nouja oke erg genant om het er zo op te schrijven eigenlijk, maar goed ook dit zijn de 'kwaaltjes' in een zwangerschap. ik treed verder niet in detail, de titel zegt genoeg, maar weet iemand wat ik ertegen kan doen? een kuurtje is echt drie keer niks voor mij, maar ik ben eigenlijk opzoek naar de meest natuurlijke oplossingen. hoorde wat over gedroogde pruimen, maar wie heeft er nog meer een tip? ik kan op dit moment echt niks meer eten omdat ik het gevoel heb dat ik vol gepropt zit.. ontzettend vervelend gevoel...
Nou als het al zo erg is zou ik toch gewoon wat lactulose halen, straks zit je met aambeien. Ik heb hier tijdens mijn zwangerschap ook een keer helemaal verstopt gezeten en dan schiet het niet echt op met wat gedroogde pruimen oid, lactulose werkte redelijk snel. Wanneer ik weer voelde dat het wat moeilijk ging nam ik weer eens een cupje en liep het weer goed door.
kiwi op lege maag, lauw water op de nuchtere maag, rosevicee laxo. Heel veel laxerende snoepjes eten....
dankje! ga morgen meteen lauw water drinken als ik wakker wordt, en daarna de roosvicee halen. en uh welke snoepjes werken laxerend? ben al aan de kauwgom
je kan ook bij de huisarts zakjes legendal, movicolon of volcolon halen. Vezels die ervoor zorgen dat het allemaal even wat makkelijker gaat. Roosvicee laxo zoals de andere zeggen werkt ook goed.
veel bewegen probeer ik, mits ik niet rolstoelgebonden ben. vandaag heb ik heel wat afgelopen. iedereen is wel te spreken over die roosvicee! binnen hoeveel tijd 'werkt' het?
Ik heb er ook heel veel last van gehad. Veel bewegen, regelmatig eten en goed drinken. Bij mij hielp kopje cappuccino na mn avondeten. En ontbijtkoek, druiven, bruin brood helpt ook goed!
Misschien heel gek, maar wat bij mij helpt: Vitamine B! Als ik zwanger ben kan ik maar 1x per week naar het toilet voor een grote boodschap. Toen vertelde mijn moeder dat ze hadden ontdekt dat 'onze familie' (geen idee hoe ze er aan komt, maar goed) vitamine B heel moeilijk opneemt. En dat een tekort aan vitamine b je o.a. lusteloos en moe kan maken. Nou goed dacht ik, ik ben de laatste tijd wel moe ja! Laat ik het eens proberen. Resultaat: ik heb meer energie, een mooiere huid, hou minder vocht vast, EN kan ineens meerdere keren per dag naar het toilet! Heel fijn Afijn, als de rest niet helpt is dit het proberen waard!
met mijn vorige zwangerschap had ik daar ook last van van nutricia heb je pakjes met sinasappelsap werkt erg goed dit zijn ze Appie - Producten - Geneesmiddelen, intimiteit
Bij mij werkten geen van deze middelen. Ook de roosvicee niet. De een schint genoeg te hebben aan een glas per dag, de ander zou wel een liter moeten drinken... Dar redde ik niet hoor. Ik gebruik sinds een week colonclean. Dat is ook iets natuurlijks, eigenlijk alleen maar vezels. Ik meng een eetlepel door de vla. Het werkte bij mij binnen een dag. Je mag het langere tijd gebruiken. Het lijkt een beetje een reclamepraatje, maar geloof me ik was heel blij dat ik dit vond omdat ik echt vanaf dag 1 van de zwangerschap problemen met de stoelgang heb en niets echt hielp.
Even een krabbel vanuit mijn beroepsachtergrond Let er goed op dat als je aan zakjes extra vezels gaat zoals movicolon je er ook echt genoeg bij moet drinken, anders wordt het alleen maar erger! Vanuit mijn eigen ervaring, bij mij werkt het als ik niet zo goed kan om een tijdje op ellebogen en knieeen te gaan zitten op bed. Dan zakt buik en krijgen je darmen echt even de ruimte. Ook belangrijk, zodra je moet, gaan en niet wachten. Als je eenmaal zit, neem je tijd zonder eindeloos te persen, daar krijg je enkel aambeien van. Eten, mandarijn de hele partjes. Vind ik erg vies (pers ze liever uit), maar wel lekker veel vezels! Groetjes Eva
veeeel fruit!! ik hou dus helemaal niet van fruit, maar nu ik zo verstopt zit, moet ik wel! het helpt in ieder geval. en ik heb wel eens gelezen: elke dag een handje pinda's.
Vooral echt de rust nemen op de wc (half uur?)... maak je rug bol, leun met je handen op je knieƫn en ga niet persen. Zet je voeten iets hoger, zeker als je een hoog toilet hebt. Dan heb je een natuurlijkere houding. Het kan er echt vanzelf uit, als je maar de tijd neemt. Neem evt. iets te lezen mee, dat leidt af van waar je mee bezig bent Succes hoor!!