Help: Kat plast op mat

Discussion in 'De lounge' started by Fem, Oct 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Misschien heeft één van jullie dé oplossing hiervoor. Sinds dat wij in ons huidige huis wonen (nu 3 jaar, als ik erover nadenk op de dag af 3 jaar zelfs) plast onze kat op de mat. We hebben speciaal een kokosmat (of hoe je het ook schrijft) aangeschaft voor haar en dan met name voor het scherpen van de nagels.

Maar helaas; het enige wat ze erop doet is plassen. Ik heb al van alles geprobeerd; Nieuwe mat gekocht, inspuiten met amoniak, aluminiumfolie erop gelegd. Niks helpt.

Weet iemand van jullie hoe we dit het beste kunnen aanpakken? Ze gaat wel gewoon op de kattebak trouwens, OOK om te plassen :(.

Bedankt alvast!

Liefs,

Fem

2. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Ik heb ook zo'n kat. Heb ook al van alles geprobeerd van citronelolie tot peper van die dure middeltjes bij de dierenarts tot van die stopcontact dingen die een rustgevende geur verspreiden.
    Ik denk niet dat mijn kat er nog ooit vanaf komt.
    Hij is al 12 jaar en doet het alleen als hij zich onzeker en opgejaagd voelt de de andere twee. Verder plast hij ook netjes op de bak of anders buiten.

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hier ben ik wel benieuwd naar, die van ons kotst altijd op het logeerbed :(

4. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ew, kotsen op bed is ook niet alles nee.... hoe kan dat nou he? :(

Senninha: Ik denk dat die van ons er ook niet mee vanaf komt, ze is ook al 13, dus een 'ouwe doos' maar ik ben bang dat ze het niet meer afleert.... en de mat eruit halen is ook gen optie, want direct daaronder zit het luik waardoor je onder het huis komt, dus dat ziet er ook niet echt fris uit :(

5. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    een elektrische mat er neer leggen dat zodra er ook maar een beetje pies erop komt het een beste schok geeft :)

6. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    misschien een stomme opmerking hoor, maar komen er vreemde katten aan de andere kant van de deur ? misschien wil ze wel haar territorium verdedigen omdat ze aan de andere kant van de deur andere katten ruikt?

misschien moet je de ammonia aan de buitenkant van de deur spuiten in de hoop dat vreemde katten wegblijven?

ik had ook steeds een vette vreemde kater in de portiek zitten (lekker droog) en mijn eigen kat vond dat echt helemaal niks.

7. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    misschien de mat op een andere plaats leggen?

in ons vorige huis hadden we vloerbedekking
    en onze kat plaste altijd op de plek waar
    bij ons zo'n luik zit.
    dus misschien is dat het.

8. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Bij ons zit onder de mat ook het luik voor onder het huis.
    We hebben de mat wel soms een paar dagen buiten liggen om te luchten.
    Want voor het bezoek is het ook niet aangenaam dat als ze binnen komen gelijk in de zeiklucht staan. :oops:

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    onze kat poept steeds voor de voordeur!
    Grrrr...dit is nu al een halfjaartje en ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt super erg vind, en ik gewon een hekel aan dat beesie begin te krijgen, zat zelfs al te dneken om haar weg te doen(maar kan het niet over mijn hart verkrijgen)! Alles al geprobeerd, niks helpt!
    (mat weg, krantje, bleek, peper etc.)

Het is nog dunne poep ook en als je dan de voordeur open doet wrijf je het gewoon uit, en hoppa weer de deurzwabber onder de poep!

Wordt er leip van, en vind het flink ranzig.....

10. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wij dachten ook dat het met de kat aan de andere kant van de deur te maken had, dus hebben wij de onderkant van de deur 'dicht gemaakt' (er zat glas in en nu dus een houten plaat, geschilderd en al hoor, dus het is echt heel netjes ;)).

Ik heb de mat ook al buiten in de tuin gelegd toen het regende om hem uit te wassen, maar zodra ik hem terugleg... HOP, gaat ze weer. En ze weet dat het niet mag, dus doet ze het lekker 's nachts of als wij niet thuis zijn. Ik heb dr weleens op heterdaad betrapt, toen kreeg ze bijna een hartaanval van me, maarja, wat moet ik anders?

Ik zou het niet over mijn hart kunnen vekrijgen om er een elektrische neer te leggen, hahahaha, arm beestje, het is al een ouwe bes hoor, heb ik dr gelijke geëxcuteerd (ofzoiets) :)

11. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Ben wel blij dat hij het niet iedere dag doet.
    En ik hou teveel van het beestje om er een elektrische neer te leggen.

12. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier ook zo een probleem.
    heb pas 2 kittens aangeschaft de eerste dagen gingen ze mooi in de kattebak maar nu doen ze het gewoon overal ik wordt er echt niet goed van zelfs in de pas gewassen was.
    iemand een idee wat ik kan doen?

13. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou Senninha, die van ons doet het gelukkig ook niet dagelijks hoor, zeker niet nu ik met verlof thuis ben... arm beestje... verder is ze zooooo lief!

Talia; Lastig, maar het voordeel met kittens is wel dat je ze nog veel kan aanleren, is het niet 'het eigen terrein' afbakenen? Ik zou, iedere keer als ze aanstalten maken om te plassen (en je ziet het), ze oppakken en in de kattenbak zetten..... misschien helpt het?

14. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik weet nie of het bij jou helpt. maar wij hadden toen gehoord om alluminium folie op de mat te leggen, daar moeten katten niks van hebben. dus misschien een tip ;) bij ons hielp het trouwens goed!

15. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, aluminiumfolie hadden wij ook al geprobeerd, sterkr nog; ze ging eroverheen lopen rennen en vliegen, volgens mij vond ze het juist leuk :confused:. Hoelang hebben jullie het laten liggen? Voordat er verandering in kwam bedoel ik :)

16. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    nog geen week, of lag het er nou onder., dat kan ze er niet mee spelen.. :)

17. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    het is abslouut niet leuk , maar ik kreeg hier accuut de slappe lach van sorry !
    die vreemde katten altijd !

L.sybje

18. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Maar als ik het eronder leg heeft het toch geen nut? Toch? :confused:

19. Choco

Choco Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,186
    0
    0
    Friesland
    Ondervindt je kat misschien ook stress? Daar kan het namelijk ook door komen.

20. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    al 3 jaat stress? Ik zou niet weten waarvan :(, ze ligt nu zo lief te slapen, ze doet nog geen vlieg kwaad (letterlijk ;), haha). Hoe zou je kunnen merken dat een kat stress heeft denk jij?

Share This Page