Onze dochter is nu bijna 2,5 jaar en wil nog niets van het potje of de wc weten. Ze vindt de luier wel prima zo. Als we haar wel eens op het potje of de wc zetten dan zit ze even nep te persen en zegt ze: "zo, ik ben klaar". Er ligt dan geen druppel in de pot Ze geeft soms wel aan wanneer ze moet drukken. Maar wanneer ze dit zegt staat ze tegelijkertijd op haar gemak haar luier vol te maken. Gewoon nog even laten gaan zo of moet ik er meer aandacht aan gaan besteden?? We doen haar namelijk niet structureel op het potje/ wc. Heel soms eens een keertje. Dus misschien ligt het ook wel aan ons? Op het kdv zit mevrouw ook op de wc en doet ze precies hetzelfde als thuis. Op het gemakje zitten en verder niets. Oma vindt het maar raar dat onze dochter nu nog niet zindelijk is, haar 2 zonen waren al bij net 2 dag en nacht droog. Dit wordt er natuurlijk bij elk bezoekje lekker ingepeperd...:x Tips??? Alvast bedankt! Groetjes Shampoo
Komt vanzelf. Onze dochter was een maand voordat ze 3 werd van de ene op de andere dag zindelijk. En na 2 weken ook ,s nachts. Hier ook op die leeftijd nog weinig interesse in potje of wc. Dus wacht het nog even af. Het potje neer zetten op een goed zichtbare plaats voor haar. Af en toe vragen of dat ze wil proberen te plassen op potje. Ze moeten er toch aan toe zijn.
nou ik deel je vraag! mijn dochter wordt volgende maand 3 jr en ook nog helemaal niet zindelijk! ze vertelt wel dat ze een plas doet of een poepie.....maar de pot?? nee dat hoeft niet zegt ze dan. en ze wil er dan ook echt niet op. beloningssysteem was even leuk......maar nu denkt ze ach, die stickertjes..... kortom ik wacht ook met smart tot ze er wel aan toe is! als t zo weer es lekker weer wordt maar gauw weer zo in de zwembroek buiten lopen, dan voelt ze het in ieder geval wel
pff die oude mensen ook altijd, kinderen werden toen vast eerder zindelijk omdat ze zo n vieze natte doek om hun kont hadden ipv absorberende luiers. Maar denk dat je gewoon geduld moet hebben, mijn dochter is van sept 2008 en merk dat veel van haar leeftijdgenootjes er geen interesse in hebben. Mijn meisje eerst ook niet maar toen ze een vriendinnetje het een paar keer zag doen vond ze het wel interresant. Haar luier was s ochtend bij wakker vaak leeg, zo kon ik beter inschatten dat ik haar na het wakker worden het beste even op het potje kon zetten. Misschien vind ze het over 2 weken wel interresant en is ze over 4 weken helemaal zindelijk, wie weet
Komt vanzelf wel. Eva vond die luier ook wel prima en opeens wilde ze 'm wel uit laten, een week voor haar verjaardag. Wij vroegen dat wel af en toe, net als dat we vroegen of ze op de wc wilde proberen te plassen, dat wilde ze soms wel, en soms lukt het dan ook. Ze was binnen een paar weken zindelijk, had die weken wat ongelukjes, maar het ging ook vaak goed. En een paar maanden later was ze 's nachts ook zindelijk. Het is hier heel snel gegaan en daar hebben we niets voor hoeven doen, behalve af en toe vragen of ze het wil proberen.
