Welke klim/schommel attributen aan de pergola

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 30 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Binnenkort wordt onze tuin verbouwd:)
    Er komt een pergola waar ik een mooie plant tegenaan kan laten groeien en we maken er ook haken in zodat er verschillende klim en schommeldingen aan kunnen (om de beurt natuurlijk;))
    Maar er is zoveel (ringen, schommel, nestschommel, rekstok, klimtouw enz)
    Wat is bij jullie het populairste?

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Toen zoon klein was was de nestschommel en het klimtouw het meest populair. Nog spijt dat we die constructie weg hebben gehaald en alles hebben weg gegeven want denk dat dochter er ook veel plezier van zou hebben gehad.
    Wat voor ondergrond heb je eronder? Gras? Anders zijn rubber tegels wel een aanrader.

tuc vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Er ligt gras onder

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Nestschommel, blijft het gras beter van.
    Met zo’n plankje gaan ze altijd draaien, op hun buik schommelen en dan gaat het gras eraan.
    Ook kunnen er meer kinderen in en levert het minder botsingen op daardoor.

Ringen waren ook populair om kunstjes mee te doen.

Poolvos en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Ik denk trouwens dat voor jouw kinderen hun leeftijd ringen en/of rekstok wel weer heel leuk zijn. Is het voor je eigen kinderen of je opvang kindjes of een combi van beide?
    Anders zou ik gaan voor nestschommen voor de kleintjes (kunnen er namelijk ook meer dan 1 in per keer) en iets van ringen/rekstok voor jouw kinderen.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Het gras zal wel goed blijven, het is kunstgras;)
    Meer kinderen die in de nestschommel kunnen vind ik wel een goede overweging:thumup:

Catou vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Het is voor beiden, dus 0-12 zeg maar. Daarom wil ik ook verschillende dingen (maar geen 10:roflmao:)

8. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wij hebben er nu ook rubber tegels onder omdat het gras kapot ging..
    Maar je vraag was wat populair is.

Hier hebben we een "apenschommel" vind de oudste erg leuk! Zo'n soort kabelbaanzitje is dat.
    Ik wilde graag nog zo'n losse haak bestellen. Maar de verzendkosten daarvan waren 3 keer zo veel als dat hele ding. Pff haha.

tuc vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    #9 Neuzeke, 30 apr 2020
    Laatst bewerkt: 30 apr 2020
    Hier is de schommel nu voornamelijk in gebruik door de jongste. Die heeft een schommelstoeltje en dan is er een rekstok met ringen waar de grote af en toe eens mee bezig zijn.
    Het neefje van onze kinderen heeft een hangtent en die ligt daar enorm veel in.

Zoiets heeft de jongste ongeveer.
    download (1).jpeg

tuc vindt dit leuk.
  10. Suusjeee

Suusjeee Actief lid

16 jan 2013
    238
    24
    18
    Hier zijn de ringen, duidelstang of hoe je dat noemt, een klim touw en de gewone schommel het leukste.
    De netschommel gaan ze alleen in de speeltuin in.
    Kids zijn 4 en bijna 7

tuc vindt dit leuk.
  11. Suusjeee

Suusjeee Actief lid

16 jan 2013
    238
    24
    18
    Losse haak hebben we bij de bouwmarkt bijgehaald omdat ik die verzendkosten belachelijk vond

12. GossipGirlxoxo

Je hebt ook nog zo een stok die je weer in de ringen kunt "klikken" dan zit je niet met ombouwen telkens maar kunnen ze zelf kiezen of ze de rekstok erop willen of met de ringen willen spelen. En met de leeftijd van jouw kinderen kan dat zonder hulp.

owly en tuc vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja mijn dochter had al zo'n combi ding gevonden. Een rekstok met ringen eronder, dan kan ze zich aan de ringen omhoog duwen en dr benen om het rekstok zwieren:roflmao:.
    Maar je hebt er dus ook die los van elkaar kunnen?

14. GossipGirlxoxo

Ja wij hadden toen op ons rek een set die los kon, was met van die haken om de stok aan de ringen te bevestigen. twijfel over de naam maar volgens mij noemen ze dat karabijnhaken.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ja karabijnhaken idd. Die gebruiken we ook om alles aan op te hangen, want dan kun je makkelijk wisselen.

16. Krtek

Krtek Niet meer actief

Mijn kleuter (over een paar dagen 5) zit ongelogen de halve dag op zo'n simpele schijf aan een touw van een tientje. Hij kan echt uren zitten wiebelen en ronddraaien. Zelfs in de winter, zodra hij de tuin in komt en het ding is niet te nat gaat hij er op zitten. Gewone schommel zit hij ook graag op.

Zo iets (maar dan bij de Intratuin gekocht)
    https://www.henkenspeeltoestellen.nl/schommelaccessoires-kopen/overige-schommelaccessoires?product_id=194

Tip als je iets wilt dat lang mee gaat:
    https://www.henkenspeeltoestellen.nl/schommelaccessoires-kopen/schommelzitjes?product_id=186

Wij hebben het zitje nu al 11 jaar en is nog steeds in zeer goede staat.

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier de nestschommel maar meisje is pas 3. Tip kijk hiervoor bij de Lidl. Niet duur en echt superkwaliteit. Ze hebben ook veel andere accessoires

tuc vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Wij hebben een set waarbij je 1 paar touwen hebt en daarbij een houten schommel plankje, een rekstok en een set ringen. Die kun je alledrie aan dat ene stel touwen vast maken. Ze gebruiken bij ons eigenlijk alleen het schommelplankje. Mijn zoons zijn 4 en 8. Daarnaast hebben we nu een touw met knoppen hangen. Daar kunnen ze in klimmen.

tuc en Suusjeee vinden dit leuk.
  19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik kijk altijd erg jaloers naar het “paard” wat de overbuurman heeft hangen! Zoooo leuk! Daar kunnen ze op klimmen en dan paardrijden. Het is een sterke, rubberen, groffe contour van een paard. Ik heb het nog nooit ergens gezien. Wij hebben zelf een schommel hangen en nog een plek over om nog iets op te hangen. Zo’n wiebel schijf lijkt me idd ook leuk!

tuc vindt dit leuk.
  20. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.571
    113
    Maar als het voor je werk als gastouder gebruikt gaat worden vraag ik me af of zo’n speeltoestel in de tuin dan niet aan de veiligheidseisen behoort te voldoen? Dus een officieel gekeurd toestel?

Deel Deze Pagina