Help!Kat uit buitenland meenemen naar Nederland

Discussie in 'De lounge' gestart door Maysa86, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik vind het erg raar dat sommigen hier de verklaring die Whabbit als dierenarts neerzet gezeik vinden. Ze zet de waarheid neer, haar mening en advies als dierenarts, de reden waarom de regels er zijn en de gevolgen ervan als deze regels niet worden gerespecteerd. Met andere woorden: jullie vinden die regeltjes maar kul en vinden het ok om dieren uit het buitenland zomaar mee te smokkelen?

2. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Als iemand drugs langs de douane weet te smokkelen is het toch ook nog steeds illegaal? Ze heeft juist NIET gedaan wat ze moest, maar is er (fijn voor haar!) mee weggekomen.

Ik snap niet dat mensen daar zo makkelijk overheen stappen!

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48

Nee duh, bij drugs laat je het ook niet zien he, dat verstop je juist.

Die kat heeft ze toch niet verstopt? ze is er toch gewoon mee bij de douane langs geweest en ze had de nodige papieren.

Als ze nou iets volledigs illegaal had gedaan dan had ik het echt afgekeurd maar hier kan ik me echt niet druk om maken.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ze smokkelt die kat toch niet mee? Blijkbaar vonden ze hier dat haar papieren etc in orde waren.

5. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Je moet even alle posts goed lezen: Ze had NIET de nodige papieren. Ze hebben haar alleen niet goed gecontroleerd.

Het is prima dat jij je er niet druk om kan maken en ik lig hier ook geen moment wakker van, maar een aantal mensen die hier zo makkelijk reageert gaat volledig voorbij aan het feit dat die regels er niet voor niets zijn.

Heb je mijn post over rabies gelezen? Zou je het nog steeds prima vinden als jouw dier, of erger: iemand die je nastaat rabies oploopt (en doodgaat) omdat iemand een hondsdol dier meegenomen heeft?

6. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    (Mag ik mezelf even een schouderklopje geven voor het feit dat ik zo rustig blijf uitleggen wat ik al een aantal keer eerder heb geschreven en uitgelegd, maar waar blijkbaar structureel overheen wordt gelezen? :D)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dit beest is tenminste nog nagekeken etc. Laten we maar niet spreken over al die Nederlanders die tijdens de zomervakantie zo´n lief katje meenemen uit Italie of Spanje waar helemaal niet eens naar gekeken is.

8. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Alweer: het ene praat het ander niet goed!

9. Locusta

Locusta Niet meer actief

Juist! Gevoelsmatig ben ik blij dat het haar gelukt is, maar laten we niet voorbij gaan aan het feit dat de regels er niet voor niets zijn ;)

Ik ben het helemaal eens met Whabbit.

10. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik vind het nooit ergens op slaan als mensen dieren vanuit het buitenland meenemen. Zoals bijvoorbeeld uit spaanse asielen. Hier in Nederland zijn ook genoeg lieve huisdieren die een plekje zoeken om te mogen spelen en knuffelen. Laten het bij de nederlandse asielen houden voordat we vanalles hier heen halen terwijl de opvang in Nederland ook meer als vol zitten.

11. Loe

Loe Niet meer actief

Maysa, blij voor je dat het is gelukt!

Deel Deze Pagina