Zet de vraag hier maar omdat jullie hier vast al mee te maken hebben gehad. Hoe hebben jullie de anticonceptie opgelost nadat jullie kinderwens vervuld was
Mijn kinderwens is nog niet vervuld. Maar wanneer deze wel zou zijn zouden we kiezen voor sterillisatie van mijn vriend.. Nu heb ik gekozen voor het staafje in mijn arm.. Ideaal!!!
Mijn kinderwens is vervuld maar ik heb voor een spiraal gekozen. Ik ben nog erg jong en mijn man zou nog wel een derde willen, dus sterilisatie vind ik voor beide nog geen optie. Misschien wel in de toekomst.
Ik hoop nog op een derde maar in 2013 zal mijn man in ieder geval zich laten steriliseren (is de afspraak). Voor nu: spiraal
wij hebben ons onlangs laten steriliseren. onze wens was niet zozeer "vervuld" als in zeker weten dat het goed is zo. maar vanwege mijn leeftijd en de financiéle crisis en alle daaruit voortvloeiende bezuinigingen en onzekerheden de komende jaren willen we geen zwangerschap meer. we hebben nu 3 kinderen en ik ben 41.
Anders Ik vind ons nog te jong om te steriliseren en andere anticonceptie vind ik niks. Hormonen via de pil of anders vlakken mij sexueel af Dus hier gewoon condoom. Zijn we erg blij mee.
2 kinderen vinden wij echt genoeg. Maar ik vind ons echt te jong om te steriliseren. Wat nou als een van ons komt te overlijden en de ander krijgt een andere partner en ze hebben later nog een kinderwens. Of wat als een van je kinderen komt te overlijden...misschien willen we dan later na 5 jaar misschien toch nog een kindje erbij. Dus daarom kiezen wij voor een spiraal. Als we de 35 zijn gepasseerd gaan we maar eens weer praten over sterilisatie.
Onze kinderwens in vervuld en mijn man heeft zich laten steriliseren. Hij weet ook zeker (ook bij een eventuele andere relatie) dat hij geen kinderen meer wil.
Wat is het? - Het hormoonstaafje wordt in de bovenarm geplaatst en geeft daar 3 jaar lang hormonen af. Het staafje is zo groot als een lucifer (4 cm lang en 2 mm in doorsnee). Het is dun, enigszins buigzaam en gemaakt van kunststof die niet door het lichaam wordt opgenomen. Voor wie is het? - Voor vrouwen die niet elke dag aan hun anticonceptie willen denken met een onregelmatig beroep of dagritme die een dagelijkse pil regelmatig zouden vergeten die geen oestrogenen mogen of willen gebruiken die het niet erg vinden dat er 'iets' in hun arm zit Hoe werkt het? - Het voorkomt zwangerschap door voortdurend het hormoon etonogestrel aan het bloed af te geven. Het hormoon voorkomt een zwangerschap, want: 1. het zorgt ervoor dat er geen eicel vrijkomt. 2. het verandert het slijm van de baarmoederhals, zodat zaadcellen niet of nauwelijks in de baarmoeder kunnen komen. De hoeveelheid hormoon die het staafje afgeeft, neemt af in de tijd. Daarom moet het staafje na 3 jaar worden vervangen. Wat moet je doen? - 1. Huisarts. Maak een afspraak met je huisarts en bespreek dat je een hormoonstaafje wilt. 2. Laten inbrengen. Het staafje kan worden ingebracht tussen dag 1 en dag 5 van de cyclus. Hoe gaat het inbrengen? De huisarts of gynaecoloog brengt het staafje met een naald in onder de huid aan de binnenkant van de bovenarm (van de arm waarmee je niet schrijft), omdat daar weinig vet zit. De handeling duurt circa 10 minuten en vindt plaats onder lokale verdoving, zodat je er niets van voelt. Daarna kan er tijdelijk een blauwe plek ontstaan. Je kunt het staafje voelen als je met je vinger over je arm heen gaat. Na 3 jaar verwijderen Het hormoonstaafje moet uiterlijk drie jaar na het inbrengen worden verwijderd of vervangen. Dan wordt er onder plaatselijke verdoving een klein sneetje gemaakt om het staafje uit de arm te halen. Soms is dat een beetje moeilijk omdat het staafje iets verschoven is. Bij het verwijderen kan tijdelijk een kleine blauwe plek ontstaan. Soms blijft er na verwijdering een klein litteken over.
