Ik neem tussen het typen door, steeds even pauze, bah! Wie kan me helpen?? Ik ben bijna 7 weken, maar ben de hele dag zo kotsmisselijk en duizelig en slap! Ik kan niet tegen licht, zoals telefoonscherm, autolampen, kaarsjes, kan niet tegen snelle bewegingen en geluid. Ik word daar zó misselijk en duizelig van, begin nu weer te kokhalzen, bah. Er is nu eigenlijk niks leuk aan het zwanger zijn, ik voel me alleen maar zwaar beroerd, loop steeds te kotsen en raak zo erg overprikkeld van alles, en daar wordt ik alleen maar veel beroerder van. Kan echt geen lichtje en geluidje verdragen. Wie kent dit en heeft alsjeblieft iemand een tip, hoe ik me even iets minder slecht kan voelen?
Jou situatie klinkt best heel heftig. Ik ben zelf iemand die hoogsensitief is maar ik heb er tot nu toe juist helemaal geen last van tijdens de zwangerschap. Ik weet wel hoe het voelt wat jij beschrijft en dat is echt heel erg vervelend. Ik weet niet of het je hormonen zijn die hiertoe aanzetten of dat je misschien te maken hebt met stress? Het beste kun je je omgeving zo veel mogelijk prikkelarm maken. Dus rust en geen licht in jouw geval. Probeer je niet druk te maken, want dat verergert de situatie alleen maar. En ik weet dat het heel moeilijk is. Maar zoek dingen waarmee je kunt ontspannen, luister naar je lichaam en doe wat goed voelt voor jou. Kun je wel eten en drinken en dat binnen houden? Zo niet, zou ik contact opnemen met je huisarts of verloskundige. Anders lig je binnen no time in het ziekenhuis voor ondervoeding.
Ik heb exact hetzelfde en je kan gewoon moeilijk tegen prikkels, vanwege de misselijkheid en duizeligheid. Hiedroor wordt het erger. Ik heb via mijn gynaecoloog nu Emesafene tegen misselijkheid en overgeven) voorgeschreven gekregen. Het is geen wondermiddel, maar het haalt de scherpe kantjes eraf. Ik ben niet meer de hele dag aan het vechten tegen de kokhalsreflex, geef veel minder over, maar je voelt je wel stoned van het spul. Verder op alle mogelijke manier toch vocht binnenkrijgen. Raketijsjes hou ik bijvoorbeeld redelijk binnen. Hoe meer vocht binnen, hoe beter je je voelt. Het is vervelend, maar het enige wat je kan doen is je eraan overgeven (leuke woordspeling ). Bij mijn dochter was het rond de 16-17 weken over en daar hoop ik nu weer op. Sterkte en bel even je huisarts voor medicatie!
bedankt voor de reacties! ik lig gewoon de hele dag in bed en ben te slap om naar de wc te lopen. geluk bij een ongeluk heb ik pas 2 keer hoeven plassen vandaag maar hou idd weinig binnen, ook weinig vocht. misschien ben ik daarom zo slap. het overgeven gaat zo vervelend! De ene keer zit ik een uur lang, om de 20 sec., te kokhalzen, zonder dat er verder iets komt, de andere keer kom ik niet uit het kokhalzen zodat ik geen lucht krijg en blijft m'n maag zich continu heel hard samentrekken, terwijl er niks uit komt, alleen op het laatst wat gal of slijm, zo een vreselijk naar gevoel!! Vanmorgen ging het wel beter, maar nu minder. Heb zitten denken om de vk te bellen en te vragen wat ik moet doen, maar dan moet ik misschien daarheen, en ik heb geen auto en kom al amper bij de wc, haha. (laptop op bed). Wacht denk ik tot morgen, mijn man is 2 dagen in Belgïe, dus lig heel zielig misselijk, slap en duizelig de hele dag alleen op bed. haha, krijg bijna medelijden met mezelf Ik las dingen over HG (Hyperemesis Gravidarum), daar lijkt het wel een beetje op wat ik heb. bah... kan ook niet meer genieten nu van het zwanger zijn. Maargoed, t is gewoon vervelend, ik wacht gewoon tot mijn man er morgen is, misschien gaat het dan al beter.
He meis dat klinkt heftig zeg! Vk kan toch ook naar jou komen. Ze zullen vast begrijpen dat jij met deze klachten daar niet heen kan Sterkte!
Bel gewoon de huisarts! Deze komt desnoods gewoon bij je langs en kan indien nodig met je verloskundige overleggen. Ik heb gebeld en anderhalf uur later kon iemand voor mij de medicijnen bij de apotheek ophalen en sindsdien kan ik weer vocht binnenhouden en voel ik me minder slap. Als dit niet was gebeurd, hadden ze me opgenomen. Jij hebt exact hetzelfde, dus ga niet wachten tot je op actie overgaat. Twee keer plassen per dag is te weinig en de kans dat je uitdroogt is groot plus gevaarlijk voor jou en je kind. Sorry, maar nog even een dagje wachten is echt niet slim. Echt NU bellen!
Hallo allemaal... Zo, er is wel heel wat gebeurd! Ik heb idd de vk gebeld, moest bij de huisartst urine inleveren om te testen op ketonen, die zaten er in, eerst pillen geprobeerd een dagje, maar de volgende dag (oudjaar) moest ik toch naar het ziekenhuis wegens vochtgebrek. 5 dagen aan het infuus gelegen en nu thuis, maar nogsteeds alleen op bed. Alleen maar slap, duizelig en misselijk, maar dankzij de medicijnen blijft het meeste er in, heb weinig overgegeven. Kan maar moeilijk van de kleine genieten op deze manier. Ook ben ik al het vertrouwen in m'n eigen lichaam kwijt, al zou ik kunnen werken, dan zou ik nu niet durven omdat ik niet weet hoe mn lichaam gaat reageren op inspanning. Als ik me thuis even druk maak, ben ik gelijk misselijk. Maargoed, ik lig nogsteeds op bed, maar het gaat langzaam wat beter denk ik..
Jeetje meid, wat heftig allemaal zeg. Vervelend dat je uiteindelijk in het ziekenhuis bent beland! Maar gelukkig was je er op tijd bij. Ik hoop voor je dat het gauw beter mag gaan, zodat je lekker kunt gaan genieten van die kleine frummel in je buik! En tot die tijd goed rustig aan doen
Geluukig dat je toch gebeld hebt. Ik maakte me toch wat zorgen na het lezen van je verhaal. Voor nu heel rustig aandoen en langzaam opbouwen met activiteiten. Voorlopig even niet werken denken! Succes
Dank je.. normaal gesproken vind ik het heerlijk om een paar dagen vrij te zijn, maar ik zou nu zo blij zijn als ik weer KAN werken! Ik lig nogsteeds alleen maar op bed, als ik er.even uit kom voel ik me of ik elk moment flauw kan vallen, zo duizelig, misselijk en licht in m'n hoofd! Hoe lang zal dat blijven?
Bij dergelijke ernstige misselijkheid kun je helaas erg weinig zeggen over wanneer het weer voorbij is. Bij iets meer dan de helft van de vrouwen die het hebben is het ergens voor de 20e week over, maar bij de rest dus niet. Probeer jezelf in acht te nemen en goed in de gaten te houden hoe het met je vochtinname staat. Misschien wil je hier http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/148765-hyperemesis-gravidarum-327.html meekletsen? Daar zitten meer meiden die onwijs misselijk zijn. Als je meer info wil over HG kun je op www.steunpunthg.nl kijken.