Fles weigeren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Graatje, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graatje

Graatje Lid

9 jun 2013
    77
    3
    8
    Vrouw
    :(
    Mijn zoontje is 4 maanden oud en wil sinds twee weken niet meer uit de fles drinken.

Hij krijgt volledige borstvoeding, en we hebben sinds dat hij 7 weken oud is, af en toe een flesje borstvoeding gegeven om hem vast aan de fles te laten wennen. Ging helemaal prima.
    Ik ben gaan werken sinds 3 weken en de kleine gaat naar het kinderdagverblijf 2 dagen in de week. Eerste dag kinderdagverblijf werd hij meteen ziek: buikgriep. 1 dag veel gespuugd en diarree. Hij dronk ook slecht aan de borst, wilde niet. Nu gaat borstvoeding gelukkig weer helemaal goed, maar sinds hij ziek is geweest wil hij niet meer uit de fles drinken.

Daar ligt dan ook meteen het probleem: hij gaat natuurlijk naar het kinderdagverblijf waar hij borstvoeding uit de fles krijgt. Maar mn zoontje wil niet drinken uit de fles. Hij kauwt op de speen en kijkt de leidsters lachend aan. Drinken ho maar. Gevolg is dat ik tot nu toe maar heen en weer ben gegaan vanaf mijn werk om hem te voeden. Mijn werkgever begint al opmerkingen te maken dat ik dit "natuurlijk" niet elke werkdag zo kan blijven doen...:x
    Ik snap dat dit wettelijk vastgelegd is en dat ik een bepaald percentage van mn werktijd aan voeden mag besteden, maar praktisch is het natuurlijk niet. Zo kan bijvoorbeeld pappa ook niet een dagje op pad met de kleine.

Thuis lukt het flesje ook niet. Als hij pappa al ziet met de fles wordt hij boos, gaat huilen en duwt hij de fles uit zn handen. Dan is die speen nog niet in zn mond geweest.

Al met al.. erg lastig dit. Hebben jullie tips hoe ik hem weer aan de fles krijg? Iemand ervaring met hetzelfde probleem? En ging het uiteindelijk over??

2. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde gehad. Wat bij ons werkte was hem in het wipstoeltje te zetten en dan de speen in z'n mond houden. Dan ging hij (in het begin pas na een kwartier) vanzelf drinken. De tijd voordat hij begon werd steeds korter. Maar elk kindje is anders, dus misschien werkt dit bij jullie helemaal niet. Op internet zijn best veel tips te vinden die kunnen werken. Geadviseerd wordt dan om steeds één of een paar tips te kiezen en dit een paar dagen vol te houden. We zijn concequent op elke dag dat ik niet werkte, hem één keer per dag de fles gaan geven. Het is dus wat dat betreft goed gekomen.
    Overigens ben ik intussen overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat je deze vraag beter onder het kopje borstvoeding kunt plaatsen, dus nu laten verplaatsen.

Laat je niet op je kop zitten door je werkgever. Je hebt het recht, punt uit. Niet handig? Tja jammer dan!

4. Graatje

Graatje Lid

9 jun 2013
    77
    3
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! Ik ga het ook proberen. Niet geschoten is altijd mis ;)
    En misschien moet mijn bericht idd naar 'borstvoeding'. Ik twijfelde bij het plaatsen al heel erg waar ik het neer zou zetten.

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wat een vervelende situatie zeg..
    Hier ook een kindje dat een tijd de fles geweigerd heeft. Uiteindelijk overgestapt naar de 'dikke' S-fles van Difrax en voeden in de Madonna houding (1 armpje onder oksel door en buik tegen buik).

Misschien dat hij de fles die jullie gebruiken, associeert met de zere buik die hij destijds had?
    Of kijk inderdaad eens naar de tips die gegeven worden op internet. Zo heb ik al eens gehoord van een stuk panty over de speen zodat het wat meer lijkt op een vrouwenborst etc.

Succes en zoals Averlhach al zegt: Je staat in je volste recht om naar huis/kdv te gaan om te voeden, al snap ik dat dat niet een ideale situatie is.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier precies dezelfde situatie! Veel herkenning maar helaas geen tips! Ik rijd ook elke dag op en neer... We blijven uiteraard elke dag proberen. Een collega van mij haar dochter weigerde ook de fles en met 4 maanden pakte ze hem opeens van de een op andere dag en heeft daarna nooit meer problemen gehad. Hoop dat dat bij ons ook zo is!!

7. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik ken een kindje dat absoluut niet uit de fles wilde drinken. Het KDV heeft haar toen de bv met een lepeltje gegeven. Is wel meer werk en natuurlijk ligt het ook aan de KDV medewerkers of ze dat kunnen oppakken. Misschien een optie voor jullie?

8. Mouserin

Mouserin Lid

12 okt 2012
    71
    0
    6
    Noord-Brabant
    Hier ook een mannetje die vanaf 3,5 maand ineens zijn flesje weigert... Vanaf twee weken kreeg hij iedere dag eenmalig een flesje afgekolfde melk, het was de makkelijkste manier om hem zn vitamientjes te geven en hij kon vast wennen aan de fles voor als ik weer moest gaan werken..:)

Het ging perfect... Totdat ie dus 3,5 maand was... Ineens begon hij hard te huilen en wilde hij de fles niet meer.. Ik dacht dat het eraan lag dat ie voor het eerst ingevroren melk kreeg, maar sindsdien is niets goed meer... Zelfs vers gekolfde melk niet..

Nu ben ik ondertussen al weer 3 weken.. Op de dagen dat ik werk krijgt ie tussen 10.00-18.30 'wel' 90 ml binnen... Uit een tuitbeker zonder de deksel... Ik heb ondertussen maar poedermelk gekocht, zodat ik niet meer moeilijk hoef te doen om uit te vogelen hoeveel ik achter moet laten.. Als ik hem de tuitbeker geef met deksel en antilek, dan zuigt ie wel, maar als ie de melk proeft is het gelijk niet goed meer en begint ie te krijsen..:(

Nu krijgt ie af en toe wat lepeltjes geprakte banaan of gepureerde wortel, wat ie wel erg lekker vindt, zolang het bij een paar lepeltjes blijft.. Daarnaast blijven m'n moeder en schoonmoeder hem melk aanbieden, voor zover ie dat accepteert en haalt ie 's avonds in wat ie overdag gemist heeft... ;)

9. Graatje

Graatje Lid

9 jun 2013
    77
    3
    8
    Vrouw
    Dag dames. Dank voor de reacties. Gek toch dat er kindjes zijn die rond de 4 maanden ineens beslissen dat de fles stom is. Maar goed, ik heb goed bericht. We hadden ontdekt dat hij wel wil drinken als ie slaperig is. Dan werkt ie een beetje op automatische piloot haha. En werd net gebeld door kdv dat hij ook 'wakker' heeft gedronken terwijl hij lekker rustig in het mandje lag. Pak van mn hart. Hopelijk blijft dit zo!

Deel Deze Pagina