zo'n staafje in de arm heet implanon. ik heb een mirena laten plaatsen. ons gezin is compleet, het voelt goed zo. mijn 'ideaalplaatje' was altijd een gezin met 2 kinderen, met 2 jaar leeftijdsverschil. da's aardig gelukt dacht ik zo. ik ga me niet meer bedenken. het valt ons tot nu toe behoorlijk zwaar, een baby en een peuter is gewoon een zware combinatie voor ons. nu ze ietsje groter worden komen we in een wat rustiger vaarwater. 'over een paar jaar misschien' is voor ons geen optie, ik word al 40 dit jaar en dat vind ik oud zat. de risico's worden mij nu te groot. misschien dat die sterilisatie er wel komt. ik vond dat een te heftige ingreep om zo even te doen en een spiraaltje is zo geplaatst. nu ben ik niet 100% blij met die mirena. mochten we besluiten om het te laten verwijderen, dan zullen we toch naar sterilisatie kijken.
Goh het valt me toch op dat de man dus sneller voor sterilisatie gaat dan jullie zelf. Mijn man ziet dat absoluut niet zitten (geen reakties aub, is eigen keuze en ik vind het prima) dus zal ik straks zelf moeten of dus iets anders, op zich niet erg maar denk wel dat ik de keuze moeilijk zal vinden. Vonden degene die zelf sterilisatie hebben ondergaan het ook mee- of tegenvallen?
De reden dat het meestal de man is die gesteriliseerd wordt en niet de vrouw, is omdat het een veel zwaardere ingreep is bij vrouwen. En daarnaast is het meestal zo dat de vrouw de jaren daarvoor heeft gezorgd voor anticonceptie en 'nu is hij aan de beurt', althans zo ervaren veel stellen dat. Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van vrouwen die zijn gesteriliseerd.
ik geloof dat er tegenwoordig een methode is die voor vrouwen ook poliklinisch kan en die een stuk simpeler is dan de oude. Maar oke: Voor m'n man is het oke, voor mij nog niet -hoewel het praktisch gezien beter zou zijn om het hierbij te laten. Maar we zijn beiden nog onder de 30 - dus voor nu een spiraal. Mocht het wat definitiever dan laat m'n man zich steriliseren. Om 2 redenen: Hij wilde dat nu op zich al wel en omdat dat nog een mogelijkheid is die je kunt terugdraaien (niet heel simpel, maar er is dan nog een kans) . Bij vrouwen is het echt definitief. En die stap durf ik zéker niet te nemen voor m'n 42ste denk ik.
Anders. Wij hebben twee kinderen en zouden graag een derde willen, maar nu nog niet. Wij gebruiken momenteel condooms.
bri@ sinds enkele jaren doen ze een sterilisatie poliklinisch met een camera. ik heb zo'n onderzoek gehad en toen vertelde die gyn dat. het schijnt nauwelijks meer ingrijpender te zijn als bij de man. alleen is het definitief en bij de man kan het nog weleens terug gedraaid worden als ze geluk hebben.
Wij hebben momenteel 2 kinderen maar hopen dat het ons in de toekomst gegunt is om nog 2 wonders erbij te krijgen. Ik gebruik momenteel gewoon de pil. Wanneer onze kinderwens vervult is, zou ik ook weer aan de pil gaan. Sterrilisatie vind ik zelf absoluut niet nodig.
Hier eigenlijk precies hetzelfde. Onze kinderwens is zeker vervuld, maar we weten nog niet zeker of het echt deifinitief zo is. misschien denken we over 5 jaar anders. En we zijn nog jong genoeg.
kijk 'ns aan. ik baseer me dus weer 'ns op verouderde informatie wel mooi dat het nu ook poliklinisch kan!