Ik ga over een paar maanden samenwonen en ik was me aan het bedenken wat ik tweedehands kan kopen en wat ik echt nieuw moet kopen.. Banken en bekleding met stof wil ik toch echt nieuw omdat ik dat frisser vind en het ziet er vaak al 'geleefd' uit. Kasten of tafels van hout gaan vaak prima tweedehands, maar hoe zit dat met huishoudelijke apparatuur? Ik kan wel een nieuwe koelkast kopen voor 300 maar is een gebruikte koelkast van een beter merk wat eerst meer waard was niet beter? De laatste tijd ben ik dus ook rond aan het kijken naar apparatuur wat is gebruikt maar ik weet niet in hoeverre dit te vertrouwen is. (Bijv. koelkast, wasmachine, fornuis etc.) Wat zijn jullie tips/ervaringen?
Ik heb een tweedehands Miele wasmachine gehad, gekocht bij een opknapmannetje. Ding was al aardig wat jaren oud maar echt een super wasmachine, hij is nu net stuk gegaan (al denk ik dat hij nog wel gemaakt had kunnen worden maar daar zijn we niet aan begonnen).
Hier alles 2e hands. Zo goed als nieuwe combi magnetron a 40 euro, koelkast met 3 vrieslades 55 euro, losse vriezer met 3 lades 35 euro. Alles zo goed als nieuw van mensen die er snel vanaf wilde omdat ze bij gingen verhuizen of een nieuwe keuken kregen. wasmachine van 9 jaar oud die ik van oom heb gekregen. De wasmachine heb ik na 2 jaar weg gedaan. Deed het nog maar ik wilde met komst van kleine, een nieuwe. De rest van de apperatuur doet het nog prima. 6 jaar geleden gekocht Dus dat geld heb ik intussen lang en breed uit. Meubels 2e hands. Ook de bank en stoel maar hier zat een hoes om die gewassen kan worden.
Bedankt voor jullie reacties! Ik begin er inderdaad steeds meer aan te denken om toch wat meer tweedehands te kopen, op dat moment zitten we gewoon niet zo breed omdat we ook alle meubels etc. nog moeten kopen en dat zou toch een hele hoop schelen. Zijn er nog merken die er om bekend staan dat ze lang mee kunnen?
Ik zou je witgoed bij zo'n 2de hands witgoed zaakje halen. Ik weet niet of daar een echte naam voor is maar hier hebben we er 2 in de buurt. Dan is er toch een plek waar je heen kunt bij stukken. Vaak repareren hun ook nml.. Wasmachine zou ik wel nieuw nemen..
Toen ik op mezelf ging wonen heb ik echt álles via marktplaats gekocht. Tv, bank, koelkast, magnetron, gasstel, wasmachine.. Half jaartje geleden nog een telefoon op marktplaats gekocht.. Het enige wat ik nooit meer op MP koop is een laptop.. Heb ik 1 keer gedaan, maar daar vielen de scharnieren gewoon uit na een tijdje Eigenlijk stom natuurlijk, want dat had net zo goed met de tv of m'n telefoon kunnen gebeuren, maar omdat ik daar geen slechte ervaringen mee heb zou ik het zo weer doen
Er zijn van die dingen die je niet tweedehands koopt zoals een matras maar huishoudelijke apparaten zou ik geen moeite mee hebben. Je gaat er toch heen om het te bekijken en evt kopen dus dan kun je de staat van het ding goed onder de loep nemen. Ziet het er niet meer uit dan doe je het niet, simpel
Bijvoorbeeld banken kunnen ook prima tweedehands, je moet dan gewoon kritisch kijken naar de rest van het intrieur op de fotos en hoe de mensen zijn en hoe het ruikt als je gaat kijken. Onze eetkamerset met stoffen stoelen hebben we ook tweedehands via mp 3 jaar oud bij een heel net gezin. En witgoed wil ook prima via mp, zelf een keer voor 75 euro een wasmachine gekocht van een stel dat ging smanewonen, 4 jaar nog goed mee gewassen. Toen onze dochter bijna geboren werd toch maar een nieuwe gekocht en de oude weer verkocht voor 50.
We zijn begonnen met alles nieuw toen we gingen samenwonen. Nu zou ik alleen witgoed en elektronica nieuw kopen. Ondertussen hebben we al een compleet nieuw(2dehands)
Hier was alles 2de hands (behalve inderdaad een matras) toen ik op mezelf (kamers) ging wonen, maar nog steeds als ik iets nodig heb wat een grote uitgave is stuur ik eerst een mail rond naar familie en vrienden. Je zult verbaasd zijn over wat mensen allemaal nog hebben staan of via via. Dus stuur een mail rond met alles wat je nodig hebt wie weet wat er allemaal gratis of voor heel weinig af te halen is bij familie en/of vrienden. Sommige dingen hebben we nu we inmiddels (al weer de nodige jaren) samen wonen de nodige dingen al voor nieuw vervangen, voordeel is dat je nu kunt sparen en echt iets naar je eigen smaak kunt kopen, en dan heb je steeds weer een ander interieur!