@Mykelti...ja helemaal duidelijk hoor! Klinkt ook wel logisch zo en begrijpelijk. Ik vind kittens (en puppy's) echt zó schattig!
zal ik van mijn katten ook even uitleggen we woonden in een flat dus ik heb ze niet laten helpen ( zijn nu bijna 2 jaar ) en we wonen sinds een paar maanden in een gewoon huis en ze kunnen nu buiten wist ook niet dat ze krols waren en na een tijdje hadden ze een dikke buik.. had nooit verwacht dat dat zo snel zou gaan beetje dom achteraf.. laat ze zodra het mag ook meteen helpen
Ik begrijp het helemaal. En ben stiekem natuurlijk heel jaloers op al die kleine miauwende schatjes die jij daar hebt liggen. *smelt*
wanneer horen de oogjes eigenlijk open te gaan? want de katjes die 4 dagen oud zijn doet 1 ervan zijn oogjes al open ene kant wat verder als de andere kant
Is wel erg vroeg, maar zou kunnen. Meestal rond een week. Dat kleine hoekje kan er nog dagen zitten...hier is meestal de eerste de laatste die zijn ogen helemaal open heeft...
haha volgens mij was dit de laatste t zijn 5 mannetjes en 2 vrouwtjes geloof ik kleintjes van gister doen het verder heel goed zijn allemaal goed gegroeid ( zo'n 10 gram ) de zwart wit kwam als laatste en de 2e foto die vond ik in de kattenbak ze zien er wel goed uit he? de andere katjes van 4 dagen oud zijn volgens mij echt groot haha
alle gekleurde poesjes zijn zo goed als weg ( 4 ) nu de 3 zwarte nog die zijn volgens mij wat lastiger al hebben 2 witte pootjes vind ze erg mooi
tsja, is meestal zo. Probeer ook een beetje te kijken straks naar karakter. Als je bv een druk gezin hebt wat een wat schuchter kitten wil en er is een dappere zwarte, zou ik die toch proberen aan te prijzen. Dan is de kans veel groter dat ze uiteindelijk tevreden zijn met het kitten en er geen probleemgedrag ontstaat, dan wanneer het andersom is. Zien er allemaal super goed uit. Zo'n 10% groei per dag is helemaal goed. Leuke kittens!
Ben ik met je eens hoor, al mijn volwassen katten zijn ook geholpen, ook de mannetjes. Dit omdat ik ook niet wil dat mijn katers voor nestjes kunnen zorgen bij een poes waarvan de eigenaar niet de moeite van het steriliseren wil nemen. Maar dit poesje heb ik zelf met de hand gevoed en hier dus de bewuste keuze voor genomen om eenmalig een nestje te krijgen. Ook was er van te voren al een kitten besproken door een goede vriend.
poesjes gewogen en 1tje kwam niet goed aan ( zelfs afgevallen) uitgetild en bekeken en t lijkt nu alsof 1 pootje ( de teentjes ) helemaal slap zijn en niks doen? wat zou dat kunnen zijn?
Geen idee, kwestie van proberen denk ik. En over dat kitten: ze zijn natuurlijk nog wel jong en mss een beetje slapjes. Zou deze even wat bijvoeden en het dan even aankijken of hij weer gaat groeien en of hij weer wat sterker wordt. Op internet is veel info te vinden over hoe je een kitten goed de fles geeft. Werkt anders dan bij babies.
Als je kittens bij gaat voeren, moet je de sterksten voeren, zodat de zwakkeren meer moedermelk binnenkrijgen.
3 Kittens: 1 rode met witte sokjes (man) : 1 donker cypers met zilveren streepjes (vrouw) : 1 cypers met een rode vlek het kopje en witte voetjes (vrouw) Eerste jong zat klem en heb ik iets moeten helpen, de anderen waren er binnen een half uur na elkaar en zonder moeite. Met moeder poes gaat het prima en de jonkies drinken prima.