Eerste kind, roepnaam eerste naam, tweede kind, roepnaam tweede naam?

Discussion in 'Babynamen' started by Sitalita, Jul 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Ik kom er maar niet uit..

We hebben voor ons zoontje twee namen, waarvan de eerste naam de roepnaam is. Voor deze kleine willen we ook twee namen, maar is de tweede mooier als roepnaam. De volgorde klinkt weer niet als we de tweede naam als eerste naam doen.
    Is dit raar? En is het erg storend om de tweede naam als roepnaam te hebben?

Misschien kan iemand me helpen..

2. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

Mar 17, 2014
    199
    0
    0
    Mijn man heeft ook zijn tweede naam als roepnaam. Is niet storend, want niemand kent hem anders dan die naam. Als je het zo mooier vindt gewoon doen.
    Enige wat een beetje lastig is is dat je met officiele documenten (zoals tickets) altijd aan moet denken dat je de eerste naam gebruikt. Maar ook daar wen je aan.

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Zou ik zelf nooit voor kiezen, dan blijf je aan het uitleggen ;).

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Kris81, zou je dan kiezen voor de minder mooie optie?

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Mijn roepnaam komt niet eens voor in mijn 'officiele' namen. Sommige mensen vinden dat raar maar heb er zelf nooit echt problemen mee ondervonden, behalve dat als je bv gaat vliegen ze vragen naar 'voornaam' en dan moet je ook de eerste naam opgeven die op je paspoort staat..

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Mijn man zijn tweede naam is zijn roepnaam, bij zijn ene broertje is de roepnaam van de eerste naam afgeleid en bij de derde is zijn eerste naam zijn roepnaam. Hebben ze nooit gek gevonden of iets. Wanneer gebruik je ook alle namen helemaal uitgeschreven bij elkaar zodat het echt opvalt? Eigenlijk alleen als je gaat vliegen, maar dan staan roepnamen niet vermeld dus valt het alleen jullie op. Zelf zou ik er de combinatie niet door laten schieten of kiezen voor een minder mooie combinatie.

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Weet ik eigenlijk niet, is het voor jullie zo storend dan, om ze om te wisselen? Maar je moet natuurlijk gewoon kiezen wat je zelf het mooist vind he, iedereen kan hier wel wat roepen :D.

8. Blue 7

Blue 7 Actief lid

Apr 29, 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.
    Inderdaad lastig, bij officiële documenten, tickets, diploma's etc

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Kan prima hoor, mijn man heeft 3 namen, en zijn roepnaam staat daar niet eens bij, ze lijken er niet eens op.

en mijn moeder heeft er 7, en haar roepnaam is een afgeleide van haar 3e naam.

10. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Al mijn 'namen' zijn niet mijn roepnamen, zelfs niet een afleiding van hahaha. Idd veel uitleggen maar goed niet storend hoor.

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Lijkt me geen probleem. Mijn dochter is A.M. en roepnaam begint met een L., overigens wel een afgeleide van de eerste naam. Ik zou er niet moeilijk over doen.
    In Amerika hoor je heel vaak dat mensen de tweede naam als roepnaam gebruiken. Ik heb hier drie collega's die alle drie hun tweede naam als roepnaam hebben.
    Ik zou er gewoon voor gaan als jij je er goed bij voelt.
    Ik hoef mijn dochter's naam nooit uit te leggen, alleen een keer bij de apotheek omdat er een L en een A stond dus ze dachten dat het twee kinderen waren?? toen zei die man in z'n beste Nederlands, niet zo handig he mevlauw... Ik dacht echt, waar bemoei je je mee...

Share This Page