Help, kiespijn door erge verkoudheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door carpediem2010, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik knijp hem zo.
    na mijn zwangerschap al een kies getrokken, 5 gaatjes.

Nu ben ik sinds een week erg verkouden, zit ook vast in mijn holtes.
    Pijn onder ogen met bukken enzo( groen snot, sorry voor details)
    En opeens vanmiddag pijn in een bovenkies, ook als ik er tegenaan tik of kauw.

Ik lees wel dat je kiespijn van verkoudheid kan hebben, maar ook dat die dan pijn doet als je ertegen tikt?

Iemand dit gehad?

Ben zo bang dat het weer fout is.

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hoi, ik open net een topic over Augmentin. Ook ik stikte van de kiespijn en ook heel erg warmtegevoelig ondanks een wortelkanaalbehandeling.
    Ik ben gisteren met Augmentin gestart en de tandpijn is verdwenen. Terwijl ik al een paar maanden last had. De tandarts dacht aan een sluimerende ontsteking in de kaakholte waar de wortelpunten in liggen. Verminderde weerstand door al 7 maanden borstvoeding te geven.

3. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Oja, en stomen, stomen stomen. Met rhinocapsules of gewoon keukenzout. 3 x pd , je neus, keel en oren. Lekker lang onder een hete douche helpt ook.

4. MLkids

MLkids Niet meer actief

kaakholte ontsteking?

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook flink verkouden en ook erge kiespijn (ook bij aanraken/tikken/enz.).. Dus het zou kunnen!

6. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Hierdoor had ik ook een keer hele erge kiespijn.

7. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Oke, dus meerdere waarvan de kies pijn doet als je ertegentikt?

heb net gestoomt met rhino capsules

8. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Met eten doet het ook zeer, en echt een kiespijn gevoel af en toe pfff

9. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Met eten deed het ook zeer ja, tikken weet ik niet meer. Is alweer een paar weken geleden.

10. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Heb ik ook wel eens hoor, doordat je (kaak) holtes vol zitten... Maar dan moet het natuurlijk wel over zijn als je verkoudheid afneemt....

11. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hmm oke, maar dus ook echt pijn aan 1 kies met tanden op elkaar doen enzo, en aantikken/eten.

Maak me zon zorgen, heb de laatste 2 jaar erge problemen met gebit.

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Als ik verkouden ben, denk ik altijd dat ik overal gaatjes heb. Is dus niet zo. Vooral mijn bovenkaak doet dan heel veel pijn.

13. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Klopt, kiespijn hoor je vaker bij een bijholte ontsteking.

14. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik heb dit ook op het moment, nu al 2 weken aan het kwakkelen! Griep en ook kiespijn

Vanmorgen langs de ha geweest en ik heb voorhoofdsholteontsteking.

Zou toch even langs de ha gaan morgen :)

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik voel vaak aan mijn voortand wanneer er weer een holteontsteking ziet, dan doet idd eten of alles waardoor er druk op de tand komt pijn.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik ben sinds vorige week zwaar verkouden. Holtes zitten echt helemaal vol. Ruik en proef niks. Hoodpijn en als ik buk dan bonkt mn hoofd uit elkaar. Sinds een paar dagen ook oor en kiespijn aan 1 kant. HA geweest en blijk een voorhoofdholteontsteking te hebben. Symptomen zijn dan zware verkoudheid, bonkende hoofdpijn en druk bij bukken , dik groen snot en het inderdaad naar je kaak trekken. Holtes zitten vol dus komt ook druk op oor en kies. Ik moest van de week sprintje trekken achter kleine aan en voelde bij elke stap een pijnlijke dreun door mn kies.
    Stomen, PCM en neusspray. Stomen ZONDER eucaplyputus want dat is niet goed. Beter zonder iets te stomen of met kamille. Als hete lang duurt dan moet je even naar de HA want het kan doortrekken naar een kaakontsteking of chronische holteontsteking.

Deel Deze Pagina