We waren er helemaal uit wat betreft de naam voor ons meisje: Zoë, maar nu begin ik opeens te twijfelen... Vind Danae (Danee) ook een erg mooie naam! Mijn man vind het niks, die hoort: Daar? Nee! Wat vinden jullie? Zoë of Danae?
absoluut Zoë ik dacht overigens in eerste instantie dat de uitspraak 'dana' was. Gek enigszins omdat m'n dochter een zelfde lettercombinatie heeft . Maar misschien komt het omdat ik de naam nog nooit (zo) gezien of gehoort heb.
Ik dacht dat de uitspraak Danaj was. Maar ik ga dus voor Zoë, want Danae vind ik niet mooi. Zoë is ook niet helemaal mijn smaak, maar toch best leuk . Ik snap 't overigens niet helemaal, als je vriend Danae niet mooi vindt, houdt 't toch eigenlijk al op?
Ik ga ook voor Zoe en ik dacht eerlijk gezegd dat ik het moest uitspreken als Daa-naa-ee, haha. En ik denk als je vriend zo'n sterk nee-gevoel heeft bij de naam, dat je het sowieso niet moet doen.
Beide namen ken ik al iemand...zoe is een vriendin van mij en mijn neef zijn dochtertje heet Dane (streepje op de e) Mischien is Donee (ook streepje op de e) nog wat? sorry aan mij heb je ook niets
Ik ga voor zoë. Ik had die naam ook op mijn lijstje staan bij ons is het alleen zo dat mijn man die naam niet wilt.
Danae, alleen zou ik het dan anders schrijven, als Dané bijvoorbeeld. Want ik dacht in eerste instantie ook dat je het uit zou spreken als Da-na-ee
Danee stond ook op mijn lijstje, maar dan zou ik het ook zo schrijven, en niet als Danae, dat schept verwarring naar mijn idee. Zoë is ook leuk, maar is wel populair tegenwoordig.
ik heb meteen zoiets van daan wattuh? hoe spreek je zoiets uit. ik vrees dat je dat met de regelmaat van de klok zult gaan krijgen. je man vind het ook maar niks lees ik. ik zou het maar gewoon op zoe ( kan de puntjes niet vinden op me toetsenbord ) houden denk ik.
Zoë vind ik een hele mooie naam.. die zou eigenlijk ook boven aan mijn lijstje hebben gestaan.. alleen een vriendin/kennis heeft een dochtertje van 5 jaar, die al zo heet,, dus ik vind het dan al niet meer zo speciaal, en aan de ene kant vind ik ook dat ik het niet kan maken,.. mijn kindje naar de dochter van een vriendin te noemen.. maarjah wat ik wilde typen was dus.. ik zou voor Zoë gaan, het is echt een hele mooie naam
Ik vind Danae heel erg mooi! Zoe niet...maar dat kom omdat ik een hond hier in de straat heb die zo heet!
Ik zou voor Zoë gaan omdat Danae te ingewikkeld is ( jij spreekt het alweer anders uit dan ik). Maar ik vind Zoë schattig voor een klein meisje maar minder leuk voor als ze later volwassen is.