Ik ben nu 18 weken zwanger en mijn vriend en ik kunnen het niet eens worden over de naam voor onze zoon. De naam zelf is het probleem niet zo, ik vindt Jazz een leuke naam en hij ook. Het is alleen dat ik de combinatie met de achternaam van mijn vriend niet vindt klinken als je de naam volledig uitspreekt (Jazz Simons). Omdat het eindigt op een s klank en de achternaam daar mee begint. Weet iemand een leuke naam met Jazz er in of iets wat er erg op lijkt? Groetjes!
Ik vind het niet vervelend klinken, wij hebben ook lang getwijfeld omdat onze achternaam 1 lettergreep heeft en de voornaam van een van de kids ook. Uiteindelijk toch gedaan, over het algemeen zeggen ze toch de voornaam, of mevr achternaam
Onze zoon krijgt ook een s op het einde terwijl zijn achternaam met een s begint. Ideaal is het niet, maar we vonden de voornaam toch te leuk. Dus ik zeg: doen!
Weet zo niet iets anders, maar vind het helemaal niet verkeerd klinken. Ik vind het juist goed bij elkaar passen. Mijn advies: geef je kindje gewoon de naam jazz!
gewoon doen! als het nou Jorrit Jorritsma was dan had ik je voor gek verklaard maar dit kan prima hoor! (was naam van oude leraar van mij )
Ik kan t niet loslaten...dit is ook een jazz Broere Jazz | Stoeterij Broere Hihi. T zal vast n stoer kereltje worden.
Ik vind het ook niet heel storend hoor. Maar evt opties: Jazzino Jazzlino Jazzlano Jazzley Jazzaya Jazzmin Jazzylio Maar ja ik vind dan gewoon Jazz veel beter!
Ik vind het niet echt storend, maar wel een tongbreker. Ik spreek Jazz nl niet uit met een s-klank op het eind maar met een z. Jess (spreek uit: djes) Simons gaat me wat makkelijker af, en vind ik ook iets lekkerder in het gehoor liggen. Zelf spreek ik mijn voornaam+achternaam meerdere keren per dag uit. Zo neem ik nl de telefoon op, en zo stel ik mij voor als ik mensen voor het eerst ontmoet. Hoe doen de mensen dat die zeggen dat je het 'toch haast nooit' zo zegt? Alleen met je voornaam, of als mevrouw achternaam?
Ik denk dat we het maar gewoon doen haha... Maar heb eigenlijk nog een.dilemma, mijn ex heeft zijn kind Djazzley genoemd. Ik had er eerst geen moeite mee maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat als hij hoort dat mijn kind Jazz heet hij vindt dat ik hem na-aap en zelf niets kan verzinnen. Terwijl we de naam Jazz al hadden bedacht vóór dat ik wist dat hij een kind zou krijgen en lang voordat ik zwanger was...