Bojoura

Discussion in 'Babynamen' started by dinh, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zojuist een persoon aan de telefoon gehad, die Bojoura heet. Nu dacht ik : Hee, op zich een leuke naam. De naam betekent Pioenroos, maar kan ook een een Franse samenstelling zijn van Beau en Jura, ofwel een verwijzing naar het Jura-gebergte.

Zij sprak haar naam uit als Boozjoera. En ik ga op internet zoeken en kom die naam vaak tegen. En wat zijn dan de opmerkingen die je leest : De naam wordt vaak afgekort tot Bo.

En laat ik Bo nou echt heel lelijk vinden..... Dus ja..... Ondanks dat die mevrouw zich voorstelde als Bojoura, komt die naam niet op de shortlist.

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vind het helemaal niks.

3. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Nou ik denk dat deze naam van “beau jour” is afgeleid, daar moet ik gelijk aan denken als ik de naam hoor.

4. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    P.S. ik vind hem als naam vreselijk, sorry

5. Anias

Anias Bekend lid

May 25, 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook geen mooie naam... wel apart dat wel :)

6. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Bah dat vind ik nu ook echt geen mooie naam!

7. Butters

Butters Lid

Apr 17, 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht meteen aan Bonjour, maar had wel de uitspraak die je schrijft.

Als naam vind ik het ook niet zo mooi, maar daarbij zeg ik wel dat ik namen die met een B beginnen bijna nooit mooi vind.
    Het zou kunnen dat it would grow on me, though.

Als je Bo niet mooi vindt inderdaad niet doen, kom je nooit onderuit.

PS wel jammer is dat, dat je een naam niet kiest ivm de onvermijdelijke afkortingen. Hoeveel namen wij daar al op afgewezen hebben...!

8. Waarom sorry? Zoals ik ook al zei, de naam komt niet op onze shortlist. Vanwege de onvermijdelijk, verschrikkelijke verkorte naam Bo of Beau. Je kiest mijns inziens een naam en dan ga je die niet afkorten. Bojoura vind ik op zich niet verkeerd, als je het in zijn geheel uitspreekt.

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Aparte naam. Maar of ik hem mooi vind.....misschien een kwestie van wennen.

10. chrissie2207

chrissie2207 Actief lid

Jan 7, 2012
    100
    0
    16
    een kennis van mij heet ook zo en wij noemen haar idd ook allemaal Bo doet ze zelf ook trouwens !

11. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hihi ik zat echt een paar keer hardop uit te spreken... had geen idee hoe het nu uitgesproken moest worden.
    Het is dat je het er bij had gezet...
    Nee niet helemaal mijn smaak.
    Hoewel als je het zo uitspreekt het niet heel lelijk klinkt. Maar praktisch vind ik het niet, en mensen gaan inderdaad afkorten.

Share This Page