hee fem, je moet juist geen ammoniak en sterk geurende middelen zoals bijv. dettol gebruiken. Daar gaan ze juist expres op plassen om die sterke geur tegen te gaan. je kunt een ander soort mat nemen, het kan zijn dat ze de structuur van de kokosmat verward met kattenbakgrind. als ze eenmaal op de mat plast blijft de geur erin. schoonmaakazijn is het beste om te schoon te maken. je kunt ook de kattenbak op de mat zetten, en deze langzaam verplaatsen. van de mat af. Ik weet niet of je meer dan 1 kat hebt? Heb je uitgesloten dat ze geen blaasgruis heeft bij de dierenarts? dat is ook vaak een oorzaak van onzindelijkheid bij oudere katten
straffen is hartstikke fout als je poes/kat dit doet omdat ze gestresst is. Dan worden ze alleen maar meer gestresst, heb ik me laten vertelllen... Onze halfpers doet het ook, sinds ik zwanger ben op het zeil voor de deur naar de huiskamer. We hebben 3 katten. HEt eerste wat wij geprobeert hebben is extra kattenbak, had geen effect. Ook alu folie geprobeert, citroenspray, cattitudespray. Niets werkt. Benchtraining is nog een optie, maar daar zie ik geen heil in. Ik weet het ook niet meer.....
Dat lijkt me echt heel vervelend. Misschien helpt het als je haar 's nachts niet in de hal kan laten komen? Mijn katten vernielen mijn hele bank maar ze hebben gelukkig nog nooit ergens anders hun behoefte gedaan als in de kattebak! Ik heb wel eens gehoord dat als een kater jong is en nog niet is gecastreerd hij gaat sproeien. En dat hij dat ook zijn hele leven blijft doen! Maar ik weet niet of je een kater hebt of een poes?
ppoes en 2 katers. Poes doet het dus sinds ik zwanger ben. Volgens diverse deskundigen komt het door zw schapshormonen...
Oke, het schijnt inderdaad dat ze dat aanvoelen. Toch zou ik aanraden (als ze tenminste het op 1 plek doet dan) om die plek voor de poes afgesloten te houden. Maar als ze het op meerdere plekken doet kan dat natuurlijk niet.
Nee ook niet. Heb echt alles al geprobeert. Onderling gedragen ze zich net als anders, dus kan me niet voorstellen dat het daar mee te maken heeft.
dit hadden wij ook....onze kater pieste ook op de mat,puur omdat in de voortuin andere katten pieste tegen een struik,wij hebben bij de voordeur een fles schoonmaakazijn leeggegooid,en dat een paar keer herhaald.sindsdien nooit meer last van gehad,en dat is nu 2 jaar geleden.
Hai, heb effe geen tijd om rest van reacties te lezen, maar wij hadden ook een kat die op de mat zijn ontlasting liet lopen. De kat hebben we nog steeds, maar sinds we een etensbakje van hem op de mat hebben gezet is het over! Ze doen hun behoefte nl. niet bij hun etensbakje. Gelukkig doet hij z'n behoefte nu gewoon weer in de kattebak en nergens anders
Heb niet alles terug gelezen, maar wil toch ff reageren. Wij hebben een kat gehad die dat ook steeds deed. Echt dagelijks. Om gek van te worden. Alles geprobeerd. Van dure middeltjes tot peper, azijn enz. enz. Maar hij pieste overal doorheen. We hebben zo'n droogloopmat. Zelfs als ik de mat weg haalde om te wassen ging meneer op het luik wat onder de mat zit piesen. Nieuwe mat gekocht met het idee dat dan de geur er wel uit zou zijn... Nou nee, het heeft totaal zo'n anderhalf jaar geduurd, toen is hij dood gegaan. Helaas want het was een schat. Daarna nooit meer gebeurt dus. ( we hebben er nog 1) Ik zou dus ook niet weten wat je er tegen kan doen. Katten zijn en blijven hele eigenwijze beesten... De tip die hier bovenstaat (vorig bericht) vind ik wel een goede. Daar waren wij nog niet op gekomen. En het klinkt logisch. Succes ermee. Groetjes Boney
misschien hier ook nog een tip zwarte peper erop strooien want een kat ruikt eerst voor hij plast ik heb 8 katten 7 doen er niks binnen en die het laatst is gekomen poept ook bij de voordeur ook vanalles aan gedaan maar niks helpt als je het in de gaten hebt gaat hij op kattenbak maar anders niet ik heb binnen poezen er komt er niet eentje buiten er staan hier ook genoeg kattebakken in huis en worden elke dag schoon gemaakt groetjes cathy
Wij hebben er dus ook zo eentje. We hebben echt alles geprobeerd zelfs dat ie op een gegeven moment 3 kattenbakken verspreid had staan door het huis. We hebben alle kattenbakkorrels geprobeerd die op de markt te verkrijgen waren (soms vinden poezen te grove kattenbakkorrels niet prettig en gaan daarom niet op de kattenbak. Een andere korrel kan de oplossing zijn), ook plastic zakken, aluminiumfolie, peper, straffen met water, sleutelbos gooien, een hard lawaai maken als ie het deed, rustgevers voor in het stopcontact en jawel zelfs edelsteen therapie en reiki! Dat laatst hielp een beetje. Ondertussen heeft het beest alle plinten verwoest, mijn huis ruikt naar kattenpis en nu met de aankomende kleine ben ik het dier echt spuugzat! Hij heeft ons laminaat naar de vernieling geholpen. En ik ben niet iemand die interieur vóór huisdieren laat gaan, maar de lucht begint nu zo doordringend te worden dat ik me er genadeloos voor schaam! Bovendien met die kleine straks, die gaat hier niet in leven! Na bijna 5 jaar volgehouden te hebben met deze onzindelijke kat gaat ie nu dan ook écht de deur uit! HOeveel zeer het ook doet in mijn hartje, dit kan niet meer. Het gaat ons een flinke duit kosten.. maar een nieuwe vloer hebben we dus echt nodig. De kat heeft het ook nog OVERAL in huis gedaan, en je kan wel blijven dweilen en opruimen, maar op een gegeven moment hou je het niet meer bij. Als je de lucht hier ruikt zou je niet zeggen dat ik iedere dag stofzuig en dweil! Vanavond gaan we het eerste kamertje (het aanstaande babykamertje) ontdoen van de vloer, daarna is de woonkamer aan de beurt. En ondanks dat ik het vreselijk vind dat de kat weg gaat (komende zondag gaat ie naar iemand met een grote tuin in Assen), ben ik er ook wel opgelucht over. Weer een ergernisbron minder en eindelijk eens een huishouden waar ik gewoon eens iets op de grond kan zetten zonder dat het onder gepiest of kapot gemaakt wordt (de kat had zuurstof tekort opgelopen tijdens de geboorte, hij had ook nog een heel moeilijk karakter hierdoor). Ik wens jullie dames dus veel sterkte met jullie poezen, vooral de dame met de 2 kittens. Ik hoop dat je ze alsnog zindelijk krijgt. Ons is het helaas niet gelukt, vanaf dag 1 ging het dier al gedeeltelijk niet op de kattenbak (hij plast er ook in, maar meestal niet). Als ik voor al die keren dat ik het beest bij zijn nekvel heb gepakt een stuiver zou krijgen, dan was ik nu rijk haha..