Monique / Moniek Wat is jullie eerste reactie op deze naam? (en welke schrijfwijze zouden jullie kiezen en waarom?)
Leuk, je hoort het idd niet veel meer, maar persoonlijk vind ik het nog wel kunnen. Ik zelf zou trouwens voor Moniek gaan. Ik heb nou eenmaal meer met Nederlandse namen.
Niet mijn smaak sorry Vind het echt zo'n doorsnee naam, net niet ouderwets genoeg om hip te zijn . Maar dat is mijn mening hoor, gewoon een kwestie van smaak! Mijn nummer 1 naam vind jij misschien ook niks Qua spelling zou ik voor Monique gaan, vind ik iets mooier staan!
Hmmm niet echt mijn smaak... zou ook niet weten welke spelling. Moniek lijkt niet te kloppen, Monique vindt ik wat ouderwets
hihi leuk die reacties te lezen Ik persoonlijk zou het ook wat ouderswets vinden om deze naam nu aan een kindje te geven. Maar je hoort de naam bij kinderen bijna nooit meer. Dus dat is wel origineel... Ik ben 27 en in mijn omgeving en van mijn leeftijd zijn er nog wel wat Moniques Maar gewoon gemiddeld.
Nee, ik dan toch met de Q. Mensen vragen trouwens nooit aan mij hoe je mijn naam schrijft, ze schrijven t altijd met de Q.
Ben eigelijk wel benieuwd hoe jullie namen dan zijn...in combi tot deze meisjes naam. Mijn eerste reactie is ook..."mmmhhh" deze naam verwacht je niet meer.
Monique denk ik ook aan een vrouw van 35 ofzo.. niet aan een baby.. maar is niet een naam die niet kan ofzo. Zou dan wel voor Monique gaan en niet voor Moniek, dat ziet er zo vreemd uit. Komt voor mij op een 1 of andere manier een beetje dommig over, alsof je niet weet hoe je het moet schrijven
Oude naam, maar juist leuk om dat nu te geven! Moniek vind ik stoerder, Monique schattiger en mooier geschreven
Bedankt voor jullie reacties, nogal wisselend hihi. Nou moet ik zeggen dat mijn eerste reactie ook negatief was. Mijn vriend kwam er mee namelijk. Maar hoe langer ik erover nadenk hoe mooier ik de naam vind. @babyengel: tegewnoordig heb je allemaal van die naampjes die voor een baby leuk zijn maar die ik niet bij een volwassene vind passen. En hoe je het ook wend of keert, je baby wordt ook een keer volwassen en dan vind ik dus een naam als puck bijvoorbeeld niks meer... Maar we zijn er nog niet uit hoor! Maar omdat je de naam inderdaad bijna niet meer hoort was ik even benieuwd naar reacties