Hoi allemaal! Ik heb met 6.5 weken een echo gehad omdat ik weer roze afscheiding had. Dit heb ik helaas in december ook rond die termijn gehad en dat is uitgelopen op een miskraam, toen heb ik met 6.9 weken een echo gehad waarbij een vruchtje van net 5 weken te zien was. Omdat ik nu weer roze verlies had een vroege echo, tot onze grote opluchting klopte het hartje, het vruchtje was 4.7 mm en werd op 6.1 weken geschat. Dus prima. Nu word ik weer heel onzeker omdat het roze verlies weer begint. Het was gisteren weg, en vandaag heb ik weer wat bloederig slijmverlies. Het is helder met vegen rood erdoor. Ik zou me gerustgesteld moeten voelen omdat het hartje klopt maar de twijfel slaat weer in alle hevigheid toe. Is dit verhaal misschien herkenbaar voor iemand? Licht bloedverlies lijkt veel voor te komen maar ik ken niemand die dit gehad heeft. Ik ben zo bang, na twee miskramen ben ik het vertrouwen in een goede afloop helemaal kwijt. het ene moment ben ik er zeker van dat het mis gaat, het volgende ben ik vol goede moed en kan ik de hele wereld aan, hoezo schizofreen?
Mijn ervaring is, zolang het niet gepaard gaat met heftige pijnlijke krampen het niet direct fout hoeft te gaan. Maar dat verschilt ook per persoon. Heb in m'n vorige zwangerschap een aantal keer bloed verloren, waarvan 1 x rond de 6 weken het letterlijk ineens langs m'n benen liep, dat is allemaal goed gegaan. Heeft de persoon die de echo maakte niet gezegd of je baarmoedermond mooi gesloten was? Of heb je toevallig gevreeën in de afgelopen dagen?
Bedankt voor je reactie Poppenkop. Nee, heeft ze niet. Volgens haar zat er wel een plekje op mijn baarmoeder dat wat donkerder was en een mini hematoom kan zijn. En natuurlijk hebben we het standaard verhaal te horen gehad over een betere doorbloeding van de baarmoeder en dat dit bloedingen kan veroorzaken maar door mijn geschiedenis met bloedverlies ga ik merk ik standaard uit van het ergste.
Magnolia, ten eerste gefeliciteerd! Leuk om te lezen dat het weer raak is Ik snap je angst maar al te goed maar heb geen persoonlijke ervaring helaas. Een hematoom kan natuurlijk die bloedingen ook veroorzaken. Kunnen ze je niet onder controle houden om jouw angst een beetje weg te nemen?
Bedankt PMK, super lief! Ja, ik mag over twee weken weer voor een echo. Dan ben ik 8.4 weken. Ze laten me dus zeker niet lopen met mijn angsten. Het liefst zou ik natuurlijk elke week een echo hebben maar ik snap dat dat een beetje zinloos is. Die hematoom kan er zeker voor zorgen! En het is maar minimaal, als ik er niet zo bovenop zou zitten zou ik het niet eens merken denk ik. Ik ga mijn best doen het van me af te zetten en rustig te blijven tot de volgende echo.
Ik weet als geen ander hoe moelijk het is als je al meerdere mk's hebt meegemaakt, om positief te blijven en vertrouwen te hebben in je lichaam. Ik hoop en duim met je mee dat je over 2 weken een mooi gegroeid kindje mag zien.
Hoi hoi, Ik zelf heb geen ervaring met een miskraam, maar wel met bloedverlies. Ik verloor met ongeveer 5 weken eerst wat bloed, maar niet schrikbarend veel. Met 6 weken en 6 dagen een prima echo. 3 dagen later ineens een plons bloed langs mijn benen en ik schrok mij dood. Volgende dag een echo en alles nog steeds goed. Inmiddels ben ik 14 weken zwanger! Probeer positief te blijven, zeker na je goede echo! Sterkte!
Wel goed dat je over twee weken weer terug mag komen. Ik ga heel erg hopen dat je dan nog steeds een prachtig echo beeld te zien krijgt. Qua het van je af zetten zal moeilijk zijn denk ik, zeker gezien je eerdere miskramen, maar probeer inderdaad toch afleiding te zoeken. Ik ga voor je duimen meid!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geen ervaring, maar ik begrijp je angst. Ik duim dat deze zwangerschap goed mag gaan
Hoi allemaal, bedankt voor de lieve woorden. Gisteren een flinke scheut rood bloedverlies gehad. Morgen hebben we weer een echo maar ik vrees het ergste.
Blijf wel hoop houden magnolia. Na 2 vroege miskramen die zich steeds presenteerden met licht bloedverlies en vervolgens niet top gang kwamen heb ik deze zwangerschap vanaf 6 tot 14 weken dagelijks bloedverlies gehad. Ik ging er tussen week 6 en 7 dan ook vanuit dat het wederom een miskraam zou zijn, maar dit is het gelukkig niet geworden. Ik had dagelijks helder rood bloedverlies met een enkele keer een stolseltje erbij. Qua hoeveelheid was het niet zoveel maar bij afvegen zat er altijd wat aan. Ik duim voor opnieuw een goede echo morgen!
O nee Magnolia, dat meen je niet! Ik hoop echt voor je dat t goed mag blijven gaan meid! Duimen draaien! Hoe laat ben je morgen aan de beurt?
Succes vandaag! Hou hoop! Ik had met 10 weken ook flinke bloeding gehad maar was allemaal in orde. Ik hoop het beste voor jullie!