Ik vraag me af hoe betrouwbaar zwangerschaptesten zijn relatief kort na een bevalling: mijn dochter is 19 weken. Nu is/was mijn cyclus gemiddeld 27 dagen (soms 26 soms 28), ik zit nu op dag 28 en volgens mij op de 16e dag na ovulatie (niet helemaal zeker). Ik ben echter nog niet ongesteld, maar gisteren en eergisteren negatief getest. Nu kwam ik er eerder ook nog een telefoontje naar de leverancier pas achter dat ook ovulatietesten negatief kunnen blijven (terwijl je wel ovuleert) als je te vroeg na je bevalling test. Ik snap wel dat een een vals positieve test kunt hebben te kort na een bevalling omdat je dan het hormoon nog in je hebt van de vorige, maar kan het ook vals negatief zijn hierdoor?
Nee dat kan niet. Het kan alleen vals negatief zijn als je te vroeg hebt getest. Heb je al weer een cyclus gehad na je bevalling? Of ben je nog helemaal niet ongesteld geworden?? Hoe weet je zo zeker wanneer je eisprong heeft plaatsgevonden? Als je nog niet ongesteld bent geworden na de bevalling, dan zou ik eerst even je menstruatie afwachten, dit kan wel een aantal maanden duren. succes
Ben alweer 3 keer ongesteld geweest na de bevalling, nou ja 2,5 eigenlijk, de eerste keer zeer zeer licht, de tweede keer zeer heftig voor mijn doen, en 21 oktober weer een keer nu wat minder hevig, cyclus 1 keer 28 dagen, 1 keer 27 dagen dus wel weer meteen heel netjes. Ben niet helemaal zeker van mijn eisprong, iets te laat begonnen met testen, maar had vorige zwangerschap als ik ovu testen deed: vaag streepje, positieve test, weer vaag streepje. Nu had ik op 1 november een vaag streepje, dus ik dacht die komt eraan, maar daarna niks meer, dus heb heb ik m juist een dag gemist, vermoed ik. Wel op 31 oktober en 1 november ons best gedaan, dus wat dat betreft zou het kunnen, toch?
Het zou idd dan wel goed kunnen Maar een negatieve test kan je dus niet krijgen omdat je pas bevallen bent hoor! Op het moment toen je de test deed was er dus nog geen hcg in je urine te vinden door de test. Welke test heb je gedaan? Over 2 dagen nogmaals proberen!
Had cassettetesten van testjezelf, maar die zij nu op, dus ik denk dat ik idd maar even afwacht en dan ga ik nog een ander merk proberen.......
mmm, vanochtend Cb test gedaan: "niet zwanger" maar ook nog steeds niet ongesteld...erg vreemd. Raar dat ik eerst weer twee normale cyclussen heb gehad en dat nu de boel alsnog ontregeld lijkt, toch?
Ze zeggen dat als je stress hebt of er een griepje aan komt het ook even uit de bocht kan vliegen. in ieder geval succes!
Bedankt!! Heb geen stress (vind t wel irritant), geen griep om de deur, maar zit inmiddels op dag 32!! Nog steeds niet ongesteld....ga morgen maar weer testen. Heb echter 0 symptomen, dus ik ga ervan uit dat er niets aan de hand is, maar het blijft vreemd. Wel irritant zon lange cyclus in een keer, heb ik nog niet eerder gehad na stoppen met de pil. Ik begin te geloven dat mijn hormonen toch nog niet zo op de rit zijn als ik eerder dacht met min of meer normale en regelmatig cyclussen. Kan het ook nog zo zijn dat ik helemaal nog geen eisprong heb gehad na de bevalling? (heb tot begin aug. fulltime BV gegeven, en ben begin sept helemaal gestopt)
mmhh vervelend Sydney....Hoop voor je dat je ongi dan snel doorbreekt. Ik ga voor mijn eerste kindje, weet eigenlijk niet of je vlak na je zwangerschap een eisprong kan missen, ik heb wel altijd gehoord dat je dan super vruchtbaar bent. Succes Liefs Kapedi
Vanochtend weer CB test gedaan, weer negatief, dus ik ga ervan uit dat mijn hormoonhuishouding echt ontregeld is, weet t anders ook niet....zit dus niets anders op dan wachten! Enne... Kapedi: ga ervoor dit weekend!!!!