Ik zou de naam zelf niet kiezen, maar als jullie hem echt mooi vinden, moet je het zeker doen. Zelf zou ik eerder voort Portia kiezen. Onder andere de vrouw van Ellen Degeneres heet zo (actrice Portia de Rossi). In Amerika wordt de naam heel lelijk op z'n Engels uitgesproken : por-sha. Ik zou voor de Latijnse / Italiaanse uitspraak kiezen : por-tie-jaa of portz-ie-aa.
Ik zou er zelf persoonlijk niet voor kiezen. Ik vind het ook een soort misvorming van Claudia. Tevens zou ik ook niet uitsluiten dat hier in de toekomst pesterijen over kunnen komen
Ik dacht meteen aan Latijns en het blijkt ook zo te zijn zie ik via google. Nee, ik vind het echt geen mooie naam meer een woord of merknaam van een of ander zalfje...sorry.
Ik zou meteen geraden hebben dat het een Romeinse naam is of zou kunnen zijn. Ik vind het daarom wel kunnen, omdat het historische wortels heeft en niet zelf verzonnen is. Wel vind ik echt dat je een 2e (en evt. 3e) naam erbij moet geven. Als het meisje het dan echt zelf niet mooi vindt of als ze toch onverhoopt gepest wordt, kan zij zich bij haar 2e naam laten noemen. Als je zelf te veel twijfelt, van Plautia de 2e naam maken.
haha nu zie ik dat ook voor me.. ja ik houd van aparte namen maar dit gaat mij ook wat te ver, maar eerlijk is eerlijk als jullie het geweldig vinden is het geen achterlijke naam zoals Bloempot ofzo dus het KAN op zich wel...
Ik hou wel van aparte en Latijnse namen, maar moet deze even laten bezinken. Ik heb niet alle reacties gelezen en weet dus niet of het al gezegd is, maar mijn eerste associatie is: 'applaus'...
Hmm, ik denk aan Pluto en mijn man aan prins Claus als we deze naam horen. De naam vinden we echt niet mooi, sorry!
Ik denk dat het een naam is waar je zoiezo even aan moet wennen, een paar keer uitspreken, schrijven e.d. voordat je hem een beetje voelt zeg maar..
Bedankt voor alle reacties! Sommige vonden we erg grappig en het heeft ons een goed beeld gegeven van hoe deze naam zou gaan vallen. Hoewel we het nog steeds een mooie naam vinden, zegt 95 (! ) procent negatieve reacties wel wat. En 1 van de positieve reacties was ook nog eens van onszelf... We overwegen nu nog om Plautia als tweede naam te geven, maar de roepnaam wordt toch een andere... En het argument dat we die naam vooral moeten geven als we hem mooi vinden, vinden we niet opwegen tegen het feit dat omze dochter haar hele leven met een naam zou moeten rondlopen die door 95 procent van haar omgeving als niet mooi en vreemd wordt gezien. Bedankt, en reacties blijven natuurlijk welkom!
Ik vind het ook niet echt een mooie roepnaam. Met een andere naam ervoor als roepnaam vind ik het wel een mooie tweede naam. Ik ben nog altijd dol op de naam Reva. Reva Plautia....kan toch best?
Misschien zit hier nog wat tussen voor een 1e naam? Abiah Plautia Abigail Plautia Abilene Plautia Acantha Plautia Adela Plautia Aglaia Plautia Alexis Plautia Aliza Plautia Annika Plautia Anthea Plautia Apphia Plautia Aquila Plautia Ariane Plautia Arista Plautia Atarah Plautia Aurora Plautia Aviva Plautia Ayala Plautia Bellona Plautia Bethany Plautia Bibiana Plautia Brigitta Plautia Camilla Plautia Cassandra Plautia / Kassandra Plautia Cybele Plautia Damaris Plautia Delia Plautia Diana Plautia Elena Plautia, Eleni Plautia Eligia Plautia Fabiana Plautia Felicia Plautia Hadewych Plautia Hecate Plautia Helena Plautia, Helene Plautia Inanna Plautia Ione Plautia Irene Plautia, Irena Plautia Isaura Plautia Isolde Plautia, Isolda Plautia Jacintha Plautia Keziah Plautia / Kezia Plautia Larisa Plautia Liviana Plautia Lorelei Plautia Luciana Plautia Magdalene Plautia Mariana Plautia, Marianna Plautia Marina Plautia, Marita Plautia Mathilda Plautia Melanie Plautia, Melania Plautia Melissa Plautia Micaiah Plautia Minerva Plautia Moriah Plautia Naomi Plautia, Noemi Plautia Regina Plautia Renata Plautia, Renate Plautia Roxana Plautia Sabina Plautia Salome Plautia Sapphira Plautia Saskia Plautia Selene Plautia Serena Plautia Sibylla Plautia Susanna Plautia Tabitha Plautia, Talitha Plautia Tamara Plautia Valeria Plautia Vanessa Plautia Verena Plautia
Volgens mij is Cybele een (Frygische) godin van vruchtbaarheid en de natuur? En Hecate / Hekate wordt in de Griekse mythologie inderdaad gezien als godin van hekserij en magie, maar volgens mij ook van o.a. geboorte en de maan. Ik zie er niet zoveel kwaads in eigenlijk, maar ik ben er dan ook niet heel erg in thuis. Ik had expres een beetje naar wat mythologische of oude namen gezocht omdat ik dacht dat die namen misschien wel in het straatje van de topicstarter zouden liggen
Ik ken twee broers die julius en nero heten misschien leuk als die in de buurt wonen? Nee ik vind plautia geen mooie naam, maar als jullie erachter staan, wie ben ik? Het gaat mij er meer om dat ik het te hoogdravend vind, maar dat vind ik dus van julius en nero ook
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb het nog even nagezocht. Cybele is inderdaad een soort grote-moederfiguur. Ik vind het wel een beetje heftig om je dochter naar zo'n figuur te noemen. Maar Cybele is dus niet duister, wat dat betreft zat ik ernaast. Hecate is natuurlijk ook een godin en niet 'kwaad' in die zin, maar wel 'donker/duister'. Persoonlijk zou ik die naam dus niet kiezen. Maar ieder zijn smaak. Diana / Artemis is ook een maangodin, maar veel lichtvoetiger. Dat vind ik dan beter (ze staan geloof ik ook in jouw rijtje). Jij denkt in ieder geval erg mee met TS!