Vernoemen naar ouders

Discussie in 'Babynamen' gestart door Flamingo, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Hebben jullie of gaan jullie de baby vernoemen naar je ouders/schoonouders/grootouders?

Ik vind het wel mooi om te doen (in ons geval gaat het naar de ouders vernoemd worden), en ook leuk voor de ouders trouwens. :)

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hebben het wel gedaan, maar dan niet de letterlijke naam overgenomen zeg maar. Maar de naam iets veranderd, maar dan wel met dezelfde betekenis/herkomst.

Amy (vonden wij gewoon een mooie internationale naam)
    Elène (komt van Elly - mijn moeder)
    Jocelyn (komt van Joyce - mijn schoonmoeder)

Wij vonden alle namen mooi bij elkaar klinken!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook!

Milan (van Mark en Linda, dat zijn wij dus), Frederik (van Fred, mijn schoonvader), Matthijs (van Mattheus, mijn vader).

4. Bri

Bri Niet meer actief

De tweede naam van ons zoontje is het zelfde als de tweede naam van zijn papa.

Er zijn namen die ik verder ook erg leuk zou vinden als tweede naam bij ons tweede kind (als het een jongen is) omdat de vader van mijn vriend en mijn opa allebei exact dezelfde namen hebben. En in allebei de families komen die namen op verschillende manier voor; het zou dus echt een mooie brug zijn tussen de families. Maar vind ze nou weer niet zó leuk dat ik ze als eerste naam zou willen....

5. B1B1

B1B1 Lid

8 dec 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilden het wel doen, maar zijn er een beetje van teruggekomen. We wilden dan niet de letterlijke naam overnemen, maar de naam iets veranderen. Toch kwamen we erachter dat we niet alle (over)grootouders in 1 kind kunnen plezieren. Wat als je nu een jongen krijgt en hierna weer? Wat doen we dan met de oma's? Wat als het enigskind blijft?

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Stel dat wij in de toekomst weer een meisje zouden krijgen, (voor een jongen staat de naam in principe al vast), zouden we de namen van de opa's veranderen in een vrouwelijke vorm...
    bv peter - wordt petra
    bv johan - wordt joanna

En tsja bij enigskind... dan hebben op dit moment de oma's 'geluk'!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben mijn zoontje als 2e naam de naam van mijn schoonvader gegeven. We vonden die naam zelf, of varianten daarop niet echt geslaagd als roepnaam. Maar wilden hem wel iets van zijn opa meegeven.
    Zijn 1e naam is eentje die we mooi vonden..

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Isabella naar mijn oma ( Elisabeth) en dan in het Italiaans omdat mijn vader Italiaans was.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij doen het met de tweede naam.

Mochten we een jongetje krijgen, dan zou hij als tweede naam de naam van mijn overleden vader krijgen.

En nu het erop lijkt dat we een meisje krijgen :D wordt zij vernoemd met de tweede naam naar de oma van mijn man.

Wij houden hierbij geen rekening met wat de familie wil of wat eerlijk is maar wat wij belangrijk vinden. Naam van mijn overleden vader spreekt denk ik voor zich en de oma van mijn man betekent heel veel voor hem, dus dat is onze redenatie. En of de rest van de familie dan beledigd is zal mij echt een zorg zijn

10. B1B1

B1B1 Lid

8 dec 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde dat ik zo kon denken, echt waar, maar we hebben al zo'n trammelant gehad rondom onze bruiloft. Waar mensen zich allemaal mee kunnen en willen bemoeien: ongelofelijk! Maar ja, ik bespaar me de verloren energie deze keer denk ik maar :(

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze dochter is vernoemd naar mijn vader Leo

Fae Leonora

Krijgen we nog een dochter in de toekomst, word deze met de naam Eline (waarschijnlijk) vernoemd naar de oma's ; lenie en ineke. Krijgen we een zoon, dan moeten we tegen die tijd nog maar even hard puzzelen ;)

12. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    kevin is vernoemd naar de opa van pappa(hendrik), mijn vader(martien) en de moeder van pappa (agnes)

kevin hendrikus, martinus agnes

agnes was de al overleden moeder van mijn man.
    immiddels zijn ook de andere 2 overleden

blij dat we deze vernoemingen hebben gedaan.

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij gaan waarschijnlijk niet vernoemen.. Sowieso willen we al geen 2de naam o.i.d en eerste naam willen we gewoon zelf de keus hebben.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kan het me wel voorstellen hoor! Maar ik heb genoeg met mijn familie te stellen gehad en ze bekijken het maar. Er zijn helaas als het er op aankomt maar heel weinig mensen die echt iets waard zijn heb ik ondervonden. En ja naar een van die mensen wordt ons kindje vernoemd

15. Aura

Aura Niet meer actief

Wij doen het wel....we weten nu dat we een meid krijgen en naar alle waarschijnlijkheid zullen de tweede en derde naam:
    Georgina Willemijn worden naar de overleden oma van mijn man en naar mijn opa.

16. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    We weten het geslacht nog niet maar
    Bij een meisje willen wij misschien als 2e en 3e naam doen die van mijn moeder en van mijn schoonmoeder.
    En bij een jongen dan van mijn vader en schoonvader.

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

wij hebben het wel gedaan,
    maar mijn dochter heeft ook nog een 'stiefoma'
    en omdat het contact hiermee gewoon heel goed is vonden we het niet leuk om haar buiten te sluiten.
    maar om nou 3 vernoemingen te nemen vonden we ook te gek.
    dankzij een zeer creatieve zp'er hebben we een naam gevonden waar alle 3 namen in zitten.
    haar 2e naam is Asmindia,
    as van astrid
    min van minie
    dia van diana

voor een evt 2e willen we graag de namen van de opa;s gebruiken,
    maar dat word wat moeilijker.
    arend en grietus... ga er maar aan staan.

18. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Hoi,

Onze dochter Maureen is vernoemd naar mijn moeder die een paar jaar geleden overleden is. Ik mis haar enorm en voor mij was het heel belangrijk om als ik een dochter zou krijgen haar te vernoemen naar mijn moeder. Mijn moeders naam Maria is onze dochter's officiele naam en daar hebben we nog een tweede naam bij gegeven. Eigenlijk wilde ik Maureen ook als officiele naam. Maar Maureen Maria vond ik niet zo mooi omdat het van dezelfde naam afkomt (is de Ierse versie van Maria).

De kleine die nu op komst is (we weten nog niet of het een jongetje of een meisje is) gaat ook vernoemd worden, maar dan in de tweede naam. De roepnaam wordt dan wel gewoon de officiele naam.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geert of gert? of Grad ;) ? oke ik zal verder on topic blijven.. maar ik vind soort puzzel topics altijd wel leuk :)

20. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij hadden de naam voor onze dochter al vast staan toen we er net voor de geboorte achter kwamen dat het een mix is van de 1e 2 letters van de naam van mijn moeder en de 1e 2 letters van de naam van de moeder van mijn vriend. toen was het dus helemaal zeker, maar hebben hier dus niet bewust voor gekozen.

2e naam is ´vernoemd´naar mijn favoriete schrijfster, maar als ik dat tegen vriend durf te zeggen word hij boos haha. (beetje te chicklit voor hem.. )

Deel Deze Pagina