Mag ik vragen wat jou mankeert ? Heb ik jou persoonlijk leed berokkent of zo? Ik heb geen regels overtreden en ben netjes langs de douane gegaan. Ik snap ook niet dat jij ergens uit kan opmaken dat ik trots ben of wat dan ook. Blij ben ik zeker wel. En dat zou iedereen met een beetje hart voor dieren hebben. Het kan wel zo zijn dat mensen liever een kat de straat op gooien of een hond aan een boom vast binden als ze op vakantie gaan maar zo ziet ik niet in elkaar. En overigens ik heb dit bericht puur geplaats om mensen van de afloop te verwittigen. Hoe irritant is het als er topics worden geopend en het vervolg niet wordt geplaatst? En ik wou een punt maken dat het niet altijd zo gaat zoals de meesten hier voorspelden: dat het absoluut niet kan en dat er allemaal Nare consequenties zouden volgen. Nogmaals: ik had een reden waarom ik niet aan alle eisen kon voldoen dat was niet uit gemakszucht.
Welke oplossing had je dan gezien? De keuze was de straat of mee. En hoezo risico? Ik had een officieel document van de qarantaine arts dat ze gezond is en haar reispaspoort . Ik heb geen besmet dier naar Nederland gebracht oid. Voor de terugweg ga ik haar natuurlijk chippen enz aangezien dat hier prima kan en er wel tijd is.
ik vind dat je een groot risico hebt genomen en daarmee een potensiéle kans hebt veroorzaakt voor heel veel dieren die ziek konden worden daardoor that's my point. nogmaals die regels (en entingen en testen) zijn er niet voor niks. dat kun jij leuk of niet leuk vinden het is gewoon zo.
Je reageert wel heel fel.. ik snap de zorgen van de andere dames wel . ik bedoel het is wel een risico en gelukkig ben je dr door een gekomen maar eht had ook totaal anders kunnen lopen.. Laat je nou de kat in nederland?
Ik begrijp de reacties van Blup en Whabbit wel. Uit je post kon ik ook niet opmaken dat je een officieel document had van een quarantaine arts en een reispaspoort. Dat werd mij pas duidelijk in je laatste post. Je had het op zo'n manier neergezet alsof je aan geen enkele regel had voldaan om je kat mee te mogen brengen. Maar goed, ik vind het fijn voor je dat het is gelukt
Heel veel andere katten? Ze blijft in huis. Ziekten? Ze is onderzocht door meerdere doktoren en de qarantaine uit land van herkomst heeft haar gezond verklaard. De entingen heeft ze ook gewoon. Zelfs meer dan nl vroeg.
Normaal heb ik een langer lontje maar als je het hele topic doorneemt zal je zien dat zo goed als iedereen deed alsof het onmogelijk was en er verschrikkelijke consequeties zouden volgen als ik mijn kat mee zou nemen. Ik kan mij zeker wel tot een bepaalde hoogte inleven maar ik vind het ook een beetje jammer want het kon dus prima en ik was bang gemaakt voor niks. ًgelukkig kan ik denken voor mezelf en beseffen dat niemand hier bij het VWa of de douane werkt maar voor hetzelfde geld had ik Mij laten oplieren en voor niks Mijn kat achter moeten laten ( op straat?). Anyway ik wou gewoon aangeven dat het is goed gekomen en dat je dus niet zomaar moet opgeven mAar toch moet proberen een oplossig te zoeken.
vind je het erg dat ik vind dat dit een steeds vreemder verhaal vind worden. je opend een topic omdat je niet de beoogde dingen in orde kunt krijgen en omhoog zit omdat je geen oppas hebt en dus het beestje illegaal wil meenemen. wij raden je dat allemaal af met bepaalde redenen.jij weerlegde alles, er was niet genoeg tijd meer,. het was tever reizen voor de chip , het katje was te jong waren je redenen en er was simpelweg niet genoeg tijd meer voor een offiele bloedtest. en nu out of the bleu is het katje volledig geént, zelfs meerdere keren na gekeken door quarantine artsen nog wel. ik vind het maar vaag allemaal.maar het zal wel aan mij liggen.
Mijn kat is geënt en nagekeken door artsen idd. Dit neemt niet Eens een halve dag in beslag. Ik heb eerder in t topic al Aangegeven dat ze geënt was n nog zou worden maar dat de entingen niet zo oud zouden zijn als nl had gewild . Zelfde Vd titerverklaring. Moet ik alles opnieuw vertellen? Beetje kinderachtig dat het nu ineens als een stek verhaal wordt weg gezet. Die qarantaine verklaring moest juist zo kort mogelijk voor de reis anders kan het dier in de tussentijd nog ziek zijn geworden.
persoonlijk vind ik het heel erg onverantwoordelijk wat er is gebeurd. want ook al is ze gezond verklaag volgens zeggen. dat nog kan ze genoeg bij zich hebben en dus als nog ziektes verspreiden. en ja voor veel katten! ze is toch op verschillende plekken geweest?dus ze kan overal een eventueele ziekte hebben verspreid door zulke onverantwoordelijke acties van mensen krijg je verspreiding van verschillende ziektes. als je kijken naar een land als australië daar was zo terug gestuurd naar land van herkomst en had je gelijk een verbod gekregen.juist omdat die de ernst in zien. mijn mening ik vind het echt onverantwoordelijk dat je je ouders katten blootsteld aan een kat die wel iets bij zich kan dragen. ik bedoel ze hebben echt geen huid/speeksel/bloed kweekjes en dergelijke afgenomen of wel dan?
