We zitten te denken aan de naam JOLIE is dit leuk of niet? En als jullie deze naam horen aan wat voor meisje denken jullie dan? (Angelina Jolie hoef ik niet meer te horen haha)
Heel leuk!! Ik denk aan een stoer en lief meisje! Hen deze naam ook op nummer 1 gehad ( uitsprak djolie) maar manlief sprak het uit als joooolie, klemtoon op de O en ik wilden juist klemtoon op de IE! Maar daarom maar van ons lijstje gehaald!! Maar vind hem nog steeds erg leuk!
Een meisje in een roze bloemenjurkje, beetje tuttig, praat wat bekakt. Lakschoentjes, vlechtjes, sproetjes. Later zit ze op tennis, houdt ze van tekenen en doet ze het vwo. Ze heeft een iel lichaam ('plat'), leest veel en is ingetogen. Dat is waar ik als eerste aan denk als ik een meisje probeer te visualiseren bij de naam Jolie.
Leuke naam! Zou niet bij ons passen, maar kan heel goed ! Spreek je het uit als Sjolie of Djolie of gewoon Jolie? Want dan zou ik Jolie gewoon het leukst vinden.
Michelle: zoo dat is een hele gedachte erbij. Nou dat klinkt tenminste niet negatief! Derbi: Uitspraak word dan Jo-lie (niet joowlie zeg maar) dus inderdaad je spreekt de naam zo uit als dat het geschreven staat.
Jolie betekent "mooi/knap' in het Frans. Je spreekt het dan uit als sjo-lie. Niet met een met 'dj' dus, maar ook niet met een hele lange oooooo. Gewoon kort. Sjolie. Vandaar dat ik me bij de naam Jolie zo'n soort type meisje voorstel: Donker glanzend haar (Frans hè ) en mooi gevormd qua figuur. Niet dik, maar gewoon slank met mooie curven als ze later oud is. Vrij intelligent (havo, gok ik) en wat netjes. Mooi, vrolijk, sociaal en misschien iemand die het leuk vind om op een verjaardag een liedje te zingen (waarom ik dat verzin weet ik ook niet, maar hé 't is mijn associatie hè?!).
Ik vind Jolie een hele leuke naam, maar wel op z'n frans dus als zjoolie. Ik vind het een leuke en vrolijke naam en ook iets stoers hebben.