Lieve dames Ik heb hier 2 leuke katten rondlopen, die lekker buiten ravotten. Alleen heeft onze rooie poes elke keer vlooien . Ik word er helemaal gek van en zij ook . Ik kan haar om de maand behandelen met van die vlooien pipetten, volgens mij is dat helemaal niet goed.... Ook spray ik elke keer mn huiskamer met omgevingsspray voordat ik de katten weer behandel. Het rare is ook dat onze zwarte kater nergens last van heeft . Ik hoop dat iemand DE tip voor mij heeft zodat de vlooien wat langer weg blijven!
Welke pipetjes met anti-vlooien spul gebruik je? Frontline zijn vlooien namelijk grotendeels resistent tegen, bij dierenartsen kun je ook andere krijgen (gebruiken ze ook in asiels enzo): Stronghold. Dit is nieuwer, en zijn de vlooien dus nog niet aan 'gewend' zeg maar.. Anders misschien ff een keer met de dierenarts overleggen (al proberen die je wel vaak dingen aan de smeren)..
daarom werkt die frontline zooi niet goed...dacht al dat het aan mij lag maar hier werkt frontline dus ook voor geen meter. Ik heb nu de spray van frontline en die gaat wat beter dan de pipetten..ik spray het nu overal ook op waar ze zeg maar vaak ligt
vlooien en tegelijk de wormen bestrijden dus vlooien kuur geven en wormkuur heeftde kat ook een slaapplek waarje moeilijk kan komen? dan toch proberen deze te bestrijden, mijn kat lag veel op een plek n.l waar ik bijna niet bij kon. als je de ene kat doet moet je wel gelijk de andere ook behandelen ook al heeft ie nergens last van volgens jou het kan wel van die kat zn wormen bv komen. dus probeer eens alle 2 de katten vlooien en worm kuur tegelijk te geven en je huis ook te doen.
Ik heb de laatste keer idd Frontline gebruikt... Zal eens op zoek gaan naar Stronghold. Is dat ook bij de dierenzaak verkrijgbaar?Ik heb nu ook de spray van Frontline, maar zodra ik het dopje van de fles haal zit mn kat al buiten haha! Dat is zo'n gevecht.
Als je de gebruiksaanwijzing leest zie je dat het normaal om de 4 tot 6 weken ontvlooien is, en dat kan helemaal geen kwaad, het spul is gewoon uitgewerkt na die 4 tot 6 weken, je hebt tegenwoordig wel spul wat 6 maanden werkt. Heeft je rode kat toevallig een buitenshuis adres waar die graag verblijft? 1 aai van iemand die zijn dieren niet ontvlooit of een knuffel met een niet ontvlooide kat kan al genoeg zijn om jouw kat weer vlooien te geven, 1 eitje kan genoeg zijn en bij mensen die vlooien in huis hebben blijven deze aan kleding en handen plakken. Als jouw rode dus een echte knuffel is kan het best zijn dat hij dus iedere keer weer "besmet" wordt. Of dat hij bij iemand binnen lekkers krijgt maar dus ook een portie vlooien. Als je frontline 4 tot 6 weken werkt heb je dus altijd nog 2 tot 4 weken dat hij onbeschermd rondloopt. Vlooienspul werkt echt maar zo lang als dat op de verpakking staat, frontline is 4 tot 6 weken, dus als jij om de maand een pipetje geeft is de werking gewoon al weg. Zelf gebruik ik hier al 10 jaar frontline, en nooit last van vlooien, mijn witte kat is erg aantrekkelijk voor vlooien (ja dat kan je ook nog eens tegen je hebben werken) maar als ik netjes elke 6 weken een pipetje erop gooi is er niets aan de hand.
Ik gebruik geen frontline meer, ook al had ik ze behandeld de vlooien bleven. Ik gebruik nu adventange (zoiets) en dat dan iedere maand. En tevens de wormkuur ook regelmatig en op tijd! Want idd zoals eerder genoemd als ze wormen hebben hebben ze vaak ook vlooien.
