HELP!! kan niet kiezen; HTC of Samsung

Discussie in 'De lounge' gestart door MiSe, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Locusta

Locusta Niet meer actief

Goh, ben blij dat je er iets mee kan :) Tja, dit is ook mijn eerste HTC en ik moet zeggen dat hij prima werkt. Voor mij waren de doorslaggevende factoren zowel de Sense 3.0-schil (ten opzichte van Touchwiz van de SGS2) en het solide gevoel dat de HTC geeft.

Moet ik wel zeggen dat ik ondertussen wel aan het tweaken, flashen en custum ROMmen ben gegaan :) en ook dat kan prima met een HTC :p
    Kort door de bocht betekent het dat ik de beveiliging van mijn telefoon eraf heb gehaad (s-off) en ik een nieuw (vaak beter/sneller) besturingssysteem erop heb gezet. Uiteraard niet zonder risico's, maar als je een goed lopende custum rom erop hebt staan, heb je geen overbodige programma's meer en een supersnelle telefoon :) Ben wel een beetje een nerd als het op dit soort dingen aankomt :)
    Helemaal juist. De standby tijd die je ziet bij specs van telefoons zeggen vrij weinig. Iedere gebruiker is anders en gebruikt de telefoon natuurlijk anders. Sommige mensen internetten veel en dan gaat de batterij logischerwijs minder lang mee, dan mensen die zo nu en dan een berichtje via WhatsApp sturen....

Zoals linnepinneke al zegt gaat een gemiddelde smartphone (afhankelijk wat je ook aan apps op de achtergrond hebt draaien) ongeveer 1 tot 1,5 dag mee. Houd er wel rekening mee dat de batterij in het begin nog gekalibreerd moet worden en dat wat sneller leeg gaat. Pas na een week of twee gebruik zul je wat langer met je batterij gaan doen. De eerste paar cycli is het ook belangrijk om de telefoon helemaal op te laden en bijna helemaal leeg (tussen de 5/10%) te laten lopen.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    ;):D
    HTC heeft al jaaaaaren android telefoons en de Sensation komt standaard met android.
    Is handig al je het model erbij vermeldt, want daar zit nogal verschil in. Die laatste twee dingen die je opnoemt hangen overigens samen. Dat had ik op het eind ook met mijn eerste HTC (P3300 geloof ik met Windows Mobile erop) nadat ik hem voor de zoveelste keer had laten vallen ;)

Daarna 2 HTC android pohones gehad (Diamond Touch en nu een Tattoo) en die werken echt goed.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Lijkt me dat als de galaxy het onder vergelijkbare ideale omstandigheden bijna 3 keer beter doet dan de htc, je zo'n vergelijkbaar verschil ook krijgt onder niet ideale omstandigheden (als thuis). Neem aan dat ze gewoon meten hoe lang ie het doet als je helemaal niets doet.

4. Locusta

Locusta Niet meer actief

En dan nog is het voor het grootste gedeelte afhankelijk van de gebruiker. Als iemand op een SGS2 alles met autosync aan heeft staan en de schermen vol widgets (die ook automatisch updaten) en een Sensationgebruiker pusht alleen maar via de GMail app (en gebruikt nauwelijks tot geen widgets), dan kan het maar zo zijn dat de SGS2 binnen een dag leeg is en de Sensation het 1,5 dag trekt.

Het enige waar je een beetje naar kunt kijken is hoeveel mAh een batterij heeft, dat zeg nog iets over de capaciteiten.
    Wat betekent mAh bij accu's en batterijen?

SGS2 = 1650 mAh
    Sensation = 1560 mAh
    Dus qua capaciteiten is de SGS2 inderdaad wat beter, wat niet per definitie hoeft op te vallen tijdens het gebruik.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Verschil is inderdaad niet groot.

Ik heb vandaag ook het vergelijk gemaakt, alleen klopte het niet helemaal bij tweakers. Daar stond namelijk bij de Samsung dat die bepaalde functies had (fm radio, voicerecorder, en nog wat dingen) die bij de HTC niet stonden. Maar nader onderzoek (op de HTC site) wees uit dat het die functies óók had.

Ook het RAM geheugen en interne geheugen zoals ze bij tweakers staan, klopte niet.

Ik denk dat het héél weinig verschil maakt het het grootste verschil is of je sense wil of de samsung software. En dát is denk ik eerder een kwestie van gewenning.

Aangezien ik HTC gewend ben, zou ik voor de sensation gaan.

6. Locusta

Locusta Niet meer actief

De Sensation heeft inderdaad een FM radio en een voicerecorder. Moet ik zeggen dat ik allebei niet gebruik :p In plaats van de FM radio gebruik ik TuneIn Radio. Aangezien die niet over de ether gaat, maar streamt, is het ontvangst veel beter ;)

7. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Is alleen niet aan te raden als je een klein data limiet hebt mocht je het zonder WiFi gebruiken!!! Dag dag mb's :D

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    huh? Htc heeft al heel lang Android?
    Alle nieuwe HTC's hebben in 99% vd gevallen android, een enkeling draait op Windows.

Ik heb de Sensation, heerlijk ding! Gorilla Glass dus scherm krast niet.

9. Locusta

Locusta Niet meer actief

Heb (nog) geen datalimiet :D

Vanaf eind september wordt het inderdaad oppassen, maar gelukkig heb ik zowel thuis als op m'n werk wifi. Dat scheelt een hoop ;) Gelukkig heb je van die handige appjes die je op tijd waarschuwen (o.a. Netsentry), zodat je de internetverbinding dicht kunt gooien.

Klopt, volgens mij is WM (net als Symbian) een langzame dood aan het sterven, aangezien iOS, Android en Blackberry OS (in mindere mate) super populair zijn.

Hoewel de Sensation inderdaad Gorilla Glass heeft, heb ik er toch maar een screenprotector overheen gegooid. Klinkt allemaal goed, maar toch....

Deel Deze Pagina