Het probleem hiermee is natuurlijk dat ze er wel nog inkruipen en eigenlijk alleen eruit springen als ze jou zien Wat wij hier altijd doen als onze kat iets niet mag, is direct de plantenspuit. Hij ziet dan niet dat jij het bent en zal het geen 3 keer proberen (allez, hier toch)
Wij hebben 3 van die harige monsters rondlopen. expres hadden we de box al maanden voor de bevalling staan. Ik had ergens de tip gelezen om ongekreukeld aluminium folie in de box te leggen. nou ik kan je zeggen dat het werkt. ze zijn er alledrie een keer ingesprongen, en zo vreselijk geschrokken van het folie dat ze er niet meer in komen. Dat folie na de bevalling weggehaald en geen probleem meer! Nu mogen onze katten zoiezo al snachts niet in de woonkamer komen, omdat ze anders de boel afbreken. Maar alu folie helpt echt. het schijnt een heftig schrik effect te zijn het geluid van alu folie.
Ik heb mijn box een aantal weken geleden al een tijdje in de woonkamer gehad omdat ik een piepklein logeetje kreeg. Ik heb er toen schoteltjes met gemalen peper in gezet. Het was een groot succes. Ze zijn er een keer ingesprongen, begonnen te snuffelen en dus te niezen en weg waren ze! En ze zijn nooit meer terug geweest! Wel even het boxkleed omwisselen voordat je je kindje er uiteindelijk in legt!
Hier heeft de plantenspuit gewerkt. Paar keer spuiten en ze durfden niet meer! 's nachts en als we weg zijn mogen de poezen sowieso niet in de kamer waar de box staat.
ik heb er vanmiddag alu folie in gelegd. net sprong de kat erin, maar ze schrok meer van onze reactie dan van het folie... wij kunnen de woonkamer niet afsluiten, dit omdat wij "open" huis hebben, we hebben in ons hele huis "maar" 6 tussendeuren zitten. 5 voor boven, de slaapkamers en die ene is naar de hal. de hal is geen optie, 's nachts is de hal abso. geen optie, want die is zeker te klein voor onze 2 katten. die kunnen elkaar soms niet uitstaan... nou iig bedankt voor de reacties en tips, die van dat pepers op schotels kunnen we nog wel s proberen.
Hier ook van die (lang)harige mormels die allebei toch echt een eigen mandje hebben, maar niks liever willen dan op plekken liggen waar het niet mag. Eerst steeds in de box, ze eindelijk aan het kattenverstand gekregen dat dat niet mocht, toen gingen ze steeds in de kinderwagen, dacht ik ook opgelost te hebben door de maxicosi er op te zetten, nee hoor ze kropen er gewoon onderdoor om er alsnog in te gaan liggen! Toen ook nog de luiertas in de kinderwagen stond konden ze er toch echt niet meer in, dus toen gingen ze maar onderin de kinderwagen (in de boodschappenmand), wel minder erg, maar toch niet helemaal de bedoeling. Eindelijk dat voorbij, komt er weer zo'n leuk wipstoeltje in de kamer wat mevrouw en mevrouw toch ook wel lekker vonden liggen. Helaas voor hun daar mochten ze ook niet in! Na een maand of 4 echt voor politie agent te hebben gespeeld komen ze nu nergens meer in, op of aan....dachten we. Nu Danika wat groter wordt en lekker gaat rollen hebben we een mooi, groot speelkleed van Winnie the Pooh gekocht. En je raadt het al, wie liggen er op als je je even omdraait............... gr. Naja
je kan ook bij de dierenwinkel een geurstofje kopen wat je op de plekjes kan smeren waar ze wel mogen komen en bijvoorbeeld graag liggen, en eentje waar ze een hekel aan hebben. Bij ons helpt het echt heel goed, wij smeren het op de krabpaal en dan ligt ze er wel drie dagen verliefd tegenaan te kroelen. Zo weet ze precies waar ze wel en niet mag komen... Succes PS een plantenspuit helpt ook heel goed!
Haha leuk om te lezen van al die poeze beesten. Het blijven geweldige dieren. Ik heb ook 2 van die monsters. 1 is nu 3.5 maand en vreselijk ondeugend. De ander is 6 jaar en kruipt overal in. Ik had de maxi cosi nog geen 5 min. op tafel... (zie album) Dus box en wagen en wieg enzo zal voor ons ook wel een probleem worden. Maar bij die jong kat is de planten spuit heel effectief. Ben nu een paar weken bezig (hij krapt aan m'n meubels) en het werkt echt. Nu hoef ik alleen nog maar een gil te geven en de plantenspuit te pakken en hij rent al weg. Maar het is echt ff doorzetten, maar als je echt niet wil dat ze het doen moet je zeker volhouden. De aanhouder wint. (maar die aanhouder is meestal de kat...) Succes ermee!