Help! Jongensnaam

Discussion in 'Babynamen' started by Marjo88, May 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Ons eerste zoontje heet Calvin en Chase was onze tweede keus.
    Vrienden van ons hebben ondertussen een zoon gekregen en die heet nu Jase. Is het erg als wij nu alsnog Chase gebruiken? En wat vinden jullie überhaupt van de naam? Of weten jullie nog een leuk alternatief?

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vind het geen leuke naam. Het klinkt als een afkorting. Daarnaast is het niet practisch om 2 namen met dezelfde voorletter te hebben.

3. Celest

Celest Bekend lid

Sep 17, 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Nu je aangeeft dat vrienden een zoontje Jase hebben zou ik er toch over nadenken. Want Chase en Jase het lijkt wel ERG veel op elkaar.

Misschien leuk en Engels:
    - Jack
    - Oliver
    - Luke
    - Liam
    - Miles
    - Tristan/Tristen
    - Cooper

4. Arendje

Arendje Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    2,124
    634
    113
    Female
    Ik vind calvin en chase erg leuk bij elkaar! Ondanks dezelfde voorletters toch een hele andere klank.

Hoe goed ga je met die vrienden om? Zie je ze bijvoorbeeld een paar keer per week? Dan zou ik er misschien niet voor kiezen. Maar anders gewoon doen hoor. Je kan moeilijk met al je vrienden/collega's rekening houden. Als het "de" naam is voor jullie, gewoon doen!

5. Fides

Fides Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,139
    22
    38
    De naam zelf vind ik best ok. Een Amerikaanse kennis van ons heet zo.
    Maar hij lijkt wel erg op Jase

als alternatief misschien :

Chay
    Chaz - Ches
    Chas
    Chad
    Chance
    Chet

6. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Bedankt voor jullie reacties! We hebben nog lang genoeg om hier uit te kunnen komen. Die vrienden zien we max. 1 keer in de maand.
    Ik kan altijd nog vragen hoe zij daar over denken. :)

7. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Dat het niet praktisch zou zijn vind ik overdreven. Mijn zussen beginnen beide met de A en mijn zusje en ik met de M. Nou af en toe dat we elkaars post open maakte. Maar verder nooit "problemen" mee gehad.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik vind de naam ook niet mooi. En als het vrienden zijn die jullie regelmatig zien dan zou ik het niet doen. Klinkt bijna hetzelfde.

Lewis
    Owen
    Jack
    Glenn
    Bruce

9. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Ik vind het prima kunnen, hoor. Chase is toch weer heel anders dan Jase. (En ik vind Chase leuker!) Maar ik blijf 'm pluggen: mijn favoriete Engelse jongensnaam is Connor. Ook met een C, en dat lijkt me inderdaad geen probleem. Zo overdreven altijd om te beginnen over de post. Over tien jaar krijgt niemand meer post. ;)

10. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

Jan 14, 2015
    819
    0
    16
    Female
    Nederland
    Ik vind beide namen mooi samen!

Hangt van de band met de vrienden af of ik het ze voor zou leggen in jullie geval.. maar vind de namen persoonlijk wel verschillend genoeg. Wel dezelfde stijl, maar daardoor zijn jullie vast ook goede vrienden 😉

11. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

Jan 14, 2015
    819
    0
    16
    Female
    Nederland
    Connor, ook mooi! Of voor baby boy nummer drie 😉 haha

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik vind Chase en jase anders.. Zou m daarom ook gewoon kiezen

13. Bine84

Bine84 Actief lid

Dec 22, 2014
    442
    288
    63
    Als jullie Chase een mooie naam vinden, zou ik zeker niet switchen. Vrienden van mij hebben dat ook gedaan en nu erg spijt dat ze toch een andere naam hebben gekozen. Zo erg is het niet dat de namen op elkaar lijken.

14. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Dat is ook iets waar ik bang voor ben, spijt krijgen dat we toch niet voor de naam gekozen hebben die we zelf graag wouden.

15. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

Sep 16, 2014
    131
    0
    16
    Ik vind chase heel leuk gewoon doen

16. Shin

Shin Actief lid

Jul 24, 2014
    170
    0
    0
    Ja hoor Chase heel leuk! Past goed bij Calvin en vind het toch anders dan Jase

Share This Page