kijken jullie ff mee

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door happymama, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

Hoi dames .
    Mijn dochter klaagde gister dat haar mondhoek pijn. Deed.maar ik zag toen niet veel . Nu vanmorgen zag t er zo uit .... Enig idee wat t is ? Koortslip of zo ? Ik heb dat nooit dus weet niet hoe dat eruit ziet

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn zoontje heeft dit ook, schrale droge huid. Even goed vet houden dan is het zo weg

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Lijkt idd wel een koortslip.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier is dat regelmatig..
    Wij dachten ook een koortslip (omdat het vaker terugkomt en altijd op dezelfde plek) maar volgens de huisarts is dat het niet.
    Al dacht hij wel dat het kwam door een verminderde weerstand.
    (Dus net als een koortslipin feite)
    Het is als het goed is ook niet besmettelijk maar heel eerlijk... Dochterlief krijgt toch maar even een zoen op d'r wang als ze dat heeft.
    Voor de zekerheid en omdat ik het nou toch ook niet heel smakelijk vind.

5. happymama

t lijkt me idd niet alleen schraal ......
    moets straks naar t dorp loop ik gewoon ff bij de ha binnen en laat ik t de assistent wel ff zien kijken wat zij zegt

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Het is volgens mij geen koortslip, ik heb iig iets dat er op lijkt. Het duidt idd op verminderde weerstand. Ik heb er deze site over gevonden Kloofjes in de mondhoeken | Mens en Gezondheid: Aandoeningen. Ik probeer het dan vet te houden (echter nooit met Blistex, daar krijg ik het juist erger van) en mijn mond goed schoon te houden. Gaat het niet over, dan wel even naar de dokter.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Onze dochter heeft dat ook wel eens, vooral als haar mond te hard gepoetst is.
    Vaseline of sudocreme helpt dan goed.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lijkt op beginnende krentenbaard.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik denk ook krentenbaard.

10. happymama

wat is krentebaard precies ??
    ging t net weer insperen begint de andere kant ook rood te worden dus die is morgen ook kapot .
    t doet dr echt pijn zegt ze ze kan haar mond niet ver open doen of lachen

11. happymama

Zo is t nu

12. happymama

Zo begint t dus aan de andere kant.
    Zo was t gister bij die kant die nu kapot is

13. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik dacht ook krentenbaard. Heeft mijn zoontje laatst ook gehad. Hij kreeg er een zalfje voor van de dokter, binnen no time was het weer over.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Koortslip is het niet en kloofjes in de mondhoeken zijn doorgaans gewoon droog/rood. Ik had als kind vaak krentenbaard en dat etterige/korstje ziet er echt uit als het begin! Is trouwens vreselijk besmettelijk, je kind mag er niet aan krabben!

Kind met krentenbaard

15. happymama

ow shit
    is t gevaarlijk ook net als koortslip ???
    heb een zoontje van 14 mnd

16. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Nee hoor, het is niet gevaarlijk. Hier heeft mijn jongste het trouwens niet gehad, terwijl ze beiden naar het kdv gaan waar de oudste het opgelopen heeft. En ook thuis komen ze met elkaar in aanraking natuurlijk.
    Maar ik zou wel even langs de huisarts gaan.

17. happymama

Dat kan ik pas maandag doen dan is dat erg ? Zit nu bij nijntje de film haha

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik weet niet, het is wel heel vervelend voor haar + het is behoorlijk besmettelijk. Geen idee of dat een reden is om naar de huisartsenpost te rijden (doe ik zelf nooit zo snel).

19. happymama

De huisartsenpost weet ik ook niet is meer voor desgevallend die niet kunnen wachten

20. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Kun je je eigen huisarts niet meer bereiken? Anders zou ik gewoon even naar de HAP bellen, dan vertellen zij je wel of je wel of niet moet wachten. Het zou best kunnen dat je toch mag komen, omdat het zo besmettelijk is.

Deel Deze Pagina