Help! Kat heeft geplast!

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 26 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Aaaaaaaah arm beessie :( Heeft ie 3 dagen opgesloten gezeten in een kamertje zonder eten en drinken!

En zonde van je bed maar ben idd ook bang dat je die lucht er nooit meer uitkrijgt.

2. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Mijn tip: koop een flesje alcohol, doe het in een spuitfles en spray het over je matras heen. Ik gebruikte het altijd als de kat van ons op het vloerkleed of vroeger op ons tapijt had gepiest. Gewoon laten drogen, je moet het misschien een paar keer herhalen.

Liefs Petra

3. Niet meer actief

Ja zoooo zielig.... Hij wist van gekkigheid niet meer wat ie moest doen, zo blij dat ie was dat die deur openging...

En alcohol, ga ik ook kopen! Het is nog maar voor 3 maandjes, dus ik ga alles uit de kast halen!

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    hahahaha :p !
    weet precies wat je bedoelt, wij hebben ook een hond (is nu 1 jaar oud) en die heeft inmiddels al alle hoeken van het houten meubilair afgeknaagd ..... hihi. Gelukkig wordt ze nu wel wat rustiger.

5. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Bleeegh, kattenpis, erger is er niet (nouja, voorzover ik geroken heb aan pis ;))!

Als je toch al van plan was om een ander bed te kopen, dan zou ik je aanraden om dat nu te gaan doen. Die lucht krijg je er namelijk niet uit.
    Mijn zus haar kat heeft es in haar auto gepist (over de bijrijdersstoel) en ook die lucht is er nooit uitgekomen. We hebben alle middeltjes erop losgelaten en de deuren alle dagen tegen elkaar open gezet, maar niks helpt.

Wees blij dat het niet al je nieuwe matras is, zeg. (niet dat je nu een gat in de lucht moet springen van mij, hoor, meer als bij wijze van spreken bedoeld)

6. marie

marie Lid

13 jan 2006
    41
    0
    0
    Noord Holland
    Misschien helpt detol. (weet niet precies of ik het goed schrijf) Geeft wel een hele sterke lucht maar dat trekt vanzelf weg.

Succes in ieder geval.

Groetjes Marie

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Alcohol (70%, bij de drogist te krijgen) zou inderdaad moeten helpen, bij mij wel in ieder geval! Succes

8. Poeh

Poeh Lid

12 okt 2006
    28
    0
    0
    Je kan ook Odor-Guard bestellen ik zal even de beschrijving van dit schoonmaak middel opzoeken.

Een literfles vol met miljoenen vriendjes die voor u aan het werk gaan! Geen urinestank! De microben in Odor-Guard voeden zich met ureum en scheiden koolzuur uit. Ze nemen dus de oorzaak van de stank op miluevriendelijke wijze weg.

Ik heb hier zelf goede ervaringen mee, alleen als ze 3 dagen op de zelfde plek heft geplast zou ik mischien toch een nieuw matras kopen.

9. Niet meer actief

Hallo!

Nou bedankt voor de lieve tips...

De lucht op de slaapkamer is iets minder maar nog steeds niet te harden.
    Heb er vannacht rinocaps opgegooid (van die stoomdingen met eucalypthus) en moet zeggen dat ik nu een aangenamere lucht heb in de slaapkamer.

Het nieuwe bed gaat gekocht worden, maar pas echt na de bevalling... Manlief wil echt niet eerder...
    En hij heeft er geen last van zegt ie... (maar volgens mij omdat ie geen nieuw bed wil)

Tot die tijd ga ik wel alle schoonmaakfoefjes van hierboven uitproberen! Baat het niet dan schaadt het niet!

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Hij heeft er geen last van: Plasvlek is zeker op jouw helft hihi!

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik heb dé tip! Althans...de enige tip die een beetje helpt tegen kattenpisgeurtjes..

Er schijnt eigenlijk geen enkel middel te zijn die de geur van kattenpis langdurig laat verdwijnen, behalve (tadaaaaaaaaaaa) blauwe biotex.

Ik heb zelf ook twee katten, één kater. Van die kater worden we gek want dat beest is hardstikke gestoord (echt hoor) en piestte in het verleden álles onder. Tja op gegeven moment houdt het op en kun je niet wéér een nieuwe stoel kopen.

Heb alles afgezocht naar een schoonmaakmiddel wat de geur wél laat verdwijnen, tot ik op een klattenforum de tip kreeg om blauwe biotex op te lossen in warm water 9doe maar flink veel)

Dit gooi je over de ondergepieste plek heen, en wrijf/ boen je er goed in.
    Het schijnt dat hier kristallen (ofzo) inzitten die de geur neutraliseren.

Het helpt overigens ook tegen stinkgeurtjes als muffigheid of schimmel(in je kelder ofzo)

Mijn kater piest niks meer onder trouwens sinds alle geuren zijn verdwenen in huis. (we hebben zelfs een nieuwe vloer moeten leggen, want het was niet uit het hout te krijgen)

Succes dus, een nieuw matras is ook niet erg goedkoop.

Liefs Niva

Deel Deze Pagina