help kat bevalling!!

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavd, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    dankjullie :) denk dat er geen meer komen ze liggen nog steeds zo rustig met z'n 2en maar ondergrond is nat dus wil doos verschonen kan dat gewoon? en zal ik ze bij elkaar weer of apart leggen ( dozen naast elkaar )

2. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    heb ze verschoond en 2 dozen tegen elkaar, maar ze willen bij elkaar nu liggen ze er zo bij

3. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    heb alle katjes nog gewogen en zijn allemaal ronde de 115 gram in totaal heeft nr 2 4 gekregen :) en nr 1 had er al 3. maar ze liggen aan beide mama's haha dus denk dat het wel goed komt

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Je hebt het goed gedaan hoor!
    Lekker zo bij elkaar laten liggen.
    Wat moet jij je rijk voelen met al die poezenkinders!
    Haha ik wil ook weer! Maar dat kan niet meer,die tijd hebben we gehad hihi.

5. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Ik heb 9 pagina's gelezen omdat ik wilde weten hoe het verlopen was... spannend verhaal geworden!

Wat een mooi gezicht zo... die mama's met hun kindjes!

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Die poot van die ene op de kop van die andere haha.. Priceless! Echt supermooi om dit te zien!

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Trouwens, wel handig zo'n gratis babysit :)

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Wat mooi om te zien dat ze elkaar graag dichtbij hebben!

Goed gedaan, ik begrijp het wel dat je (ook hier) steun gezocht hebt.

Veel plezier met de kleine gordijnenklimmers. ;)

9. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    dankjullie:) echt lief was dat ben nu wel blij dat het klaar is hoor echt verschrikkelijk.. ze deed niks ik heb ook de navelstrengen gedaan en droog gewreven en de andere kat hielp gelukkig goed haha. al denk ik niet dat ze echt moeder gevoelens heeft hoor ze gaat nu ergens anders liggen en slaepn maar ik zal goed op de kleintjes letten en wegen ligt nu ook een kruik bij in en anders zelf voeden met kittenmelk:)

10. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    en ik leg ze natuurlijk steeds terug bij mama poes als die ergens anders gaat liggen. ( en ze niet ophaalt )

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Laat ze maar lekker saampjes in een doos hoor, vindt ze ws prettig. Laat de kittens ook maar gewoon bij nr 1 kittens in de doos. Ze zal er wel naartoe gaan. Kan zijn dat ze minder moedergevoel heeft, maar ook dieren hebben "last" van een geboorte en voelen ook aan wanneer een kitten niet ok is en dat kan best onrust veroorzaken.

Zou de kittens van nr 2 niet van hot naar her slepen. Laat ze maar.

Wel beide moederpoezen onbeperkt toegang geven tot kittenvoer. Zeker nummer 1 heeft dit nu nodig, zou nr 2 het helemaal af laten weten. Dat denk ik overigens niet, aangezien ze ze wel zoogt.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh wat ontzettend lief, maar wat een stress zeg! :$ Twee nestjes in drie dagen wauw...ha ha ik denk dat jij je katten wel snel laat steriliseren om dit volgende keer vóór te zijn?! ;)

Heb je trouwens al een goed huis voor alle kittens?

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Fijn dat het allemaal goed is gekomen! Wat een vreselijk lieve foto's:)

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Mee eens, ik heb dit ook eens gehad. Lekker laten liggen hoe meer jij er mee sleept achter de moeder aan hoe meer kans je hebt dat de moeder straks niks meer wil.

P.S. Mijn poes is op dit moment in de eerste fase van haar bevalling.
    Ik hoop dat we straks ook een paar mooie kittens erbij hebben.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Spannend Masami! Ook HTK of ras?
    Hier zouden we onze HTK weer laten dekken afgelopen herfst, door een brits korthaar dit keer, maar toen bleek ik zwanger. Gelukkig werd poezekind pas later krols. Eventjes dan en daarna is ze niet meer krols geweest...zal wel door mijn hormonen komen, want normaal is ze ongeveer 4x per jaar krols. Ook niet vaak, maar dat vind ik wel lekker...:D

16. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    nr 1 gaat zelf met de baby ;s er vandoor ze haalt ze zelfs bij nr 2 weg om ze bij die van haar die ze in een ikea bak heeft gelegd ( die uit zo'n kast dus vrij klein ) om al die jongen daar heen te doen + zichzelf maar dan wil nr 2 ook dus dat past niet. heel handig

17. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    htk poes, ik heb haar zelf met de hand grootgebracht omdat haar moeder was overleden en nu heeft ze zelf jongen.
    Op dit moment zijn het er 3: 1cypers met beetje rood, 1 helemaal cypers en 1 rode.
    Afwachten of er nog meer bijkomt.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Even niet aanvallend bedoeld. Maar voelen jullie je niet schuldig als jullie nestjes gaan fokken met htk katten? Er is al zo'n overschot aan katten en al die arme beestjes in het asiel....:)

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Pfff, stelletje apekoppen! Inmiddels alweer wat rustiger?

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan me voorstellen dat je het zo ziet en er zit wel iets in. Kan alleen voor mezelf spreken hierover:
    ik fok zeer zelden (eens in de tig jaar) een bewust nestje met kittens. Doorgaans omdat ik er zelf 1 wil, doe ook bezoekwerk met de katten, dus moeten een bepaald karakter hebben. Heb ook een keer een nestje hybrides gefokt voor een zeer zeldzaam ras, welke weer voor de fok gebruikt konden worden.

Ik ben ook absoluut een voorstander van geplande nestjes en het laten castreren van alle katten die geen gecontroleerde voortplanting hebben. Onze katten worden allemaal gecheckt op de diverse besmettelijke kattenziektes en zo ook de vaderdieren. De katten lopen niet los buiten en dat vraag ik ook van de kopers. Niet iedereen wil een volwassen kat of kitten zonder bekende herkomst en dat kan ik me ook voorstellen. Dan fok ik ze liever op bescheiden schaal op verantwoorde wijze. Daarin zit voor mij geen verschil in tussen HTK en raskatten.

Hopelijk een beetje duidelijk zo? Moeilijk om het zo te omschrijven... ;)

Deel Deze Pagina