Ik denk dat het inderdaad zoiezo een goed idee om naar de DA te gaan. Binnenkort toch lekker vrije dagen dus dan ga ik even bellen. Hoop dat er verandering in komt..
Goh! het kon mijn verhaal zijn wat ik hier lees! ik heb van de week nog gedacht om mijn verhaal hier neer te tikken, maar dat is niet meer nodig...haahahhahah! Bij Kaius (onze siamees) is dit probleem begonnen nadat ik Noa kreeg. Voorheen was het de allerliefste kat van de hele wereld. Hij speelde lekker buiten, met mij etc.. Ook het eten was geen enkel probleem. Ik had een bakje met voer staan, waarvan hij de hele dag kleine beetjes at. Nu Noa er is heb ik een kat die werkelijk onuitstaanbaar is. Hij miauwt de hele dag! en siamezen hebben een stemgeluid wat door merg en been gaat! Hij zeurt de hele dag om eten. Als ik het eten neerzet, dan schrokt hij het binnen een keer op, om het vervolgens weer uit te kotsen. Dus nu geef ik hem twee porties per dag. 's nachts om vier uur word meneer wakker om te eten en zet dan de hele tent op zijn kop met het gemiauw. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, het is bij mij echt een gedragsprobleem en zit er werkelijk waar aan te denken om een kattendeskundige in te schakelen om het probleem op te lossen. Een dierenarts heb ik bezocht en die heeft hem binnenste buiten gedraaid. Hij is kerngezond. Andere brokken baten niet, aandacht geven baat niet......pfffff...........
Ons katertje is ook een veelvraat hoor, hij krijgt wel alleen maar korreltjes, mag dus niks van ons van tafel eten (hij schooit wel hoor, maar krijgt niks). Nu is hij wel nog maar bijna vier maand en dus nog heel hard aan het groeien. Ik dacht dat het normaal was, toen ik voor z'n prikken naar de veearts ging, heeft die er ook niks over gezegd.
Weet er trouwens iemand of brood slecht is voor katten? Ons dochtertje laat namelijk vaak een stukje brood vallen en dat eet hij dan wel op, hij is er helemaal gek van.
dat denk ik niet hoor...één van mijn katten eet ook graag brood, zolang het geen hele broden zijn kan het geen kwaad! ik heb ook veelvraten...maar niet zo extreem (meer) als jij zegt misschien moet je idd een keer je voer aanpassen...of het juist niet heel de dag laten staan...dan vinden ze het niet meer bijzonder want het is er toch wel. Als je het weghaalt en later weer terug zet "moet" ie het wel dan opeten...anders heeft ie niets. Hij zal dan in het begin misschien alleen nog maar meer honger hebben, maar zodra hij het snapt niet meer! Wist je trouwens wel dat je m nu hij geholpen is iets minder eten moet geven...nu komt ie veel sneller aan...en dat is natuurlijk niet goed! Misschien wat echte "kattentussendoortjes" dat je m daarmee aan gaat leren dat ie dat wel krijgt en de rest niet! en gewoon blijven straffen als ie t wel doet! (dat stukje van 20 keer niet....21e keer wel...) heel veel succes!
Heel herkenbaar, bij mijn ouders hebben de katten gewoon altijd eten en eten voldoende, maar niet teveel. Hier vreten ze ALLES in een krap kwartiertje op en een half uur later zijn ze weer aan het zeuren. Ik word er GEK van!
Wat een rot katers ook Misschien man eigen? Het typische is.. het gaat nu eigenlijk wel goed! Zodra hij gaat bietsen en wild word als er eten in de buurt is, zet ik hem buiten. Dat weet hij onderhand ook wel.. Als hij gaat klieren en daar bedoel ik mee gewoon expres aan de bank krabbelen, gek rondjes rennen in huis (gewoon baldadig ofzo) dan zeg ik kommaar en dan rentie meteen naar de achterdeur. Verder slaapt hij lief bij je opde bank. Hopen dat het zo blijft..