? Gaat mij een tikje te ver... Hopelijk komen jullie samen uit de naam die jullie beide mooi vinden. Hier ook hele verschillende smaken qua naam, maar we hebben toch wat gevonden wat we beide mooi vinden. Ik zou zulke 'grapjes' (waarvan je eerst zegt dat hij het serieus meent en daarna dat het een grapje is) niet kunnen waarderen van m'n man trouwens