Hallo, ik gebruik utrogestan in mijn natuurlijke cyclus en zit vandaag denk ik op 13 dagen na mijn ei. ik zou morgen mogen testen, maar ga dat door allerlei dingen die spelen nog niet doen. Ook wil ik eigenlijk mijn ongi een beetje uitstellen (ingewikkeld verhaal, ivm wachtlijst iui). Daarom wil ik eigenlijk gewoon doorgaan met de utro en pas vrijdag/zaterdag gaan testen (en dan dus evt pas stoppen met de utro). Maar nu twijfel ik dus een beetje of dat niet misschien slecht is. Mocht ik zwanger zijn (verwacht ik eigenlijk niet echt, heb geen tekenen en tja, das tot nu toe nog nooit zo geweest uiteraard) moet ik natuurlijk sowieso doorgaan. Maar als ik niet zwanger ben, maak ik mijn LF natuurlijk wel erg onnatuurlijk lang... Oja, ik ben denk ik vandaag 12 dagen geleden met utro begonnen (do 12-10 gestart), dus zou het dan ong 16 dagen achter elkaar nemen. Heeft iemand dit wel eens gedaan? Of weet iemand wat de risico's zouden kunnen zijn? bv cystes, of iets dergelijks? Of volgende cyclus helemaal in de war schoppen? Alvast heel erg bedankt!
Hallo Utrogestan kan je menstruatie een paar dagen uitstellen maar niet echt beïnvloeden,dus je zou best kunnen testen als je zou willen.. utrogestan bevordert je baarmoederslijmvlies waardoor het innesteling kan bevorderen.. dus als je zwanger zou zijn en bv veel vroeg miskramen hebt gehad,kan je utrogestan verder gebruiken. . Volgens mij heeft het niks te maken met cystes.. Succes Kuxz
Als je zwanger bent, is extra progesteron alleen maar goed. Als je niet zwanger bent, dan kun je niet je menstruatie tegenhouden door de Utrogestan te blijven nemen. Het verlengt je luteale fase door je baarmoederslijmvlies langer in stand te houden. Maar op een gegeven moment komt je menstruatie er gewoon doorheen. Het heeft niet dezelfde werking als wanneer je de pil doorslikt en daardoor niet ongesteld wordt. Hormoongebruik kan je cyclus wel beinvloeden, zeker als het kunstmatig in stand gehouden wordt. Dus daar zou je de volgende cyclus eventueel wel last van kunnen krijgen. Voor zover ik weet kan Utrogestan geen cystes veroorzaken.
Bedankt voor jullie reacties! Ik gebruik de Utro al een tijdje, dus weet wel dat (tot nu toe) mijn ongi niet door de Utro heen komt nog. Ik wil natuurlijk ook niet mijn ongi overslaan, maar meer iets uitstellen. Ik heb zelf wel het idee dat als ik Utro gebruik, de cyclus erna mijn ei wat vroeger komt. Maar volgens de artsen kan dat dus eigenlijk niet. Ik ga het maar gewoon proberen nog even en dan zie ik wel of mijn ongi er door heen komt. Maar tot nu toe komt ie steeds pas 3 dagen nadat ik met Utro ben gestopt. En dan natuurlijk hopen dat dan niet mijn ei ineens heel vroeg komt, want dan heb ik er nog niets aan natuurlijk