@Ts ja maar goed je verteld beetje dubbelzinnige dingen.. maar goed wij vinden het onverantwoord en die mening mogen we uiten en als jij vind dat jijer goed aan gedaan heb so be it.. maar dan had je ook geen topic hoeven openen want je doet tochw el wat je zelf wil maar voor de derde keer de vraag blijft de kat in nederland?
trouwens bedenk je je ook dat het katje er ook stress aan kan ondervinden eerst 2 weken daar dan 6 weken daar en vervolgens weer terug??
Even voor de goede orde: ik geloof dat ik je eerder op een heel vriendelijke manier gratis van deskundige informatie heb voorzien en je bovendien een suggestie heb gegeven van wat een goede oplossing zou zijn? Nog even om je geheugen op te frissen, dit was mijn eerste goedbedoelde bericht aan jou: Dat in dit geval de quatanainearts een gezondheidsverklaring heeft getekend is prima (dat kan je lokale dierenarts ook doen) en daarmee heb je aan een van de voorwaarden voldaan om te mogen vliegen. Maar die quarantainearts heeft NIETS met de nederlandse douane te maken: je hebt geluk dat die je niet heeft gecontroleerd, want met je ontbrekende chip, voldoende oude enting (en evt. titerbepaling) ben je in gebreke! En ik ben dan ook heel benieuwd wat je zou hebben gedaan als ze je wel hadden gecontroleerd, want dan was je kat gewoon echt het land niet ingekomen? Los daarvan ben jij gewoon strafbaar als je een dier dat niet voldoet aan de eisen het land in probeert te smokkelen en kan je daar zelfs voor worden vervolgd! Ik vind het raar dat je voor zo'n risico kiest. Je bent dus zeker ook niet bang gemaakt voor niets, jij hebt gewoon geluk gehad. Ik werk dan weliswaar niet zelf bij het VWA of de douane, maar heb letterlijk dagelijks met het VWA en dit soort vraagstukken te maken. (En ook met de gevallen waar mensen in paniek van een vreemd vliegveld bellen omdat ze niet aan de importeisen voldoen en of ik op dat moment nog iets voor ze kan betekenen! Nou: nee dus!) Nogmaals: voor jou ben ik blij dat je nu samen met je kat hier bent, maar een schoonheidsprijs verdient het nog steeds niet! En zeker als je nu min of meer stelt dat degenen die je eerder van eerlijke antwoorden en advies hebben willen voorzien je voor niets bang hebben zitten maken sla je de plank toch echt flink mis in mijn ogen.
Haha nou nou. Als het poesje gezond verklaard is (de nodige papieren heeft) en enkel de chip mist, wat is het probleem dan? Ben blij voor je dat je haar meegekregen hebt. Ik woon in het midden oosten, en daar heb je ontzettend veel van die katjes die aan hun lot overgelaten worden. Dus ik juich het toe wat jij gedaan hebt, en dan doel ik dus ook op de gezondheidsverklaring en vaccins. Want een zieke poes meenemen kan natuurlijk genoeg gevolgen hebben. Gelukkig in jouw geval dat het niet om een zieke poes gaat.
Sorry hoor, maar wat een gezeur zeg! Ik vind het echt SUPER dat jij je zo over dit katje ontfermd!!! Dat je je niet volledig aan de regels hebt gehouden kan ik me voorstellen... Je houdt van zo'n beest en je wilt er dan alles aan doen. Als hij nu ziek was, dan vond ik het een ander verhaal, maar het beestje is gezond. Veel succes met je katje!!!
Nou, dan is het probleem dus dat ze die chip mist (en niet aan de vaccinatieeisen en bloedtestvereisten voldoet)! En dat daarmee TS een risico heeft genomen en regels heeft overtreden die er niet voor niets zijn. Kans is uiterst klein, maar even in theorie: iemand neemt op vergelijkbare manier zijn hond of kat mee uit een of ander land. Lijkt bij vertrek nog gezond en is dus ook door de dierenarts daar als zodanig gezond verklaard. Maar net even jammer: het dier is met rabies besmet maar zit nog in de incubatieperiode. Eenmaal in Nederland wordt het dier klinisch ziek en bijt jou of je kind. Ga je wel aan dood. DAT is bijvoorbeeld het probleem! Die regels zijn niet voor niets opgesteld en dat is gedaan met zowel het belang van het dier zelf, maar ook van andere dieren en ook mensen in gedachten. Nogmaals: heel fijn dat TS nu samen met kat hier is, maar er wordt wel heel erg kort door de bocht gereageerd. Heb overigens nog niet van TS zelf of van iemand anders die het allemaal maar gezeur vindt, gehoord wat er zou zijn gebeurd als de douane haar wel had gestopt! Had iedereen dan ook nog geroepen: "Wat heb je het goed aangepakt?"
mee eens, mag een qarantaine arts uberhoubt wel een gezondheid verklaring af geven als er nog geen bloedbeeld verklaring is?