Hallo dames, Vandaag vier ik mijn verjaardag en heb gisteren een hele grote pan met kippensoep gemaakt. Toen deze was afgekoeld heb ik het in de koelkast gezet. Maar toen ik vanochtend de koelkast open trok, rook het naar rotte eieren. Dus ik de deksel van de pan afgehaald en ik zag een schuimkraag op de soep. In de pan zelf ruik ik geen rotte geur. Is mijn soep nou gaan schiften en is deze nog te redden? Ik ben trouwens niet ongesteld, en zover ik weet heeft het niet geonweerd. Groetjes.....
Als het in de pan niet stonk, dan zal je waarschijnlijk niet de lucht van de soep hebben geroken. Misschien de eieren eens checken?? Hier komt op de soep ook altijd klonters vet te liggen, als ik 'm een nachtje laat staan. Als je 'm dan weer opwarmt, dan lost dat vanzelf op. Maar weet niet of dat hetzelfde is, als "jouw" schuimkraag...
Ik ben alles nagegaan in de koelkast, maar er is niets open (heb geen eieren in de koelkast) liggen. De bekende vetlaag had ik de vorige keer ook, maar nu is het echt een schuimkraag....
Nope i'm not kidding Weet niet of het een fabel is, maar dat zijn 2 elementen die ervoor kunnen zorgen dat soep of sauzen gaan schiften.
Omdat het om kippensoep gaat ben ik bang om het te proberen. Kon ook niet echt concrete antwoorden vinden op het internet, dus vandaar dat ik hier mijn vraag stel. Ik baal als een stekker, word morgen 30 lentes jong en normaal vier ik het niet, dus dacht gaat eens lekker gek doen en iedereen uitnodigen en heb 15 man beloofd dat ik lekkere kippensoep zou maken en dat ze mee konden eten. Duur grapje als ik chinees moet gaan halen last minute.....
Is gewoon nog te eten hoor! Het schuim kan je er even vanaf halen met een opscheplepel. Fijne verjaardag!!
Volgens mijn man is het schuim, de eiwitten die van de kippensoep komen, het schuim eraf halen en dan proeven, volgens mijn man moet het goed zijn.... Ikzelf had t niet meer gedurfd hahaha
Nee, Gisteren alleen het water met de kippenbouten en boullionblokjes opgezet, af laten koelen en in de koelkast gezet. Ik wilde vanmorgen, de ui & prei toevoegen en langzaam opwaren.
Zou het niet meer doen. En als je zelf al bang bent om het gaan te proberen te eten of het nog goed is waarom zou je het dan wel aan je gasten geven..
De kip is de dood!!!!!! Sorry ff flauw grapje....Maar heb het ff mijn soep expert gevraagt en die zegt al.....vet laag is normaal schuimkraag niet!!!!!!
Haal het schuim eraf, zet hem nog een keer aan en ruik daarna even of het nog steeds stinkt. Ik kan het vaak beter ruiken als het eten opgewarmd is. Als het niet goed is, kun je dan niet snel nog even langs de winkel voor nieuwe ingrediënten?
Je soep is niet gsschift hoor. Het schuim komt door zetmeel. (Rotte) eierlucht zijn gewoon de eiwitten die je ruikt. Wat je moet doen is het schuim afscheppen, de soep in een schone pan doen en opwarmen. Eet smakelijk!
Nou meiden, ik pletter de soep gewoon weg :x Vind het gewoon te riskant. De vorige keer dat ik de soep maakte, heb ik hem gelijk na het trekken van de boullion, heet in de koude sneeuw gezet. Mmmmmm wel raar, maar niets aan te doen. En ik heb geen tijd meer om wat nieuws in elkaar te flansen, dus helaas pindakaas..... In iedergeval bedankt voor het meedenken
Zonde hoor! Dat is iets wat wel vaker kan gebeuren! Tijdens het koken moet je ook schuim er af scheppen, misschien heb je dat dus alleen niet goed genoeg gedaan!
Ik maak geregeld zelf kippensoep (zelf trekken van kippenbouten) maar ik heb er nog nooit een stinkende schuimlaag op gehad Zou dit echt niet aan gasten geven (en ik ben niet snel bang dat iets slecht is eten heel veel dingen die over de datum zijn maar dan moet er geen luchtje aan zitten of een schuimkraag