Haha precies, zou wat zijn als bijvoorbeeld ook elke patiënt die ontslagen wordt uit het ziekenhuis, zich verplicht voelt om een cadeau te geven aan zijn verpleegster
Ik ben ook juf en ik vind het altijd erg fijn wanneer ouders op de laatste dag samen met hun kind even persoonlijk dag zeggen. Al die cadeaus zijn heel leuk en erg lief, en het wordt ook zeker gewaardeerd (zelfgebakken koekjes verdwijnen hier echt niet in de container!), maar het is echt niet nodig. Ik lieg niet als ik zeg dat ik regelmatig cadeaubonnen twv 25 euro krijg.. Dat is echt veel en veel te gek, ik geef dit ook altijd bij de desbetreffende ouders aan. Ik besteed die bonnen altijd aan spullen voor de groep, omdat ik me bezwaard voel om iets voor mezelf te kopen Knutsels, tekeningen of een zelfgemaakt/-geschreven kaartje: graag! Ter info: toen mijn dochter twee keer een week in het ziekenhuis heeft gelegen, heb ik beide keren een fruitschaal in de teamkamer gezet. En ook de kraamverzorgster en de verloskundige hebben een cadeau gekregen, als dank voor de goede zorgen. De leidsters van de kov krijgen ook altijd een cadeau met de dag van de leidster. Dus ik begrijp wel dat ouders iets willen geven, want ik doe het zelf ook haha
Weet je wat ik niet begrijp,waarom sommigen er zo over door moeten drammen in dit soort topics waarom zij het niet nodig vinden. Als je het niet nodig vindt doe je dat toch lekker niet. Het gaat niet om in dienst zijn van of omdat je al betaalt wordt voor je werk. Het is een gebaar, een extraatje.
Ja doen ze bij ons op school ook. En ook voor de oudste kleuters, die naar groep 3 gaan, neemt elke kleuter ook een bloem mee.
Wie dramt er door dan? Je mag toch wel aangeven waarom je niks geeft of waarom je het niet nodig vind?
Hier wordt geen juffendag gevierd. Voor de vakantie maakt dochter een leuke tekening met ‘fijne vakantie!’, en dit jaar denk ik een kaartje om te bedanken voor de fijne kleuterjaren. Ik hou niet van reuze-cadeaus, maar een bedankje namens dochter vind ik wel mooi.
Hier wordt er ook geen juffendag gevierd. Ik koop wel een kleinigheidje aan het einde van het schooljaar voor de juf.
Ik help mijn kids met het maken van een knutsel, maar meestal met een kaartje met verschillende tekeningen erop geplakt die kenmerkend zijn voor mijn kind (dino's van mijn dino&tekenen-fan bijvoorbeeld), maar ook iets wat aan de juf doet denken als een tekening van de juf/klas o.i.d. of van een cadeautje voor haar. Daarnaast een klein 'cadeautje' erbij zoals een paar chocolaatjes/kaarsje/bloem o.i.d. Ik vind het leuk en leerzaam om de kinderen hartelijkheid te leren. Dat vind ik goed aan juffendag. Daar ga je overigens m.i. aan voorbij als je een cadeau geeft waar je kind niet aan geparticipeerd heeft. Geen cadeaubonnen hier dus of andere cadeaus die enkel ik in de winkel heb gekocht, maar het accent op de knutsel, waarbij ik wel help om het iets mooier/meer gestructureerd te maken
Voor degenen die het onzin vinden: het is niet verplicht om iets te geven. Ik kan me niet herinneren dat ik met juffendag ooit iets heb gedaan. Ik doe wel altijd iets op de laatste schooldag van het jaar, bij het afscheid van de juf. En wat ik doe hangt dan een beetje af van de band die mijn dochter en ik met de juf hebben. Eind groep 1 heb ik mijn dochter voor beide juffen een mok laten versieren met porseleinstiften. En dan een kaartje van mij erbij, waarin ik hen bedankte. Eind groep 2 heb ik een cadeaubon van de lokale italiaanse ijswinkel gegeven, ook weer met een kaartje. De inbreng van mijn dochter was beperkt tot het geven van het geheel. (Had door ziekte geen energie er veel werk van te maken.) In het kaartje had ik wel echt persoonlijke dingen geschreven waarom we zo blij met haar waren als juf voor onze dochter. En daarin was ik niet de enige: het was een superleuke klas en juf. Al die kinderen EN ouders liepen weg met die juf. Bij het afscheidsfeestje hadden zowel de juf als de moeders steeds tranen in hun ogen. Zij hadden het moeilijker met het afscheid dan de kinderen!
Wat ik altijd doe is bij de action oid goedkope witte gebaksbordjes halen, die door de kids met een mooie tekening laten versieren met porceleinstiften p, even afbakken en dan leuk inpakken. Hebben ze iets nuttigs dat ze niet dagelijks gebruiken en de kids zijn ziet
Wij kopen altijd een leuke kaars bij de Xenos. Mooi inpakken, zelfgemaakt kaartje eraan. Ben je voor een paar euro klaar. Juf/meester kan de kaars opbranden, dus geen prullaria die ze thuis kwijt moeten. En het kaartje kunnen ze bewaren, mochten ze dat willen.
Dat gebeurde hier wel altijd (ik wel in de zorg) dus zo vreemd is dat niet. Maar idd in de zorg is een gemeend dank je wel ook voldoende en met zoveel waard.
Bij ons op de kinderopvang mogen de leidsters geen kado’s aannemen. Knutsels uiteraard wel of een kado voor de groep, maar zo’n kadobon zou worden terug gegeven. Mooi dat jij het gebruikt voor iets in de groep! Hier trouwens gewoon een losse bloem gehaald voor de juffen en meester (3 in totaal), met daaraan een geknutseld kaartje van zoon.