Dreumes 20 maanden slaapt slecht 's middags

Discussion in 'Baby en dreumes' started by E1982, May 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Hoi dames,

Even een kort vraagje:

Onze dochter van 20 maanden slaapt op het moment ( de laatste 2/3 weken ) niet zo goed 's middags terwijl ze het middagslaapje wel nodig heeft. Zonder is ze namelijk niet te genieten...

Ze gaat altijd na de lunch naar bed +/- 12.30 uur na een ochtend spelen of uitje, meestal slaapt ze dan direct in en slaapt ze zo'n twee uur.

Op het moment speelt ze voornamelijk in bed en houdt dat gerust 1,5 uur vol of nog langer. Daarna valt ze eindelijk in slaap en slaapt dan twee uur lang. Ik heb het al geprobeerd om haar later op bed te leggen, maar dan is ze te moe en slaapt ze helemaal niet.

Herkent iemand dit op deze leeftijd? Zou ze haar middagslaap eruit aan het werken zijn of is het een fase?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar ze slaapt dus nog wel altijd? Dan zie ik het probleem niet zo?

Mijn dochtertje is ook al een paar maanden aan het klooien met haar middagslaapje, de ene keer gaat ze wel slapen, de andere keer echt niet. Ik breng haar standaard gewoon naar bed en als ze echt niet wil slapen haal ik haar er weer uit. De keren dat ze niet gaat slapen worden wel steeds meer dus ik vrees dat ze met een paar maanden helemaal niet meer naar bed gaat overdag.

3. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Nee ze slaapt niet altijd. Probleem is ook niet dat ze wel of niet slaapt, maar dat ze heel laat in sl aap valt. Daarnaast vind ik het niet zo prettig om haar heel lang in bed te houden voordat ze in slaap valt.

Hoe lang wacht jij totdat ze slaapt voordat je haar er weer uithaalt?

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ok, op zo'n manier.

Wat ik meestal doe, ik wacht een kwartiertje ofzo, als ik haar dan nog hoor ga ik 1 keer terug, vertellen dat het bedtijd is etc...Als ik haar dan 10 minuten later nog steeds hoor haal ik haar eruit. Dus meestal max. een half uur.

5. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    dan zou ik zelf denk ook na kwartier nog keer onderstoppen en dan max kwartier later eruit halen. Kan goed dat ze middagslaapje eruit aan het werken is

6. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Mmmm da's bij ons te kort, het is sowieso een wat lastige inslaper.

Ik denk dat ik het voortaan bij max een uurtje houd. Ze ligt ook niet met tegenzin in bed, maar heeft de grootste lol.

Wel een goede tip om hoe dan ook even terug te gaan en te zeggen dat het slaapjestijd is. Thanks!

Dat gerommel met slaapjes blijf ik toch lastig vinden

7. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Het lijkt me zo vroeg om haar slaapje er al uit te werken. Kinderen van vriendinnen slapen allemaal steevast anderhalf uur in de middag totdat ze zeker drie zijn...

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, het kan een fase zijn, ieder kind is anders, er zijn echt wel meer kinderen die rond de 2 jaar niet meer willen slapen. Je kunt het niet afdwingen. Mijn dochtertje ging ook al met 10 maanden over naar 1 slaapje per dag dus ik zou het niet raar vinden als ze niet meer overdag wil slapen. Wel een beetje lastig ;)

Share This Page