Tja, ligt echt aan het kindje. Ik ken een kindje die met ruim 3 jaar zindelijkheidstraining kreeg maar gewoon totaal geen intresse had om iets te leren. Met veeeele ongelukjes van dien, want met een luier om werdt er niks gezegd ofzo. Luier was te makkelijk. Wanneer ze die leeftijd gaan passeren moet je wel een beetje oppassen denk ik. Gemakzucht is lastiger te doorbreken en ze moeten toch echt zindelijk zijn met het naar school gaan. Soms is het goed om gewoon op 2 vaste momenten op het potje/wc te zetten. Of er nou wat komt of niet. Bijvoorbeeld met opstaan en voor het avondeten ofzo. Wil dit na een tijdje nog steeds niet dan wellicht gewoon een dagje de luier uit. Ongelukjes horen er dan natuurlijk bij. Dan hopen dat ze het doorkrijgt na een paar ongelukjes. Maar met 2,5 vind ik het nog niet schikbarend hoor. Zou zowiezo niet echt gaan 'pushen' op deze leeftijd. Bij mijn dochter deed ik ook af en toe op het potje of de wc. Laatste tijd steeds wat vaker, maar ze deed niks. En toen ze een paar dagen geleden spontaan een keer wat deed heeeeeeel uitgebreid gaan klappen enzo en samen het plasje wegspoelen. Toen had ze de smaak te pakken en nu is ze al een paar dagen zindelijk.
Overigens liet ik mijn dochtertje veel met het potje spelen en uitleggen dat er een plasje op gedaan moest worden maar dat de pop dat ook wel mocht doen. Dus de pop is al heeeeeel lang zindelijk . Weet niet of het iets geholpen heeft maar ze heeft er wel steeds meer intresse voor het potje door gekregen.
Mijn zoon wou ook niets van het potje weten.... of ja ... niets...... hij ging erop zitten, en met 2 seconden was hij er alweer af, sinds vorige week vorige week maandag heb ik het royal potje van fisher price gekocht, 35 euro, maakt een muziekje als je plast, nu geeft hij niet zo heel veel meer om dit muziekje, maar toen wou hij opeens wel op het potje, hij vond het erg fijn om op dat potje te zitten, ook hebben we hem uitgelegd dat we een stickerkaart maken, elke stickerkaart telt gemiddeld zo'n 25/30 stickers, ongeveer voor 1 week, als hij deze vol heeft mag hij wat uitzoeken, bijv een zakje snoep, een week later gaan we bijv zwemmen, en nog een week later als hij weer een kaart vol heeft gaan we naar een soort van ballorig, dat soort dingen voor hem erg stimulerend om zo al zijn plasjes op het potje te doen, hij heeft deze hele week 4 ongelukjes gehad, waarvan er 2 in de broek poepen is ( hij wil namelijk nog niet op het potje poepen)
herkenbaar shampoo. Heb nu maar een prinsessenpotje gekocht. Hahahaaa nu wil ze wel weer zitten. En uitgelegd dat ik prinsessen stickers heb. Ze zegt altijd wel dat ze aan het plassen is...maar dat momentje daarvoor geeft ze niets aan. Heb wel eens gehoord een onderbroek aan te doen en dan luier zodat ze voelen dat het vies is. Of dat helpt? Ik ga daar nog niet aan beginnen. Eerst maar dat potje leuk maken denk ik.
Ja vinden ze echt vies hoor. Hier riep mijn dochtertje bij een ongelukje ook steeds billen bah billen bah.. Een nat onderbroekje plakt erg aan de billen en voelt gewoon niet fijn aan.
Ons dochtertje kwam ineens naar me toe met de mededeling dat ze een plas had gedaan en toen ik ging kijken was dat op het potje. 'k was haar totaal nog niet aan het trainen om op het potje te plassen, maar blijkbaar was ze er zelf wel al aan toe. Ik zou zeggen laat het potje in de kamer gewoon binnen bereik staan, geef haar kleding aan dat ze makkelijk uit kan doen (of laat haar in haar blote billen rondlopen) en laat maar gaan. Het komt vanzelf.
Mijn dochter is ruim 2,5 en totaal niet bezig met zindelijk worden. Ik laat het lekker gaan, het komt vast vanzelf. Ze loopt het liefst uren in haar vieze luier en ontkent als ze gepoept heeft haha. Ze wilt wel altijd mee naar de wc als wij gaan en dat mag ze dan ook. Dat vind ze wel interessant, papier afscheuren, wc doortrekken. Ik zou er niet teveel druk op leggen, 2,5 is echt nog niet oud voor zindelijkheid.
Laten gaan idd. Hier was ze met 2,5 er ook nog niet klaar voor. toen ze 3 was geweest (4mnd erna ongeveer) kreeg ze ineens interesse en toen was het binnen 2 weken klaar. dag en nacht zindelijk