Ik heb een kat met ernstige vlooienallergie en moet dus strikt zeker om de 6 weken druppelen. (ze bijt zichzelf anders helemaal stuk!) Wij hebben ook altijd Stronghold of Advantage. We wisselen een beetje af. Stronghold is wat duurder dan Advantage maar werkt tevens ook tegen wormen. Volgens mij is het niet bij de dierenwinkel te verkrijgen maar alleen bij de dierenarts. Hier heb ik het in ieder geval nog nooit bij de dierenwinkel gezien. Ik heb het wel eens online gekocht, lekker makkelijk
Dan heb je mazzel Het is al een bekend gegeven dat de vlooien resistent zijn/worden voor Frontline. Het schijnt dat Frontline Combo nog wel effectief werkt! Ik behandelde altijd op dezelfde manier als jou (overigens staat er ook een maximaal aantal behandelingen per jaar op de verpakking, volgens mij 6 of 8), maar de vlooienmars marcheerde vrolijk door hoor... Toen ben ik overgestapt op Advantage. Dat werkte wèl heel erg goed..Alleen vind ik, tot mijn grote ergernis, dat dit merk dit jaar voor het eerst (gebruik het al een paar jaartjes)ook alweer een stuk minder goed werkt. Wss de volgende keer dan maar Stronghold..
Hier ongeveer hetzelfde gehad.. alleen dan met de hond.. had hem behandeld met frontline maar hij bleef volzitten, werd er helemaal gek van, ben met hond en al naar de dierenarts gefietst en gezegd, help me alsjeblieft! toen werd geadviseerd om de hond in bad te doen tot aan z'n hoofd en dan goed wassen, alle vlooien van zijn hoofd afplukken en gelijk behandelen met stronghold, en ole de vlooien waren verdwenen.. maargoed om je kat nou in bad te stoppen.... die van mij krijg ik er niet in hoor haha maar zou toch overstappen op stronghold.. het is best duur maar het helpt wel perfect!
Je zou het niet zeggen maar je hebt bij de Action vlooienbandjes en die werken zo ultiem goed! Mijn katten hadden ook altijd last van vlooien en teken en dan vooral in de zomer. Ik heb ze toen een keer zon bandje om gedaan en ik heb nooit meer een vlo of teek gezien. Echt ik zweer erbij. En ze kosten nog geen 2 euro!
Hier ook. Pas na drie keer frontline gebruiken, kreeg ik pas door dat het dus niet werkte. Nu gebruik ik advantage en alles is weg
Onze kat heeft ook wel eens een vlo, maar het enige dat hier te krijgen is is frontline. Naast dat de kat het een ellende vindt, werkt het ook niet afdoende. Ik ben gewoon gestopt met behandelen. En wat blijkt: nog geen een vlo in huis gezien en eigenlijk valt het voor de kat ook mee. Af en toe heeft de kat het helemaal niet meer, die rent dan door het huis omdat ze een vlo heeft, maar die is een paar uur later weer helemaal ok. Natuurlijk gaat dit echt niet op in alle situaties, en soms krijg je echt verschrikkelijke vlooienplagen in huis, maar ... afkloppen... hier gaat het al een paar jaar goed zo (en we wonen nog wel in een heel warm oord). Het proberen waard misschien? Dat de andere kat er geen last van heeft zegt misschien ook wel wat over de ernst van de vlooienpopulatie...
Bedankt voor alle reacties/meedenken! Ik heb vanmiddag bij de dierenwinkel Bolvo omgevingsspray gehaald om het huis mee te sprayen en Exil vlooienpipetten. Ik ben benieuwd... En anders ga ik bij de dierenarts alsnog stronghold halen. Ik hoop dat ze er snel vanaf is, vind het zo zielig voor haar! En idd vanaf nu gewoon iedere maand ontvlooien. Dit gebeurd mij niet nog een keer, brrr!!
Gewoon bij de dierenarts Advantage (tegen vlooien) of stronghold (tegen vlooien en wormen) halen. die zijn op dit moment gewoon de beste!
ja dat had ik ook gehoord. Als het klopte was het hier nog wel goed. misschien door de diernearts laten inenten? of gebruiken die geen ander vlooienspul. Heel erg irritant. We hebben 1x een vlooienplaag gehad (gelukkig voordat Emma geboren was) ook gesprayed een paar keer en tioen was het weg