Nicholas for a baby boy

Discussie in 'Babynamen' gestart door EmmaB, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmmaB

EmmaB Nieuw lid

10 sep 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 EmmaB, 10 sep 2014
    Laatst bewerkt: 10 sep 2014
    (You're welcome to answer in dutch, and I understand it :) Just can't write myself)

My husband and I are expecting a child next year. I am from Sweden and have recently moved to Netherlands, so therefore it is important for us that we find a name for our kid that works in english, dutch and swedish.

We've found a name for a girl, but aren't sure what to call a baby boy. I really like the name Jonathan, David, Alexander and Nicholas but unfortunately 2 members of his family are already named Jonathan and David and Alexander is a bit of a plan B.

My husband tells me that Nicholas won't work in NL because of Sinterklaas and the risk that he might get bullied in school - what do you guys think?

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dat je kindje gepest zal worden met z'n naam verwacht ik absoluut niet. Nicholas vind ik een hele mooie naam. Als ie al afgekort wordt, zal het Nico worden. Dat lijkt in het niets op Sinterklaas ;)

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens :)

3. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    I think it's perfectly possible.
    I like the name a lot myself.
    I would write it Nicolas though but that's just a detail.

And I can imagine his name will be shortened to Nic at some point and then the link with 'Sinterklaas' is pretty far. So I wouldn't drop the name because of that.

Other options maybe:

Nathan
    Benjamin
    Marcus
    Lucas
    Thomas
    Samuel
    ...

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik lees de naam trouwens op z'n Engels en niet Nederlands. Dat verschilt wel een beetje in uitspraak.

5. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sinterklaas wordt ook wel Sint Nicolaas genoemd, dat lijkt wel op Nicholas.

Maar misschien kan je hem Nick noemen (met als voornaam Nicholas)? Nico vind ik erg ouderwets.

Een paar andere suggesties:
    Nathan
    Mick
    Morris
    Toby (Tobias)
    Aiden

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mwah, nee ik zie niet direct dat een kind gepest wordt met de naam Nicholas, bijna alle kinderen zeggen volgens mij ook gewoon Sinterklaas. Bovendien zou ik de naam op z'n Engels uitspreken en dus niet als "Niclaas" of "Nicolaas".

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik begrijp de associatie van jouw man. In Nederland zijn Scandinavische namen erg in trek, die ook redelijk goed in het Engels uit te spreken zijn. Wellicht is dat voor jullie ook nog een optie?

En anders Christian?

8. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Mooie naam!

9. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    Ik denk dat Nicholas hier uitgesproken wordt als Nikkolas, simpel geschreven. Misschien kun je hem Nick als roepnaam geven en Nicholas in zijn paspoort. En inderdaad, Scandinavische namen zijn hier heel populair. Alexander/Alex is ook mooi.
    Succes, en welkom hier :)

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het absoluut geen pestgevoelige naam hoor :).
    Nicolas zonder de H vind ik overigens veel mooier.

11. jdpcd

jdpcd Actief lid

3 sep 2014
    469
    0
    0
    Een hele mooie naam.. Ik zou alleen wel Nicolas doen.. Zonder H! Leuke naam en gefeliciteerd met de zwangerschap!

12. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ik.vind de naam gewoon kunnen

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zit net even naar een lijst met Zweedse jongensnamen te kijken. Ik zie daar eigenlijk vooral namen bij staan die in Nederland ook niet ongebruikelijk zijn. Als je daar de namen uithaalt die ook in het Engels goed uit te spreken zijn, houd je er nog best veel over. Alleen moet het dan je smaak nog zijn natuurlijk ;)

De uitspraak van Nicholas is net anders dan die van (Sint) Nicolaas. Of hij er mee gepest gaat worden is meer afhankelijk van hem, dan van zijn naam. Ik ken kinderen met een sterk karakter, open persoonlijkheid en gekke naam die niet gepest worden. En kinderen met een doodnormale naam maar die bijv. uiterlijk iets 'geks' hebben en ook zelf wat sociaal onhandig zijn, en die wel gepest worden.

Pesten zou voor mij niet gauw een reden zijn om een naam niet te kiezen.
    Misschien dat je man de naam zelf niet zo mooi vind door zijn eigen link met Sinterklaas. En dat vind ik dan wel weer een goede reden om verder te zoeken.

14. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Mijn neefje heet Nicolas, volgens mij wordt hij er niet mee gepest. Ik vind het zelf een mooie klassieke naam!

15. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Denk ook niet dat hij gepest gaat worden. Bovendien is nicholas of nicolas een heel normale naam. Toevallig ook de naam van een bekende heilige bisschop (sint nicolaas oftewel sinterklaas) :)

16. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    He won't be bullied with the name Nicholas, trust me!

Kinderen noemen hem bovendien meestal gewoon Sint/Sinterklaas ...en leggen dus niet zo snel verband met de naam nicholaas :)

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit!

18. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    I wóuldnt lose the H because it would then get the french pronunciation niecolaa. I like Nicholas and I wouldnt worry about being called names like Sinterklaas, especially not with the current controverse about zwarte piet.... Dutch are very english oriented... They'll figure it out.

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vind Nicholas een mooie naam. Het zal later afgekort worden als Nick. Dan is het nog steeds leuk. Ik denk niet dat je kindje ermee gepest wordt. Er zijn veel ergere namen.

Deel Deze Pagina