Zoals de titel al zegt, hoe merk/weet je dat je kunt beginnen met zindelijkheidstraining? Wat zijn jullie ervaringen? Mijn zoontje is nu 2 jaar en bjina 4 maanden en geeft wel al aan dat hij heeft gepoept en een schone luier wilt. En als hij onder de douche staat roept hij ook wel eens, kijk mama ik ben aan het plassen. Maar meer ook niet.. Hij geeft dus niet aan wanneer hij nog moet gaan plassen/poepen zodat ik hem dan op de wc kan zetten. En gewoon zomaar op de wc zetten heeft nog geen zin hebben wij gemerkt.
ik ben hier begonnen met haar op het potje te zetten toen ze tussen de middag steeds droog uit bed kwam, want ik dacht na 3 1/2 uur slapen zul je wel een keer moeten plassen toch In het begin zat ze er alleen op, maar dat vond ik al goed. Nu gaat ze zo'n 4 a 5 keer per dag op het potje. Ze doet ook steeds een plas, maar ik moet haar er wel opzetten. Ze zegt net als jouw zoontje niet van te voren dat ze moet plassen, pas als het gebeurt is. Eigenlijk heeft ze op het poepen na (want dat durft ze niet op het potje) de hele dag een droge luier, maar ik moet dus wel zeggen ga maar plassen.
Ik heb mijn dochter de dag voor dat ik begon gezegd dat ze de volgende dag geen luier meer kreeg (2j2mnd). Die dag potje in de kamer gezet en zij in haar blote billen. Eeerst een paar ongelukjes, maar ze zei wel dat zij op de vloer had geplast. Daarna nog een paar halve ongelukjes, eerste beetje op de vloer, de rest op het potje. En na zo`n 6 ongelukjes begreep ze het en plaste en poepte ze steeds op het potje. De volgende dag wilde ze liever op de wc, want het potje deed pijn . Ze is die dag ook al mee geweest naar buiten zonder luier, ook dat ging goed. Overdag heeft ze nooit meer een luier nodig gehad. Heel enkele keer een ongelukje gehad.
Zo dat is rap zeg! Nee die tactiek werkt hier niet, hebben hem al zo vaak zonder luier laten lopen. Hij plast dan gewoon die hele dag op de vloer hoor haha.. Boeit hem niks.
Begrijpt hij wel dat de natte vloer door hem komt? Met 20 mnd mijn doxhter ook een keer in haar blote billen laten lopen, maar ze plaste en poepte toen overal, toen maar snel een luier omgedaan want ze begreep niet dat zij de oorzaak daarvan was. Met 2j2mnd viel dat kwartje wel. Het kan natuurlijk ook dat hij het niet vies vindt en het hem daarom niet boeit.
Ja hij roept dan wel van owjee Mike heeft geplast op de grond. En dan zeggen wij: maar dat moet op t potje he lieverd! Dan zegt hij: owjaa.. Maar vervolgens doet hij t 10 min later gewoon weer op de grond haha! Poepen begint hij nu wel vies te vinden, want zodra hij heeft gepoept roept hij al na 2 sec mamaaaaa schone luier heb gepoept. Plassen hoor ik hem nooit over..
Ja moeilijk he... Mijn zoontje is bijna 2 en ik wil ook graag beginnen. Als we hem verschonen zegt hij nu vaak: droog of schoon als zijn luier niet nat is. Op de wc heeft hij twee keer een keuteltje eruit geperst... Ik had hem op de wc gezet en toen zei ik; en dan nu Hngggggggg en ik wees op z'n buik. En toen perste hij er dus wat uit. Maar als hij zelf moet poepen dan wil hij niet op de wc of het potje. Jouw zoontje lijkt veel verder want hij geeft wel aan dat hij het doet of heeft gedaan. Misschien toch gewoon tig keer op de wc/het potje zetten tot er iets in beland? En dan als een waanzinnige juichen en er een foto van maken, met veeel vertoon doorspoelen... Misschien dat hij dan ziet dat jij het echt fantastisch vindt? edit: nog een vraag aan jullie trouwens: als je je kind zonder luier laat lopen, ben je dan niet bang dat hij/zij op de bank plast? De grond ok, maar de bank?
Mijn dochter heeft al een paar keer op de bank geplast haha. Gelukkig kunnen onze hoezen in de wasmachine
Mijn zoon is in december 3 geworden en vorige week toen hij in bad zat zei hij ineens dat hij moest plassen! We hebben toen gevraagd of hij het op kon houden en op het potje wilde doen en dat heeft hij gedaan na het badderen. Sindsdien is hij dag en nacht zindelijk (op enkele ongelukjes na dan) dus hier is het gewoon van de ene op de andere dag gegaan... Hij had wel eens 1x eerder gepoept en geplast op het potje (klein jaartje geleden) maar daar bleef het toen ook bij. Nu merk ik echt dat hij er klaar voor is.
Wij hebben mijn dochter, 2jr3mnd, afgelopen 2 weken zonder luier laten lopen. Ze is goed op de hoogte van wat poepen en plassen is en heeft het ook door, als ze het doet. Ze bleef hele dagen nagenoeg droog zolang we haar op de wc zetten steeds. Maar zelf aangeven deed ze niet. Althans poepen wel, plassen niet. Als we haar niet steeds naar de wc stuurde plaste ze continue in haar broek. Na 2 weken heeft ze haar luier weer aangekregen en we wachten er nog even mee. Ik vind nl dat ze het echt zelf moet kunnen aangeven. Wel zetten we haar al dsinds een half jaar bij naar bed gaan, uit bed halen op de wc
Ik denk dat je zoontje eraan toe zou kunnen zijn. Hij geeft de juiste signalen af en weet wat hij aan het doen is en dat hij moet poepen bijvoorbeeld. Is het een idee om een dagje zonder luier je kleintje heel goed te observeren? Zo leer je dat hij net een beetje anders gaat staan als hij aan het plassen is, en dan kun je hem iedere keer meteen op het potje zetten. Zo leren ze dat datgene wat ze onder controle aan het krijgen zijn ook nog eens op een bepaalde plek moet gebeuren. Het eerste deel van het plasje komt dan op de grond en met een beetje geluk het tweede deel in het potje. Vaak snappen ze dan na een aantal dagen de bedoeling en ga je een nieuwe fase in.
ik kan de hoezen van me bank wassen en anders bestaat er ook nog vanish ik maak me er echt niet druk om
dan zitten onze dochters ongeveer in dezelfde fase, ze kan eigenlijk de hele dag droogblijven als ik haar maar stuur. Alleen poepen doet ze nog niet op het potje. Ik heb er aan gedacht om als ze wel durft te poepen op het potje om haar een onderbroekje aan te doen en daarna een luier. Dan voelt ze dus heel goed dat ze in dr onderbroek geplast heeft en hoeft mama geen 100 rokjes en leggings per week te wassen.
hahah die vind ik goed maar als ze eenmaal droog zijn gebeurt er nog zelden een ongelukje athans hier!! ze is nu al bijna een week droog dag en nacht ende ongelukjes zijn er nog maar 3 van geweest
nou hier bedoel ik dus dat ze snapt wat het gevolg is van als ze in haar broek plast. Niet om haar te dwingen hoor, maar meer om het haar te laten begrijpen.
dat hoop ik idd, want ik heb het idee dat ze het graag wil. Een paar kindjes op het kdv zijn ook al zindelijk, zijn ook wel een half jaar of meer ouder, en zij wil ook geen luier meer aan zegt ze.